הקנייה באיקאה מזמן לא נועדה לקניית ריהוט בלבד. רבים שוהים בחנות מספר רב של שעות ומתייחסים לשהות במקום כבילוי, הכולל באופן טבעי ישיבה במסעדות הרשת.
איקאה, שנחשבת היום לרשת המזון השישית בגודלה בעולם, שזה נתון מדהים בפני עצמו, מתחילה בפיילוט של משלוחי ארוחות בוקר זולות. לצער כל הצרכנים, כעת מדובר בפיילוט שנערך בפריז בלבד.
ניסיון זה כולל משלוחים של מוצרי מזון שוודיים הכולל סלטים, סלמון, סלק וכרוב. אם הפיילוט יהיה מוצלח, איקאה תציע את המשלוחים הללו גם בספרד ובעתיד במדינות נוספות באירופה.
לפי הדיווח ב-"El Confidencial" הספרדי, יש עדיין דברים שאינם ברורים לחלוטין. למשל, לא ברור האם איקאה תשלח את המנות כשהן חמות, האם מדובר במנות מוכנות לאכילה או שמא מדובר במוצרים מצוננים או קפואים. עוד לא מובן האם איקאה תספק משלוחים של קציצות בשר או שמא מדובר במוצרים מחוץ לתפריט כמו שאיקאה עשתה בניסויים בחנויות עירוניות. כשאיקאה העולמית נשאלה לגבי עניין זה, דובר החברה אמר: "אין לנו פרטים נוספים בשלב זה, היות שאנחנו ממש בתחילת התהליך".
עם זאת, המוטיבציה לפרויקט זה לא קשה לניתוח. איקאה בונה יותר חנויות קטנות באזורים עירוניים, היא משקיעה באפליקציה ובאתר וממשיכה לחדד את תכניות המזון שלה, כמו בחינה האם תפריט מבוסס בשר יכול להיות בר קיימא בעתיד.
בתוך השינוי באיקאה, משלוחי המזון המקוונים צפויים לגלגל 161 מיליארד דולר עד 2023 עם חברות כמו אובר, דורדש, פוסטמייטס וגראבאב, כשכל חברה רוצה לקחת נתח משוק זה.
גם אם המשלוחים באיקאה לא ייצרו רווחים מאסיביים, ככל שאיקאה תוכל להישאר במוחם של הצרכנים בכל עת, בין אם הם "רעבים" לרהיטים או לארוחת צהריים, הסיכוי שהצרכנים יקנו רהיטים במקום אחר קטן יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו