אליה וקוץ בה. אור עמרמי ברוקמן // צילום מסך

"הכוכב הבא לאירוויזיון": אור עמרמי ברוקמן צריך להיזהר

הצעירים מוכשרים, אבל לא מקוריים • המבוגרים מעזים, אבל לא כולם קולעים • האם אנחנו באמת זקוקים לעוד שפיטה? • ולמה הותשנו על פני 20 ביצועים עד להדחה המיוחלת? • "הכוכב הבא", סיכום שבועי

זאת עונה משמעותית עבור "הכוכב הבא לאירוויזיון", שככל הנראה תחזור בעונתה הבאה להיות רק "הכוכב הבא". אחרי שש שנים של שיתוף פעולה, כולל זכייה אחת באירוויזיון עם נטע, בתאגיד החליטו לומר "טנק יו, נקסט", ולהשיב לעצמם את הזכות לבחור את נציג ישראל לתחרות האירופית. עבור "הכוכב הבא" לפיכך, העונה הבאה והשמינית תהיה עונת מבחן. כבר עכשיו ניתן להבחין שם בניסיונות שלהם להבליט את יתרונותיה הקיימים של התוכנית בז'אנר ריאליטי המוזיקה המדשדש: שולחן השופטים הנוצץ (והגדול) ביותר על המסך, צמד מנחים כריזמטיים (כשהם לא עולים על העצבים) וגם נקודת זינוק טובה לקריירה במוזיקה (וקבלות לא חסר). למשל, באחד מפרקי השבוע הם טרחו לפרגן למאיה בוסקילה בנאמבר ועל הדרך אמרו – אנחנו לא רק קדם אירוויזיון, אנחנו הרבה יותר מזה.

אבל בחזרה להווה - שבוע ראשון עם הנבחרת של "הכוכב הבא", והאמת? היה מעייף. לא בגלל המתמודדים חלילה, למעשה, קיבלנו אפילו כמה נאמברים מצוינים, אבל היינו צריכים לצפות בשלוש תוכניות ארוכות עד שקיבלנו הדחה. במילים אחרות: אם אתם מצפים לקליימקס בסוף כל ערב, לא תקבלו אותו בתוכנית הזאת וזאת על אף התחרות הלא פשוטה בכלל מול "האח הגדול" ברשת.

מה שכן תקבלו, לעומת זאת, זה כמה זמרים אדירים, ועוד כמה סבירים עד טובים, שיהיו בשר תותחים בדרך לגמר. המשפטים נוסח "אין עונה כזאת!" ו"השנה התחרות באמת לא אפשרית" מנסים לתת את התחושה שלפנינו עונה פנומנלית, אבל אם מקשיבים למתמודדים – מבחינים שיש יותר ביצועים פושרים מביצועים שגורמים לך לתחושה של "וואו, יש פה זמר גדול".


להיות זמר טוב זה לא מספיק. אור עמרמי ברוקמן // צילום מסך

צעירים חסרי מנוח

ואפרופו זמר גדול, בואו נדבר על אור עמרמי ברוקמן (17), שביצע את "כל יום כמו נס" של אמיר דדון וקיבל מחמאות מוצדקות, אך מסוכנות מהשופטים. הגדיל ועשה אמדורסקי שהגדיר אותו כ"דבר הכי מדהים בתוכנית", אבל הסכנה בכך שהם מרימים לו בלי סוף, היא שייתכן שהם דוחקים אותו להתבצר במקום הבטוח שלו בלי לנסות לחדש. כמי שהתרגש מאוד מהביצוע הראשון שלו בתוכנית ל"מה אתה רוצה ממני" של חנן בן-ארי, קיוויתי לראות אותו שר בהמשך בסגנונות אחרים ומעז יותר בבחירת השירים - מה שכרגע לא קורה. אפשר רק לקוות שבהמשך הוא יניח לפוזת הזמר המיוסר, לטובת צדדים אחרים שייתכן קיימים בו, כרגע קשה לדעת.

עוד בגזרת הצעירים - אלה-לי להב (16) ועדן אלנה (18) נתנו הופעות מדהימות ומשעממות באותה נשימה. מדהימות - כי שתיהן זמרות מעולות ופרפורמריות טובות. משעממות – כי הבחירה בלהיטי פופ הכתיבה את מהות ההופעה כולה. הריקוד והווידאו-ארט הצעקני לא העניקו לביצוע שום דבר מקורי, ראית חצי דקה – ראית הכל. מה עם קצת חוצפה חיובית סטייל בילי אייליש, או כל דבר אחר שירתק אותנו למסך מעבר לקול יפה ומסכים עמוסים?


