צילום: מאיה באומל-בירגר // צוות השופטים. מימין: עדי לאון, ירון אילן, גל אוחובסקי, דודו אהרון, יוסי גיספן. "אנחנו קודם כל מכוונים את המתמודדים"

הכירו את השופטים החדשים של "אייל גולן קורא לך"

יוסי גיספן, ירון אילן, דודו אהרון, גל אוחובסקי ועדי לאון, השופטים בעונה השלישית של "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24, ידברו, יתווכחו וישפיעו, אבל גם הם לא מתכחשים: "הפורמט הוא אייל גולן", כפי שאומר המפיק קופרמן • עכשיו נשאר לראות איך יסתדר האשכנזי היחיד עם חבורה שגדלה על זוהר ארגוב, ועם מתמודדים שלא מכירים את אריק איינשטיין • וכן, למרות שלא יגידו זאת בפה מלא, הם מתכוונים להסתכל ל"דה וויס" בלבן של העיניים

ערוץ 24 ניסו כמעט הכל. אולפן שקוף, טלנובלה יומית, כוכבי ריאליטי ושידורים חיים מהופעות של כוכבי-על מהארץ ומהעולם. בגדול, כמעט כלום לא הלך. בשיאו הצליח הערוץ לגרד ארבעה אחוזים עם שידור של טקס פרסי המוסיקה.

עד שהגיע אייל גולן. לפי התכנון, זאת היתה אמורה להיות תוכנית קטנה, על גבול האינטימית, שבה יושב המלך אייל גולן לצד עוזריו ובוחר את הזמרת שתופיע איתו, ולה הוא יפיק אלבום. גם הערכות מקצועיות לא ממש נתנו לתוכנית כישרונות צעירים סיכויי הצלחה גבוהים, בטח לא מול "כוכב נולד" המפלצתית ו"דה וויס", שחיכתה בפינה. אז אמרו.


צילום: מיקי שמידט, כתבת: ליטל שמש, עריכה: צחי כהן

תוכנית פתיחת העונה השלישית של "אייל גולן קורא לך", ביום רביעי שעבר, השיגה נתון של כמעט שישה אחוזי רייטינג. התוכנית השנייה, במוצאי שבת, כבר קפצה לנתון שיא של 7.7 אחוזים. גמר העונה הקודמת גרף 11.5 אחוזי רייטינג, ורגע השיא חצה את רף 18 האחוזים - מספר חלומי בכל קנה מידה, ובמיוחד בערוצי נישה. ככה זה כשמדובר באייל גולן, או כמו שמסביר מפיק התוכנית, אלעד קופרמן: "תמיד שואלים אותי מה הפורמט, ואני עונה: 'הפורמט זה אייל גולן'. הוא התוכנית, והכי יפה זה שהוא לא עושה מזה עניין. יש בו עוצמה טלוויזיונית שממש רחוקה מלהיות מנוצלת. אלו רק הצעדים הראשונים שלו בטלוויזיה. יש לו עתיד גדול בתחום. אפילו פריים טיים בערוץ 2. הוא עושה את זה כל כך קל ומקסים, שהכל קטן עליו. לא כי הוא כוכב שמחזיק מעצמו, אלא דווקא בגלל שהוא נשאר בגובה העיניים, רוצה ללמוד ומקשיב כל הזמן".

צילומי העונה השלישית יצאו לדרך באולפני הרצליה כבר לפני כמה שבועות. בעונה הזאת יהיו כמה שינויים בולטים: הבמה עשירה וגדולה במיוחד, ההופעות יתקיימו מול קהל חי, ולהרכב השופטים הצטרפו דודו אהרון (28) וגל אוחובסקי (54), במקום חיים רביבו שפרש. השלד הבסיסי נשאר: התמלילן והיוצר יוסי גיספן (51), המוסיקאי עדי לאון (37), שדרן הרדיו ירון אילן (43), וכמובן, אייל גולן עצמו.

