צילום: נועה סיטי אליהו // מכבים את האור. נמל התעופה אילת

מכבים את האור בנמל התעופה באילת

היסטוריה: היום האחרון להפעלתו של נמל אילת, מעתה הטיסות יופנו לנמל רמון בתמנע • מה מתוכנן בשטח שיתפנה במרכז העיר?

ותיקי נמל התעופה של אילת יורידו הערב (יום שני) את הדגל בנמל התעופה בתום היום האחרון להפעלתו, וממחר ישמש נמל רמון בתמנע כנמל התעופה היחיד של אילת.

המעבר לנמל רמון נעשה בהדרגה במהלך החודש האחרון, ורוב הציוד כבר הועבר לנמל רמון. שארית הציוד תועבר הלילה אל הנמל החדש יחד עם הדגל שהורד מהתורן באילת. הנמל הישן הוקם על ידי חיל האוויר בשנת 1949. לפי הצפי, בנמל רמון יעברו 2.25 מיליון נוסעים לשנה, כעשירית מהתנועה בנתב"ג, כשהשדה בתמנע יהפוך לשער הכניסה הדרומי החדש לישראל. 

השדה תוכנן להגדלה עד קיבולת של כ-4.25 מיליון נוסעים לשנה. מתחם שדה התעופה משתרע על פני למעלה מ-5,500 דונם, לעומת 760 דונם שעליהם היה השדה הישן. מבנה בית הנתיבות החדש הוא בשטח של כ-45 אלף מ"ר. מסלולי המראה ונחיתה באורך 3,600 מטר וכ-40 רחבות מטוסים. 

מתחם הדיוטי פרי בנמל החדש משותף הן לנוסעים לחו"ל והן לנוסעים בטיסות פנים, והמחיר נקבע לפי היעד בכרטיס העלייה למטוס. רשות מקרקעי ישראל השקיעה 350 מיליון שקל במימון הקמת שדה התעופה החדש רמון, לטובת פיתוח וצמיחה של העיר אילת. 

במקביל מקדמת הרשות את התכנון של השטח של 760 דונם שיתפנה בעקבות סגירת שדה התעופה שבתוך העיר אילת.

החלק הדרומי של מתחם השדה הישן עתיד לכלול 900 חדרי מלון, 920 יחידות דיור ו-50 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. החלק המרכזי צפוי לכלול 800 חדרי מלון ו-1,000 יחידות דיור, והחלק הצפוני צפוי לכלול שטחי תעסוקה והייטק. לפינוי גם השלכה תכנונית של הסרת מגבלת הגובה של בניינים קיימים וחדשים במרחב "הקונוס האווירי" שהיה בגישה לנמל הישן. עד היום ניתן היה להקים בסביבה מבנים בגובה עד שלוש קומות, ומעתה ניתן יהיה לאשר בנייה עד שבע קומות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...