צילום: אורן בן חקון // 24.9 אחוזי צפייה בממוצע. יונית לוי במהדורת חדשות 12

נשארים בבית: מה התוכנית הכי נצפית?

מאז פרוץ משבר הקורונה, הטלוויזיה דולקת בבתי הישראלים כמעט תשע שעות ביום בממוצע • התוכניות הנצפות ביותר: חדשות 12 ו"חתונה ממבט ראשון" • התוכניות שמשודרות במהלך היום רושמות עלייה של כמעט 50% ברייטינג

באופן לא מפתיע התוכנית הנצפית ביותר בישראל בימים אלה היא מהדורת החדשות בערוץ 12 עם רייטינג ממוצע של 24.9 אחוז. מהדורת החדשות של ערוץ 13 זוכה ל־12.4 אחוזי צפייה - עלייה של 29 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מהדורות השבת של החדשות בשני הערוצים אף רושמות נתונים גבוהים יותר: 31.3 אחוזי צפייה ל"חדשות סוף השבוע" עם דנה ויס בערוץ 12, ו־15.9 אחוז למהדורת השבת עם הילה קורח בערוץ 13.  

בלי תיאטראות, הופעות, בתי קולנוע, מסעדות ובתי קפה, הטלוויזיה היא מקור הנחמה העיקרי בימים אלה. אם בימים רגילים סך הצפייה בפריים טיים הישראלי עומד על 63 אחוז ממשקי הבית, הרי שמאז פרץ משבר הקורונה סך הצפייה מטפס ל־76 אחוז. ברצועות היום נרשמת עלייה של 50-40 אחוז בצפייה - נתון לא מפתיע בהתחשב בעובדה שרבים עובדים מהבית ומערכת החינוך מושבתת. בנוסף, אם בימים רגילים הטלוויזיה דולקת במשקי הבית הישראלים במשך 414 דקות ביום בממוצע, הרי שבימים אלה היא דולקת 525 דקות ביום בממוצע. גם זמן הצפייה היומי של הישראלי הממוצע גדל באופן משמעותי: מ־193 דקות ביום ל־256 דקות ביום. 

כצפוי, מהדורות החדשות זכו לקפיצה הגדולה ביותר ברייטינג. "המהדורה המרכזית" של חדשות 12 משחזרת את המספרים שהושגו בתקופת מבצע "צוק איתן" ומציגה ממוצע צפייה של 24.9 אחוז לעומת 17.6 אחוז בתקופה המקבילה אשתקד. יותר מ־200 אלף צופים נוספו למהדורה. "אולפן שישי" עם דני קושמרו רושמת נתון של 18.8 אחוז לעומת 12.1 אחוז בתקופה המקבילה אשתקד. "חדשות סוף השבוע" עם דנה ויס משיגה נתון יוצא דופן של 31.3 אחוז לעומת 17.2 אחוז בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בתוספת של כמעט חצי מיליון צופים. 

בחדשות 13 ממוצע המהדורה המרכזית עומד על 12.4 אחוז לעומת 9.6 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד - מדובר בגידול של 29 אחוז. במהדורות סוף השבוע העליות משמעותיות אף יותר. "שישי" עם איילה חסון מזנקת בכמעט 50 אחוז עם ממוצע צפייה של 10.1 אחוזים לעומת 6.8 אחוזים באותה תקופה בשנה שעברה. מהדורת שבת בהגשת הילה קורח קופצת לממוצע של 15.9 אחוז לעומת תשעה אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד- גידול של 76 אחוז.  

עלייה של 29% בצפייה. מהדורת החדשות של ערוץ 13 
עלייה של 29% בצפייה. מהדורת החדשות של ערוץ 13 

גם המהדורות המוקדמות רושמות עלייה ברייטינג. המהדורה המוקדמת עם קרן מרציאנו בערוץ 12 משיגה ממוצע של 18.7 אחוז לעומץ 13.4 אחוז שהשיגה "תוכנית חיסכון" בהגשתה בתקופה המקבילה אשתקד. המהדורה המוקדמת ברשת 13 משיגה 9.2  אחוזי צפייה לעומת 7.2 אחוזים שהשיגה "ברקוד" בתקופה זו בשנה שעברה. 

מבין התוכניות שאינן חדשות התוכנית הנצפית ביותר היא "חתונה ממבט ראשון" של קשת 12 שרושמת ממוצע של 23.7 אחוז. בשבוע שעבר אף הגיעה לשיא של 28.5 אחוזי צפייה - עלייה של 40 אחוז ביחס לפרקים ששודרו בשבוע שלפני כן.

