אתמול בלילה, לקראת סיום יום המסחר בוול סטריט, הודיעה אפל על עדכון תחזיות ההכנסות שלה לרבעון הראשון של 2019 (שלפי שנת הכספים בארה"ב הסתיים ב-29 בדצמבר), הצפויות להסתכם ב-84 מיליארד דולר בלבד, במקום הצפי הקודם להכנסות של 89-93 מיליארד דולר. בעקבות הפרסום המסחר במנייה הופסק, וכשהוא חודש לקראת חצות שעון ישראל, המנייה צנחה ב-8%.
מנכ"ל החברה, טים קוק, קשר את הנתון עם מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, ולעובדה שהמכירות בסין הואטו בשל כך. אך על פניו נראה שמדובר באחת הסיבות ולא בהכרח העיקרית שבהן: מניית אפל נחתכה במהלך 12 החודשים האחרונים ב-10% וברבעון האחרון ב-30%.
הבעיה של אפל היא שהיא כבר לא מצליחה לרגש את השוק יותר ממתחריה. מכירות האייפד שלה ירדו מול התחזיות ולמחשבי המאק שלה נולדו בעולם מתחרים שמזנבים בה בשל המחיר. גם לאייפון, שהיה מוצר הדגל של הטלפונים החכמים בשוק, נולדו מתחרים ראויים. לדברי פרשנים בארה"ב, אם אפל לא תוציא שפן חדש מהכובע - הירידות במחירי המנייה יתבררו כהתאמה למציאות החדשה בה החברה מצטמצמת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו