צילום: תמי בר-שי // ורדינון. מצעים אסטרונאוט

אפקט בראשית: טירוף הקניות התחיל

שיגור החללית הישראלית "בראשית" לירח גרם לגאווה לאומית, אך גם להתעוררות ברכישת מוצרים כמו בגדים, צעצועים ומצעים • רוצו לרכוש חולצה של אסטרונאוט • "עלייה של 20-30 אחוזים בביקוש למשחקי חלל בחנויות הצעצועים"

"בראשית", החללית הישראלית הראשונה של SpaceIL, עשתה היסטוריה כשהמריאה בסוף פברואר אל מחוץ לאטמוספרה בדרכה אל הירח, שם היא אמורה לנחות ב־11 באפריל. 

שיגור זה יצר התרגשות רבה, ומתברר שאף יצר אפקט של צריכת מוצרים שונים הקשורים לחלל. בין מוצרי הצריכה שזכו לעלייה במכירות ניתן למנות ספרים, פריטי אופנה, צעצועים, מצעים ועוד. 

דפנה ג'קסון, מנכ"לית קרן קאהן, התורמת העיקרית לפרויקט, התרגשה מההתלהבות שנוצרה בעקבות המראתה של החללית וסיפרה: "אני לא חושבת שעובר יום ללא בקשה של משהו שקשור לנושא החלליות, ילדים ומבוגרים רוצים לקחת חלק בסיפור שלנו ולהתגאות.

"לדוגמה, משלחת של נערים שנסעו לפולין רצו חולצות שלSpaceIL, על מנת שהם יוכלו ללבוש אותן באושוויץ. בנוסף, יש הרבה בתי ספר בארץ ובחו"ל שרוצים לקחת חלק בנושאים הקשורים ב־SpaceIL. ובעצם זו הגשמה של אחד החלומות של כל התורמים שלנו". 

על התעוררות ההערצה לחללית ולפרויקט מוסיפה ג'קסון: "במשך תקופה ארוכה היתה ל־SpaceIL קבוצת מעריצים קטנה, ממש גרופיז לעניין. כעת רואים את ההתלהבות באמצעות בגדים, ספרים ועוד. עשינו גם שיתוף פעולה, וכיום מוצע ספר ילדים ששמו 'בראשית החללית'".

ג'קסון חושפת כי בקרוב מאוד יהיה אפשר לקנות חולצות וכובעים של SpaceIL. "תהיה פלטפורמה שתאפשר לקנות את המוצרים הללו במסגרת שיתוף פעולה שאנחנו עושים. על הפריטים יהיה לוגו של SpaceIL ויהיה כתוב Israel to the moon". 

חליפה של קרטרס 

החללית כאמור צפויה לנחות בירח באפריל, ולשאלה אם ההתלהבות בביקוש למוצרים הנוגעים לחלל תישמר, ג'קסון עונה: "אני מקווה שזה ימשיך, שימנפו את זה ושיבינו את גודל הדבר שנעשה פה. אני מניחה שברגע שננחת יבינו עוד יותר איך ומה היה. זה סיפור שחייבים לספר אותו.

"בנוסף, SpaceIL עשתה עבודה אינטנסיבית בקרב קהל צעיר, כך שלילדים זה לא היה חדש. צוות מתנדבים של SpaceIL עשו עבודה יוצאת מן הכלל, כאשר היו כאלה שבכל יום היתה להם הרצאה במקום אחר. המתנדבים הם אלה שהצליחו להגיע לילדים רבים בישראל ולספר להם מה היא בראשית. הם סיפרו להורים וכך זה התגלגל. הפעם זה היה ההפך ולא הגיע מההורים לילדים".

בגדים מהחלל

כאמור, אחד התחומים שבהם נוצר ביקוש להדפסי חלליות ולפריטים עם הדפסים של נאס"א הוא תחום האופנה. מיכל רביב, סמנכ"לית שיווק ומכירות TERMINAL X, מספרת כי: "החללית הישראלית בראשית עשתה לכולנו חשק להיות אסטרונאוטים לרגע, ולאחרונה ראינו את זה גם בסדרת NASA של אורבן אאוטפיטרס, שתפסה מאוד לאחר השקתה. עם זאת, כבר מהשנה שעברה נכנס לחיינו הטרנד של הדפסי חלל, חייזרים וכוכבים, כאשר בקרב ילדים, הדפסי החלליות והחייזרים הם המבוקשים ביותר. הטרנדים החלליים כל פעם חוזרים אל חיינו, החל מההשפעה העצומה של 'מסע בין כוכבים' על האופנה המטאלית והצבעונית בשנות ה־60 ועד היום, כאשר היא באה לידי ביטוי בהדפסים ולוגואים במוטיב זה. 

