התערוכה בשנה שעברה // צילום: יהושע יוסף

אחרי 42 שנה: תערוכת הרהיטים, בלי התעשיינים

איגוד תעשיות הריהוט החליט להעביר את התערוכה המרכזית שלו לחודש מרץ • התאחדות התעשיינים: "אין לנו קשר לתערוכה בסוכות"

תערוכת ריהוטים בגני התערוכה בתל אביב הפכה להיות חלק ממסורת חול המועד סוכות, אחרי 42 שנים שבהן היא מתקיימת בימים אלה. אלא שאתמול נפתחה התערוכה, שתימשך כמיטב המסורת כל ימי החג, לאחר שהארגון החליט שלא לגשת למכרז התערוכה הפעם. 

במקום האיגוד ניגשה חברת "גרופ תערוכות", של היזם רועי וילדר, שזכה בהפעלתה ב"אקספו תל אביב" (גני התערוכה), אחרי שהאיגוד לא ניגש למכרז הפעלתה השנה. אתמול הגיעו כ־20 אלף מבקרים לתערוכה שכוללת השנה גם מוצרי חשמל. אם לא די בכך, "גרופ תערוכות" הכריזה שהיא מתכוונת לקיים אותה פעמיים בשנה - גם בחול המועד פסח.  

התערוכה היתה כלי שיווקי מרכזי שבו השתמש איגוד תעשיות הריהוט לקידום תעשיית הריהוט בישראל, באמצעות חברת "תים", שהכריזה שהיא תקיים את התערוכה שלה בחודש מארס, לפני חול המועד פסח. פעילים בענף מעריכים שיש מקום ליותר מתערוכת רהיטים שנתית אחת, לאור ההתעניינות הרבה של הציבור בתערוכה הזו ולהיקף המכירות המדווחות במהלכה. השאלה היא אם יהיה מקום לשלוש תערוכות שנתיות כאלה, ואיזו מהן תעורר יותר עניין בציבור.  

ענף של 8.25 מיליארד ש'

כוונת התעשיינים היא ככל הנראה להרחיב את התערוכה לתחומי השיפוצים. הרעיון הוא שכחצי מיליון משקי בית מחדשים, או בונים את ביתם מדי שנה, מה שמסביר את ההתעניינות בתחום. ענף הריהוט בישראל מגלגל 8.25 מיליארד שקלים בשנה, תחום השיפוצים מגלגל סכום כמעט כפול מזה. 

אלא שחלק מהמציגים בתערוכה סיפרו שהם שמחים מאוד על השינוי, שכן לדבריהם "למארגנים הקודמים היו ניגודי אינטרסים בארגון התערוכה", מכיוון שהם בעצמם יצרנים ומציגים בתערוכה שארגנו. 

איגוד תעשיות הריהוט בישראל בהתאחדות התעשיינים יוצא הבוקר במסע פרסום בעיתונים, שבו הוא מציין: "הרינו מבקשים לעדכן את ציבור לקוחותינו כי תערוכת הרהיטים הנערכת השנה בחג הסוכות באקספו תל אביב (גני התערוכה), אינה קשורה לחברתנו, תים תערוכות וירידים בע"מ, ולתערוכת הרהיטים שנערכה על ידה ועל ידי איגוד תעשיות הריהוט ב־42 השנים האחרונות בחג הסוכות. ציבור לקוחותינו מוזמן לבקר ב־Homeexpo, תערוכת העיצוב והריהוט הגדולה בישראל, שתיערך בין 3 ל־6 במארס 2020". 

וילדר מתכוון להחזיר את האמון בתערוכה של חברות ותיקות שנכחו במשך שנים רבות ב"ריהוטים", אך נטשו אותה בשנים האחרונות בטענות שונות כלפי האיגוד. בכל מקרה, נראה שיצרנים ויבואנים, כמו גם הצרכנים, ייהנו מהמצב החדש. 

שמרת הזורע, למשל, לא השתתפה בתערוכת הרהיטים ב־9 השנים האחרונות, וכעת, בעקבות שינוי היזם, מתכוונים להציג בתערוכה שתיפתח היום. 

תערוכת רהיטי ישראל עדיין יכולה להתהדר בתואר התערוכה הגדולה בישראל, והיא נפתחה אתמול בשיתוף פעולה עם קבוצת עפרה שמעוני ומגזין "דירה נאה", במטרה לייצר חיבורים בין מעצבי פנים ואדריכלים לבין חברות המציגות בתערוכה. 

בפתיחת התערוכה תושק "דירה נאה Luxury", אפליקציה חדשה בפיתוחה של קבוצת עפרה שמעוני המחברת בין מעצבי פנים ואדריכלים לבין חברות מתחום העיצוב. זאת על מנת ליצור מועדון חברים אקסקלוסיבי בעל כוח קנייה עוצמתי המעניק בונוסים והטבות לחברים בו.  

עודפים של מוצרי חשמל

המארגנים מצפים למחזור מכירות של 100 מיליון שקל בשלושת ימי התערוכה. יותר מ־70 חברות צפויות להשתתף בתערוכה, שצפויה להיות אירוע המכירות הגדול ביותר בענף. יציגו בה, בין היתר, שמרת הזורע, החוזרת לתערוכה לאחר 8 שנים, עמינח, רילקסון, אולטימה, דיבאני סנטר, קינג קויל, רוזטו, דיור אינטריורס ועוד רבות אחרות.

בתערוכה מבטיחים היצע של מוצרי חשמל מעודפים בהנחה של עד 70%. יוצעו בה מוצרי חשמל קטנים וגדולים למטבח ולכל חלקי הבית בהנחה של עד 70%. מקררים, תנורים, מכונות כביסה, מייבשים, מערבלים, מכונות קפה ועוד של המותגים סמסונג, האייר, LG, ניופאן ועוד.

תגובת התעשיינים: "התערוכה המרכזית לריהוט נערכת על ידי איגוד תעשיות הריהוט בישראל והשנה, לאחר ניתוח כלכלי ואסטרטגי מעמיק, היא תערך ב-6-3 במרץ. קיום התערוכה בחודש מרץ יאפשר גם ללוות את הצרכנים בייעוץ לפני מעברי הדירות והשיפוצים שנערכים בפסח ובקיץ, ובנוסף יוכלו ליהנות ממנה גם הישראלים הרבים שאינם שוהים בארץ בחול המועד. אנו מדגישים כי התערוכה הנערכת בסוכות אינה קשורה לתערוכה המסורתית שנערכת כבר יותר מ-40 שנה ובה יכול הציבור ליהנות מריהוט איכותי וחדשני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...