שר התחבורה ישראל כץ // צילום: גדעון מרקוביץ'

מתח במשרד התחבורה: השר ישראל כץ ימשיך בתפקיד?

השר, שנמצא בתפקיד קרוב לעשור, פוזל לעבר תפקידים אחרים • המנהלים במשרד רוצים שיישאר, העובדים - שיעזוב • עובדי הנמלים: "כץ דואג למנהלים"

שר התחבורה ישראל כץ סיים עתה עשור בתפקידו ומקורביו לא מכחישים כי הוא פוזל לתפקיד אחר, בדמות תיק בכיר, אולי החוץ. כץ עצמו טרם התבטא בנושא רשמית, למרות שכן אישר כוונה זו בעבר.

צילום: i24NEWS

כפי שדיווחנו באחרונה, מבקר המדינה הביע ביקורת קשה מאוד על השר ועל תפקוד המשרד במספר נושאים שבאחריותו. אך מה חושבים עליו בחברות השונות שתחת אחריותו?

בכירי החברות המרכזיות - נתיבי ישראל, רכבת ישראל, נמלי הים וכדומה לא יצאו נגד השר בפומבי. הם התמנו על ידו. אף אחד מהם לא יצא נגד השר ואם יש להם ביקורת הם ישמיעו אותה בחדר סגור. "כץ הוא שר מצוין. פיתח את התשתיות והביע לרפורמות שרק היטיבו עם החברות שתחת המשרד".

מנגד, כץ לא אהוד על העובדים. ועד עובדי הרכבת למשל, איים לתבוע אותו דיבה עקב ההתקפה המאסיבית של כץ בשבוע האחרון, והאשמותיו לפיו הם פוגעים ברכבת ובנוסעים. "זהו שר שדואג לתשתית ולמנהלים. לא לעובדים", אומרים עובדי הנמלים.

השר יקודם? ראש הממשלה בנימין נתניהו (מימין) והשר כץ // צילום ארכיון: אורן בן חקון

בכירים בארגונים ציבוריים וולונטריים, הפועלים לשיפור התחבורה הציבורית, לא הביעו דעה בנושא, אבל המסר שלהם ברור: "כל שר שייכנס לתפקיד או ימשיך אותו צריך להיות שר התחבורה הציבורית, לאור גודל האתגר, הצורך והבעיות, כמו שעולה מדו"ח המבקר. ממילא התשתיות של הכבישים מפותחות ויש מערכות שלמות שעוסקות בהן. עכשיו התחבורה הציבורית צריכה לקבל פוקוס".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...