המיצג של בקו העולמית בתערוכת ה-IFA בברלין // המיצג של בקו העולמית בתערוכת ה-IFA בברלין

מנכ"ל בקו העולמית: "המכשירים של פעם צרכו יותר"

בראיון בלעדי ל"ישראל היום", משרטט מנכ"ל בקו העולמית, האקן בולגורלו, את מאבקו למען כדור הארץ: "מי שיכול לעשות ולא עושה - אחראי לזיהום" • "בישראל - הלקוחות דורשים תחכום ומוצרים גדולים"

סרטון היו־טיוב של האקן בולגורלו, מנכ"ל בקו העולמית, הפך ויראלי בעולם. הוא טיפס על הר הקילימנג'רו, הגבוה באפריקה, כדי להעלות את המודעות לשינויי מזג האוויר בעולם, או כפי שהוא מכנה את התופעה – הקטסטרופה של כדור הארץ. 

רבים מדי משתמשים במזג האוויר כסיסמה ריקה, אך בולגורלו מרגיש מחויב לכך באמת ומתנהג כך גם כחלק מהותי מהאסטרטגיה של ניהול תאגיד בקו. המותג הוא חלק מתאגיד הענק ארצ'ליק האירופי, שמחזיק במותגים רבים נוספים דוגמת גרונדיג, המוכר לנו מראשית ימי הטלוויזיה בארץ. לתאגיד 23 מפעלים בתשע מדינות והוא נחשב ליצרן השמיני בגודלו בעולם. 

"מרעילים את עצמנו"

הוא למד בארה"ב ועבד באסיה. במסיבת העיתונאים בתערוכה הגדולה בעולם למכשירי חשמל הנערכת כעת בברלין - IFA - הוא מציג סרטוני צלילה שבהם כמות הניילונים בים מעוררת פלצות. 

"כמות של 8 מיליון טונות פלסטיק מושלכת לים מדי שנה, וזה עומד לגדול. חלקיקי הפלסטיק מגיעים לגופן של חיות הים ומשם לגופנו, כך שלמעשה אנחנו מרעילים את עצמנו", סבור המנכ"ל. 

בולגורלו החליט להסיט את המחקר והפיתוח של החברות של התאגיד למלחמה בתופעה. "60% מהבגדים שאנחנו לובשים עשויים סיבי פלסטיק וכל כביסה שלהם פולטת סיבי פלסטיק מיקרוניים, של פחות ממילימטר, שנשפכים לים ותורמים לזיהום. חבריי בתעשייה אומרים לי שזו לא בעיה שלנו, כי אנחנו לא עוסקים באופנה, אבל כל מי שיכול לעשות משהו ולא עושה - הוא אחראי לתופעה", מוחה בולגורלו. 

הוא מוסיף שבחברה "פיתחו טכנולוגיה שלוכדת את אותם סיבים ואנחנו לא מעוניינים לשמור אותה לעצמנו. נשתף אותה עם המתחרים שלנו, כי המטרה היא להפחית את זיהום כדור הארץ".

המקרר הסולרי של בקו // צילום: יח''צ

האקן בולגורלו

בראיון בלעדי ל"ישראל היום", מצהיר בולגורלו כי "אנחנו - בקו וגרונדיג - תופסים בישראל 10% מנתח השוק של מכשירי החשמל הביתיים בישראל, אבל אנחנו עומדים להכפיל את נתח השוק כבר בשנים הקרובות". 

שאלנו אותו על ההשפעה של המכירות הגואות באינטרנט. עד כמה הן משפיעות על עיצוב המוצרים ועל התמחור שלהם. הוא סבור שבלי נוכחות פיזית, בצד הרשת, אין לאף אחד בענף זכות קיום. 

"לא בכל העולם המכירות ברשת מתפתחות בקצב דומה", הוא מעדכן. "בבריטניה המכירות ברשת עוברות את ה־40%, אבל באופן כללי אנשים רוצים לחוש את המוצרים ולא מוכנים לקנות מוצרים שהם אינם מכירים. זה כמובן משפיע, וחברות שלא יהיו היברידיות - כלומר, שתהיה להן נוכחות יפה ברשת אבל גם בחנויות - לא יחזיקו מעמד. אנחנו יודעים את זה ומפתחים את שני התחומים".

עד כמה אתם צריכים להתאים את המוצרים שלכם למדינות השונות ברחבי העולם?

"מאוד. אנחנו מפתחים מוצרים שמתאימים לחצר. באסיה ובאפריקה רבים מציבים את המוצרים בתנאים שמחייבים אותנו להתאים אותם למציאות הזו. בישראל הלקוחות דומים למשהו בין אירופה לארה"ב. הלקוחות בישראל דורשים תחכום מהמוצרים, כמו באירופה, אבל גם רוצים מוצרים גדולים, כמו בארה"ב. גם המודעות לחיסכון ולאיכות הסביבה גוברת בישראל, ואנחנו חייבים להביא את העובדה הזאת בחשבון". 

במסיבת העיתונאים חשפה בקו את המקרר הסולארי, המופעל באמצעות אנרגיית השמש ומתאים למדינות שבהן אין חיבור לחשמל. בעבר עלה מקרר כזה אלפי דולרים, בגלל עלות הפאנלים הסולאריים, אבל לאחרונה הם הצליחו להפחית את המחיר למאות דולרים, ולדברי בולגורלו, זה עומד לשנות את איכות החיים של אותם אנשים, שיוכלו להשיג ביטחון תזונתי בזכות אותם מקררים. 

כבר יותר מעשור מדברים על קישוריות המכשירים החשמליים (IOT). בולגורלו תומך בכך.  "בוודאי", הוא חורץ. "זה אחד הערכים שלנו. זה כבר קורה. לא כל מכשיר צריך את הקישוריות הזו, אבל לנו חשוב לדעת מה מצב המכשיר אחרי שהוא נרכש. אנחנו יודעים היום במקרים רבים לעקוב אחרי המכשירים בבתי הלקוחות. אנחנו רוצים לדעת אם המכשיר מתקלקל עוד לפני שהלקוח יודע על זה. חשיבות נוספת היא בחיבור המכשיר לטלפון החכם. כיום יש לנו מכשירים שיודעים להגיד מתי הכנסת את הביצים למקרר ומה רמת הטריות של הסלמון, לפי פליטת הגזים ממנו. זה ערך בריאותי חשוב".

מקרר שמדמה אור יום

בתערוכה, אגב, בקו מציגה מקררים שבהם תא הקירור של הפירות והירקות מדמה אור יום, גם כשהמקרר סגור, וכך הוויטמינים של הפירות והירקות נשמרים לאורך זמן. 

הדעה הרווחת פעם היתה שכל השכלולים של המכשירים רק קיצרו את תוחלת החיים שלהם. 

"המכשירים של פעם צרכו הרבה יותר חשמל והרבה יותר מים. ללקוחות היום החיסכון באנרגיה חשוב מאוד. המכשירים כיום יעילים יותר ולכן גם מהירים יותר. אנחנו מתכננים כיום מכשירים שמחזיקים מעמד עשר שנים, וזה עונה לדרישות השוק כיום". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...