ב־87% מהמקרים בית המשפט לתביעות קטנות פוסק לטובת הצרכנים, כך עולה מבדיקה שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לפי הבדיקה, תביעות אלה התקבלו על ידי בית המשפט בצורה מלאה או חלקית ועל החברה הושת חיוב פיצוי לצרכן. הדבר מצביע על מגמה ברורה של קבלת עמדת הצרכנים מול בתי העסק במהלך התביעה שהגישו.
הבדיקה נערכה לגבי פסיקות של בית משפט לתביעות קטנות בתחומי הגנת הצרכן, המוגשות נגד בתי עסק ממגוון תחומים: תקשורת, קמעונאות, תיירות, מחשבים, רכב ועוד. לצורך הבדיקה נדגמו תביעות בשנים 2018-2007. מהנתונים האלה עולה כי היקף התביעה הממוצע בבדיקה עמד על 11,115 שקלים.
ענף שירותי התקשורת הוא הבולט ביותר עם 32% מהמקרים, אחריו מכירה קמעונאית המהווה 22% ובמקום השלישי תיירות המהווה 13%. חמשת הנושאים הצרכניים המובילים בתביעות הם ביטול עסקה הכולל: תנאי ביטול, ביטול עסקה מתמשכת וחיוב בדמי ביטול - עם 44% מהמקרים. לאחר מכן נמצאים הטעיה וקיום משא ומתן שלא בתום לב (19%). לאחר מכן הסתרת מידע חיוני על המוצר (11%) , אחריות ותיקונים (11%) והצגת מחיר (6%).
על פי הנתונים במאגר נבו, מספר פסקי הדין נמצא בעלייה מתמדת בכל שנה ועלה בשנים האחרונות כמעט פי ארבעה. לדברי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "הנתונים מדברים בעד עצמם והרוח הגבית שנותן בית המשפט היא בשורה משמעותית. המדיניות כיום, שלפיה בית המשפט עומד לצידו של האזרח, מצמצמת את פערי הכוחות בין העוסקים לצרכנים ומקדמת סחר הוגן".
עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "כלי התביעה הקטנה הינו מהותי בהגנה על הצרכנים, אשר משלים את האכיפה שמנהלת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. אני קורא לצרכנים להמשיך להשתמש בכלי הזה, שהוא פשוט ומהיר".