"האח הגדול" של רשת 13 רושמת 18.3 אחוזי צפייה, ובשבוע שעבר היא אף עקפה את "ארץ נהדרת" במספר הצופים. "ארץ נהדרת" רושמת ממוצע של 22.9 אחוזי צפייה. מדובר במספרים שתוכנית הסאטירה כבר השיגה בעבר ולא מדובר בזינוק משמעותי.

הסדרה הנצפית ביותר בטלוויזיה מאז תחילת מארס היא "סברי מרנן" של קשת 12 עם ממוצע רייטינג של 15.4 אחוז. אחריה צועדת הסדרה "שנות ה־80" של רשת 13 עם 11.2 אחוזי צפייה.

אגב, הגידול המשמעותי באחוזי הצפייה לא בא לידי ביטוי בתוכניות של תאגיד השידור "כאן 11". מהדורת החדשות של הערוץ נותרה עם נתון כמעט זהה: 4.9 אחוזי צפייה לעומת 4.8 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד. מהדורת החדשות של יום שישי נשארה עם 3.1 אחוזי צפייה. מהדורת השבת עלתה עלייה מזערית מ־6 ל־6.4 אחוזים. התוכניות ברצועת הפריים טיים עלו מ־3.9 אחוזים ל־4.2 אחוזי צפייה.

שעתם היפה של יצרני התוכן

העלייה ברייטינג לא מתרחשת רק בישראל. בדרום קוריאה נרשמה עלייה של 17% בנתוני הרייטינג; באיטליה של 6.5%; הערכה – הרייטינג בארה"ב יכול לעלות בעד 60%

מחקר חדש של נילסן מגלה כי בקרב אוכלוסיות המצויות בבידוד, בשל משבר הקורונה, חלה עליה חדה בצפייה הממוצעת בטלוויזיה. כך למשל, בדרום קוריאה נתוני הרייטינג הממוצעים קפצו בתוך שבועיים ב-17%. נכון לסוף חודש פברואר, 1.2 מיליון קוריאנים נוספים צפו בממוצע במסך הקטן, זאת בהשוואה לשבועיים שלפני. בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, מדובר בעלייה דרמטית אף יותר – 21.4% ו-18.1 מיליון צופים נוספים. באיטליה, נרשמה עלייה של 6.5% בנתוני הצפייה בטלוויזיה ועלייה של 12% באזור לומברדיה, שהקורונה היכתה בו באופן הקשה ביותר באיטליה.

ומה צפוי לקרות באחד השווקים המעניינים ביותר בתחום, השוק האמריקאי? העבר מלמד על עלייה חדה בנתוני הצפייה סביב משברים לאומיים שגרמו לשהייה ממושכת של אנשים בבתיהם. כך למשל, בשנת 2017 כאשר הוריקן הארווי הכה, נרשמה בארבעה שבועות שלאחר פגיעתו עלייה של 56% בנתוני הצפייה בטלוויזיה ביוסטון. גם בניו יורק נרשמה עלייה חדה של 45% בנתוני הצפייה בטלוויזיה בשבועות שלאחר פגיעתה של סופת שלגים באזור.

חברת נילסן מעריכה שנתוני הצפייה בארה"ב בעקבות משבר הקורונה יכולים לעלות בכ–60% בתקופה הקרובה. 

מנהל מרכז המחקר והפיתוח של נילסן ישראל, יקיר בוסקילה: ״זוהי שעתם היפה של צרכני האקטואליה מחד ושל יצרני התוכן מאידך. בעידן רב ערוצי ועולם בלחץ, הרייטינג נוסק לשמיים וביחד איתו חל שינוי במיגון המפרסמים, חלקם כאלה שפחות הורגלנו לראות. אחת הדוגמאות היא קוסמטיקה. בעוד שדקה לפני פסח פרסומי הדיוטי פרי נעלמו מהמסך ואין נסיעות לחו"ל, חברות הקוסמטיקה שתכננו מכירות משמעותיות פונות ישירות לקהלי היעד שלהם, וממש כובשות את המסך. אין ספק שהתקופה המאתגרת הזאת מייצרת גם הזדמנויות בשוק״.

 

• "מנותקת מהמציאות": הרשת נגד גל גדות

 

• ליאור שליין שילם מכספו את משכורות העובדים

 

• כך הפך YNWA להמנון הקורונה בעולם

 

• האם דיסני חזו את משבר הקורונה?

 

• שירי מימון הפרה את כללי הסגר והותקפה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...