השינוי בהחלט משמעותי, ויש בו הצהרת כוונות. "אייל גולן קורא לך" כבר מסתכלת ל"כוכב נולד", ובייחוד ל"דה וויס", בלבן של העיניים, ומתכוונת לנער להן את האוזניים. אם בעונה שעברה הביא גולן את חברו הטוב רביבו, בנימוק שהוא מביא את "טעם העם", הרי דודו אהרון מגיע לגמרי מהצד המקצועי. אוחובסקי, שהיה במשך חמש עונות בצוות השופטים של "כוכב נולד", הוא הפתעה לא פחות גדולה מרביבו: לא רק בגלל שהוא האשכנזי הראשון בצוות, אלא בגלל החיבור שלו לסלסולים.

"הייתי בהלם מוחלט כשאמרו לי שאוחובסקי מגיע", אומר עדי לאון, "חשבתי שעובדים עלי. אמרתי, מה לו ולמוסיקה מזרחית? דיברתי איתו בטלפון ורק קיללתי אותו, יומיים לא ירדתי לו מהקו. אני מתכוון לעשות עליו עבודה שחבל על הזמן. אני לא מתכוון לחכות עד לסוף העונה כדי לבחון את הידע שלו בז'אנר, אני כבר עכשיו אומר לך שבתוך כמה תוכניות הוא יכיר את כל השירים של הזמר ג'ורג' בר, חבל על הזמן".

הרעיון לצרף את אוחובסקי לא הגיע מאייל גולן אלא דווקא מקודקודי הזכיינית קשת, אולי כדי להמחיש עד כמה התוכנית העונה מכוונת גבוה. אוחובסקי עצמו לא ראה פחיתות כבוד בהשתתפות בתוכנית נישתית. "כשהציעו לי, הסכמתי מייד. אני מאוד אוהב תוכניות כאלה. בכלל, אני חובב של תחרויות שירה, מאירוויזיון ועד 'כוכב נולד'. 'אייל גולן קורא לך' היא כבר הרבה יותר מתוכנית נישה; היא פונה לפלח הגדול ביותר במוסיקה הישראלית.

"למוסיקה המזרחית יש חלק גדול ביותר באהדה של הציבור, וזה מעניין אותי. אני מגיע כדי לראות למי מהמתמודדים יש יכולת להגיע לקהל רחב יותר. אני לא מתייחס לניואנסים של ההגשה כמו עדי לאון, אלא רואה את זה כמכלול - עד כמה הזמר או הזמרת עשו לי את זה".

אתה חושב שהשינוי בהרכב השופטים הוא ניסיון להגיד משהו על מי שהוחלף-

"לא. בתוכניות ריאליטי כאלה, הרכב השופטים משתנה מדי עונה או שתיים. זה לא אומר שרביבו לא היה טוב או לא מתאים".

"כמה שחיים רביבו מגיע כאילו מתחום שלא קשור, אני יכול להגיד שבמהלך העונה שעברה הוא היה אחלה שופט", אומר יוסי גיספן. "יש לו הבנה של אחד שאוהב את המוסיקה ואת התחום. השנה זה לא הסתדר, יכול להיות שאין לו זמן, אני לא יודע. אז מגיעים שניים אחרים. הכל בסדר".

"אין שום שמרנות בז'אנר"

הצהרה מפורשת לא תצא, אבל לוח השידורים לא משקר: "אייל גולן קורא לך" תנסה לנגוס בצופים של "דה וויס". התוכנית שלו שובצה בדיוק מול "דה וויס", בימי רביעי ושבת, ורשת כבר פנתה בנושא לרשות השנייה וטענה שקשת משתמשת בערוץ 24 כדי לפגוע בה.

