"קאטס"

אאוצ': הסרטים שהפסידו לאוסקר

רגע אחרי שהוכרזו המועמדים לטקס האוסקר הקרוב, אפשר כבר למנות את המפסידים הגדולים של עונת הטקסים: הסרטים שקיוו להתברג גבוה אבל יצאו בידיים ריקות

רגע אחרי שהוכרזו המועמדים לאוסקר, אפשר למנות את הסרטים שכיוונו להתברג גבוה בעונת הטקסים, אבל מצאו את עצמם מחוץ לתמונה. 

"קאטס" 
במאי: טום הופר

העיבוד הקולנועי למחזמר המצליח מברודווי התברר כפלופ ענק שייזכר ככזה לדורות. הסרט היה בפיתוח לפחות ארבע שנים באולפני יוניברסל. אלה קיוו להעתיק את הצלחת המחזמר של אנדרו לויד וובר למסך הגדול. אלא שכבר אחרי יציאת הטריילר הראשון בקיץ, נראה היה שהכתובת על הקיר. התגובות הקשות לטריילר גרמו לשינויים בסרט עד הדקה ה־90 ואך לאחר מכן: גרסה מתוקנת נשלחה לבתי הקולנוע יומיים לאחר שהסרט כבר עלה לאקרנים. המבקרים קטלו נחרצות, הקהל בז למראה של שחקנים מוערכים כמו דיים ג'ודי דנץ' ואידריס אלבה בחליפות חתול, בשילוב עיבוד מחשב, וטיילור סוויפט אחת שקיוותה שההופעה הקולנועית הראשונה שלה תעשה כותרות - התאכזבה קשות. תוסיפו לזה הפסד מוערך של כמאה מיליון דולר לאולפנים, והרי לכם כישלון מהדהד.

"ריצ'רד ג'ול" 
במאי: קלינט איסטווד

חמש שנים לאחר ההצלחה הגדולה של הסרט "צלף אמריקני" בכיכובו של בראדלי קופר, אפשר לומר בזהירות שאיסטווד, רגע לפני יומולדת 90, מתחיל לאבד את הקסם. סרטיו האחרונים - "סאלי: נס על ההדסון", "15:17 לפריז" ו"הפרד" - כשלו בזה אחר זה. סרטו החדש, "ריצ'רד ג'ול", עוסק בקונספירציה שניסו לתפור הרשויות האמריקאיות בעקבות הפיגוע בפארק האולימפי במהלך אולימפיאדת 1996 באטלנטה. נראה היה שהסרט הזה יחזיר את איסטווד להיות מועמד בולט בעונת הטקסים, אולם זה לא קרה. ההתלהבות הראשונית של המבקרים דעכה במהירות, איסטווד המעיט בראיונות והסרט נעלם מרשימות ההימורים לאוסקר. הנחמה היחידה היא השחקנית קתי בייטס שזכתה למועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקנית משנה.

"קוראים לי דולמייט"
במאי: קרייג ברוואר

סנדלר יכול להתנחם בכך שהוא נמצא בחברה טובה, לצד הקומיקאי אדי מרפי, שכמוהו, פרץ בתוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" עשור לפניו. מרפי עשה השנה את הקאמבק הקולנועי שלו בסרט הקומי־ביוגרפי "קוראים לי דולמייט", שבו גילם את הבדרן השחור המנוח רודי ריי מור. מור, שהיה ידוע בשם הבמה שלו "דולמייט", התפרסם על בימות הסטנד אפ ובסרטים סוג ב' בשנות ה־70. מרפי זכה לשבחים על הופעתו, אבל לא הצליח להתברג בין המועמדים בקטגוריית השחקן הראשי, שנחשבת השנה לצמודה ותחרותית במיוחד. הסרט היה אחד ההימורים של נטפליקס להתברג גבוה בעונת הטקסים, אך אכזב.

"יהלום לא מלוטש" 
במאים: ג'וש ובני ספדי

אדם סנדלר בתפקיד סוחר יהלומים יהודי־אמריקני (אלא מה) עם התמכרות חולנית להימורים וקשרים בעולם התחתון, והופעות אורח של הכדורסלן קווין גארנט והמוזיקאי דה וויקנד - היו אמורים לשחק לטובתם של האחים ספדי ששאפו להתברג עם קומדיית הפשע החביבה שלהם בעונת הטקסים. היו כאלו שהימרו שסנדלר יקבל מועמדות ראשונה לאוסקר על התפקיד, אבל כפי שהקומיקאי הפופולרי כתב בחשבון האינסטגרם שלו לפני כמה ימים, "חדשות רעות: סנד־מן לא קיבל אהבה מהאקדמיה", ומיד הוסיף "חדשות טובות: סנד־מן יכול להפסיק ללבוש חליפות". סנדלר אף בירך את קתי בייטס, שגילמה את אמו בסרטו "נער המים" מ־1998, על המועמדות שלה לאוסקר.

"האני בוי" 
במאית: עלמה הראל

למאוכזבי האוסקר יש גם זווית ישראלית: סרטו של השחקן שייה לה־באף, שהוא כתב על חייו ובו הוא מגלם את אביו, אשר ביימה הישראלית עלמה הראל. הסרט הוקרן בבכורה לפני שנה בפסטיבל סאנדנס, וסומן כאחד המתמודדים הבולטים לעונת הטקסים הנוכחית. ייתכן שהמומנטום היה מוקדם מדי ושיחק לרעת הסרט, אבל בסופו של דבר הוא נותר בצל של הסרטים המדוברים מהפסטיבלים האחרים שהתקיימו מאורח יותר.  הראל פירסמה בסוף השבוע טור דעה באתר המגזין "אנטרטיינמנט וויקלי" שבו התייחסה לכסף הרב שנשפך בקמפיינים שנועדו להריץ סרטים בעונת הטקסים. היא כתבה גם על חוסר הייצוג המשווע של נשים במאיות ושל יוצרים מקבוצות אתניות מוחלשות בקרב המועמדויות בעונת הטקסים והציעה לפצל את קטגוריית הבימוי על בסיס מגדר, בדומה לקטגוריות המשחק.

הכל על "האח הגדול" במקום אחד

פרויקט מיוחד: 2020 בסיפורים

בקרוב: מיני איחוד של "היי פייב"

"להיות איתה": עמוס ונועה לא יחזרו

"זאת וזאת": ככה זה כשנהנים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...