"בראשית, שמהווה גאווה ישראלית גדולה, העלתה שוב למודעות את הסגנון החללי, ואנחנו בהחלט רואים יותר חיפושים של הפריטים הללו באתר. בנוסף, הפופולריות עלתה גם לקראת פורים עם תחפושות חייזרים ואנשי חלל שנרכשו על ידי רבים".

תחום נוסף שזוכה לביקוש רב ולא במפתיע הוא תחום הצעצועים. בשוק קיימים צעצועים רבים של חלליות וכן של טלסקופים שונים. לדוגמה, ב־eBay מציינים את קטגוריית "טכנולוגיה בצעצועים" וקטגוריית "האקשן" כקטגוריות המשחקים המובילות והפופולריות בקרב ילדים. באתר אף השיקו השנה את מתחם toytopia עם מיליוני צעצועים בנושא, החל מהחדשים והקשים ביותר לאיתור וכלה בקלאסיקות לילדים בכל גיל. 

 ספר "בראשית החללית" 

גם בחנויות הצעצועים חווים את הביקוש למוצרים מן החלל. לדברי סיגל כספי, מנכ"לית טויס אר אס, "בחודשים האחרונים חלה התעוררות בביקוש לדמויות של אסטרונאוטים, חלליות, רכבי חלל, טלסקופים ועוד. בנוסף, תחפושת אסטרונאוט שנחשבת לקלאסית כל השנים, היתה פופולרית מאוד השנה, והביקוש עלה על ההיצע. מדובר בגידול של מאות אחוזים, שככל הנראה נובע גם משיגור בראשית וגם כי בעיני ההורים מדובר בצעצועים עם ערך מוסף, חינוכי ולימודי".

גם בחברת הצעצועים ריטקו הבינו את הצורך, והשיקו קולקציה של משחקי הרכבה מסדרת החלל המשלבים מעבורות חלל, רכבי חלל ועוד. לדברי מארק הרר, הבעלים של חברת ריטקו, יבואנית המותג בנבאו: "מדובר בסדרה חדשה של משחקי חלל הכוללת חלליות ומעבורות. יש לציין כי בשבועיים האחרונים נוצר ביקוש בחנויות לסדרה הזו. ההערכה היא כי ביקוש זה נוצר בעקבות השיגור של החללית הישראלית. מדובר בעלייה של 30-20 אחוזים בביקוש למשחקי חלל בחנויות הצעצועים". 

תחום החלל הופיע השנה גם בתחום הטקסטיל: בשוק קיים סט מצעים של כיתן בהשראת החלל וקולקציה מיוחדת של ורדינון. הסדרה מצעי AR (מציאות רבודה) של ורדינון הושקה לפני כמה חודשים וזכתה להצלחה רבה.

אסטרונאוט 39 שקלים // צילום: יח"צ מיניסו

לדברי שרון הרמתי, מנהלת השיווק של נעמן גרופ: "מותג ורדינון השיק לפני מספר חודשים סדרה ייחודית של מצעים המשלבת טכנולוגיית מציאות רבודה. באמצעות אפליקציה ייחודית מתעוררים המצעים לחיים ומזמינים את הילדים להיכנס לעולם המרתק של מערכת השמש ולמסע אסטרונאוטים בחלל. המצעים משלבים חוויה חינוכית עשירה בצבעים והפעלות מאתגרות עם סיפורי ערש שהופכים את הדקות שלפני השינה מ'כורח' לציפייה. 

"הקולקציה זכתה להצלחה רבה מצד הצרכנים הישראלים. עד כה נמכרו מאות סטים מסדרת מצעי AR והיא נמכרת בהצלחה רבה גם באמזון בארה"ב". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...