הופעה מדהימה ומשעממת. אלה-לי להב // צילום מסך

נתן קטורזה (18) לקח שיר שגדול עליו בכמה מידות ("Uptown Funk") ולא הצליח לשלוט בו במאה אחוז. חייבים להעריך אותו על האומץ, וחבל שזה עלה לו בהדחה מוקדמת מדי ושלא נראה עוד ממנו בתוכנית. כך, אגב, הוא הגיב להדחתו.

ויש גם דוגמה לניצוץ של חוצפה שעבד פרפקט. לעומת מרבית הזמרים הצעירים האחרים, שפנו ללהיטים קצביים ו/או עכשוויים, גאיה שאקי (18) התיישבה מול הפסנתר וכבשה את המסך בביצוע מתעצם של "Crazy" של נארלס ברקלי, שיצא כשהייתה בת ארבע. היא זכתה לדירוג הגבוה ביותר – 92 אחוזים מוצדקים וחמישה כחולים. הכי מרינה מקסימיליאן מצדה.


ככה עושים את זה. גאיה שאקי // צילום מסך

מי צריך עוד שפיטה?

כמאמר הקלישאה, נראה שהעולם (של "הכוכב הבא", בכל אופן) עדיין שייך לצעירים ולא מופרך לנחש שמשם יבוא הזוכה של העונה. היה כיף לראות את להקת "התבלינים" מנסה להתחבר לקהל היעד של התוכנית עם "תל אביב בלילה" של עדן בן-זקן. זה אמנם לא הספיק לה כדי לנצח בדו-קרב, אבל השופטים היו ערים לפוטנציאל הרב ובשלב ההדחה בחרו להשאיר אותה, וטוב שכך.

גם מורן אהרוני נותנת פייט למתמודדים הצעירים. כשהיא פותחת את הפה בוקע ממנה קול אדיר שמזכיר את מיי פיינגולד ודיאנה גולבי, וכמוהן בתחילת דרכן בריאליטי גם היא כבר מסומנת כמתמודדת ראויה לגמר. היינו שמחים לראות בגמר גם את ניקי גולדשטיין, שמלבד היותו פצצת אנרגיה והומור כפי שכבר כתבנו, הציג פן חדש באישיותו והצליח להביא ביצוע מפתיע ל-"Creep" החרוש של רדיוהד.


נתראה בגמר? מורן אהרוני // צילום מסך

בפינת הביצועים שפחות עבדו לנו, אוהד שרגאי ניסה גם הוא להתחבר לצעירים עם "Wake me up" של אביצ'י, ובמקביל להיות מקורי עם העמדה תיאטרלית של דמותו הפורצת מתוך מיטה (לקחת את השיר קצת מילולי מדי, נשמה), אלא ששני הכיוונים קצת התפספסו. היה מבאס גם בגזרת אביהו פנחסוב, שמקבל מהשופטים שוב ושוב את מחמאת ה"אין על ההופעה שלך", אבל צריך לשים על השולחן את העובדה שפרסונת התעופה העצמית שלו כל כך מעצבנת, שכמעט קשה להתייחס למוזיקה שהוא עושה. מעניין אם גם אופי יכול להשתנות במהלך העונה. אחרת – ברכות, נולדה לנו שפיטה 2.0.

היו גם את לואי עלי, רביב כנר ואור אדי, שלושה מוכשרים שביצעו שירים ענקיים בלי להביא מספיק מעצמם אל תוך השיר. לעומתם, לינוי וגיל כבשו את הבמה עם טייק מקורי ל"Diamonds" של ריהאנה, גימיק הזוגיות המתוקה שלהם עדיין עובד. היו עוד כמה מתמודדים, אבל אחרי שלוש תוכניות ו-20 ביצועים (!!!), בעיקר רצינו כבר לראות הדחה. אחרי שלושה פרקים, סוף סוף, נפרדנו מאור אדי, דנה לפידות, נתן קטורזה וענג ישראל. יש מצב לפרוש לנו את זה בפעם הבאה על שתי תוכניות? אנחנו מזדקנים פה.

 

• מתמודד "הכוכב הבא" חשף שהודח

• רוצים להיות דיירים בבית "האח הגדול"?

• וואו: הלוק החדש של איתי לוי

• זלזול בצופים: העולם לא שייך לצעירים

• "איש הניסים": פרופגנדה פרו-פלשתינית

• פרויקט מיוחד: שנת 2020 בסיפורים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...