הראפר דודו פארוק כבר הספיק לעורר לא מעט מחלוקת במהלך הקריירה הקצרה שלו. בין היתר, ארגוני נשים קראו להחרים אותו בגלל התכנים המשפילים בשיריו כלפי נשים, הוא פוצץ ריאיון בתוכנית האירוח של "אופירה וברקו", ובקליפ האחרון שלו "מים" הוא מדמה סצנת סקס נועזת עם אורית פוקס. אבל הסערה החדשה מבית מדרשו הגיעה מכיוון לא צפוי.
• מעיין אדם: דודו פארוק לא מצחיק אותי
מותג הרהיטים הוותיק "רהיטי דורון" פרסם סרטון פרסומת חדש, שבו נראה חיקוי של דודו פארוק שר לארון את הסלוגן "למה ככה חזק?", שורה הלקוחה משירו "אלירן סבג". את הסרטון הוא אף מקנח בשורה "ארון של דורון, אתה עסקה בת ****!".
מאז עלתה לאוויר, הפרסומת מעוררת גלי מחאה אדירים ברשת ונראה שרבים מהלקוחות הפוטנציאליים של החברה מסרבים לקבל את ה"פרזנטור" החדש של המפרסם, ואף מאיימים בחרם צרכנים.
"זאת הפרסומת הכי מטומטמת שראיתי בחיי", כתבה אחת הגולשות והוסיפה: "אומרים שאין פרסום רע, מתברר שיש. לקחתם מותג נקי ומוניטין טוב לרהיטים לילדים ולנוער והוספתם אליו את אחד האנשים הכי בזויים בעידן הזה".
"אומרים שאין פרסום רע, מתברר שיש" // צילום מסך
התגובה הזאת היא רק אחת מיני רבות. תגובה של גולשת אחרת, למשל, לא חסכה בביקורת כלפי הסרטון: "חייבת להגיד שאני מזועזעת, אתם מוכרים רהיטים לילדים ולנוער ולקחת דמות כזאת זה לירוק לבאר שממנה אתם שותים, גם אם זאת פרודיה. הבן שלי ישן על המיטה שלכם והבגדים שלו בארון שלכם והוא בן 5 וחצי. בכל פעם שראה את הפרסומות שלכם בעבר הצביע על הטלוויזיה בגאווה ואמר 'אמא, הנה הרהיטים שלנו'. אני מרחיקה אותו מדודו פארוק כמו מאש. אם יצפה בפרסומת שלכם זה אבוד, אני לא מתכוונת לרכוש מכם אם לא תסירו את הפרסומת באופן מיידי".
התגובות הזועמות על הפוסט והתגובה של רהיטי דורון
התגובות לא רק מותחות ביקורת על הבחירה, אלא כאמור אף מעודדות חרם מצד הצרכנים, וכך כותבת גולשת אחרת: "קיבלתי המון המלצות עליכם ותכננתי לקבל הצעת מחיר, אבל אחרי שראיתי את הפרסומת שלכם שמחקה אדם כל כך שלילי, שמעודד אונס וסמים - אין סיכוי, ואני מקווה שיהיו עוד כמוני שיעשו כך".
מלבד ההורים ניתן למצוא תגובות נזעמות של לא מעט אנשי חינוך שמגנים את הפרסומת. כך הגיבה אחת מהם: "אני מורה בבית ספר יסודי, שומעת פה את התגובות ומסכימה עם כל מילה שנכתבת. אני חושבת שחברה כה טובה ואיכותית צריכה להשתמש בשיווק מותאם לאוכלוסיית היעד שלה ובעיקר לדרך ארץ. יישר כוח על עמלכם ומקווה שגם על היכולת לחשוב רגע שאולי בכל זאת טעיתם".
כמובן גם המסר כלפי אוכלוסיית הנשים עורר את חמתן של לא מעט מגיבות. אחת מהן אף כתבה: "תחסכו ממני את התגובה על כך שזאת פרודיה. בבקשה לא להשתין עלינו ולהגיד לנו שיורד גשם, אנחנו 51% מהאוכלוסייה וכוח צרכני יותר גדול מגברים באופן מוכח".
מנגד, חשוב לציין שיש גם קולות שלוקחים את הפרסומת ברוח קצת יותר חיובית ומגבים את הבחירה המשעשעת של המותג. "רק אני לא רואה פה מה הבעיה?", נכתב באחת התגובות, "כל הזמן אנחנו רואים פרודיות בטלוויזיה, כל התרבות שלנו זה פרודיה, 'ארץ נהדרת' רצה כבר מאתיים שנה, כי ישראלים מתים על פרודיות, אז אני לא מבין על מה כל הדרמה".
מי שאחרי לדף הפייסבוק של החברה, טרח להסביר את מהות הפרסומת עבור לא מעט מהתגובות שהצטברו. "כמו בכל פרסום יש כאלו שאהבו, יש כאלו שביקרו וסלדו. התעלמות מהפרודיה עצמה והביקורת שמובעת ממנה היא חלק שלא ניתן להפרדה", נכתב.
• אירוויזיון: חדשות רעות לישראל
• איימי שומר: "בעלי על הספקטרום"
• בגיל 26: כוכב הריאליטי התאבד
• אין לו פטרייה: הג'וב החדש של שימי תבורי