גם אצל אייל גולן, בדיוק כמו ב"דה וויס", השופטים אינם יודעים שום פרט על המתמודדים ואף אינם רואים אותם, לפחות לא מייד בתחילת השיר. כאן אין כיסא מסתובב, אבל המתמודדים מתחילים לשיר מעבר לשתי דלתות, שנפתחות רק זמן מה לאחר תחילת השיר. ניסיון דומה היה בעונה הראשונה, כשווילון הוצב מעבר לחלון הזכוכית, והוא התרומם במהלך הביצוע. בעונה שעברה ויתרו על הרעיון, עכשיו הוא חוזר. מקרה? יכול להיות.

האלמנט הזה כבר הוליד הפתעה, כשאל הבמה עלתה סברין בר. לאיש מהשופטים לא היה מושג שהיא טרנסג'נדרית. בז'אנר הזה, שבו אין זמרים שיצאו מהארון באופן מוצהר, מדובר באומץ לב יוצא דופן.

גיספן: "באודישן הראשון היא שרה שיר בערבית ושיר דיכאון בעברית. לאחר מכן, בהופעות מול הקהל, היא נתנה שואו מצוין. היא שרה שוב בערבית, שיר שהעיף את כולם, נתנה הופעה מעולה, ובכלל לא היה משנה מי היא ומה היא. רק העניין המוסיקלי רלוונטי".

השאלה היא אם בז'אנר שמיוחסת לו שמרנות מצד הקהל זה יכול לעבוד.

אוחובסקי: "שום שמרנות. דווקא האנשים הפשוטים קיבלו בהכי הרבה אהבה את דנה אינטרנשיונל, אהבו את המוסיקה שלה, ולא עשו מזה עניין. לסברין לא תהיה שום בעיה להופיע ולעבוד. זאת אהבה הדדית. עובדה שבמסגרת קו ההופעות 'אריסה', שמזוהה עם הקהילה הגאה, הזמרים המזרחיים מופיעים כל הזמן ומקבלים המון אהבה".

קשה להגדיר את יוסי גיספן, עדי לאון, דודו אהרון, ירון אילן וגל אוחובסקי כשופטים. יועצי המלך תהיה הגדרה טובה יותר. אפילו גולן בעצמו מגדיר את ההיררכיה ביניהם כ"דמוקרטיה של חמישה אנשים ודיקטטורה של איש אחד". והם לא חולקים עליו.

ירון אילן: "אנחנו עוזרים לאייל גולן לבחור את הזמרים שאיתם הוא יעבוד, שבהם הוא ישקיע. מי שייבחר, אייל ישקיע בו כסף דרך המשרד שלו. אין כאן סמסים או משהו כזה, ככה שכל מה שנגיד לא אמור ולא יכול להשפיע על הקהל".

אהרון: "זה הבדל משמעותי בין התוכנית הזאת לאחרות. כאן אין שאלה מי מצביע, בסופו של דבר זאת החלטה של אייל".

אוחובסקי: "ב'כוכב נולד' תמיד היו ספקולציות מי המצביעים. האם אלה ילדות בנות עשרה או משפחות או אחרים. פה זה לא רלוונטי".

"לאייל יש 65 להיטים"

ב"אייל גולן קורא לך" מורשים להשתתף גם מתמודדים שהוציאו כבר סינגלים, ואפילו אלבומים. למעשה, אומר ירון אילן, "אין קריטריונים של ממש. כולם יכולים להשתתף. החיפוש הוא אחר כישרון, וזה לא משנה אם הוא כבר הוציא שירים. אולי הבחירה שלו בשירים לא היתה נכונה? כאן יש הזדמנות לכולם".

גיספן: "היו כאלה שכבר הוציאו אלבומים ובאו כי הם רצו את אייל בתור מפיק. חיפשו משקיע, ואמרו שההשפעה של אייל תביא להם את ההצלחה. אז ברור שאיתם אין לנו מה לעשות".

אוחובסקי: "זמר שהוציא שלושה אלבומים ולא הצליח, זה כנראה כבר לא יעבוד. אחת התכונות שזמר צריך כדי להצליח היא בחירת השירים. גלי עטרי, למשל, נשארה בזכות היכולת שלה לבחור שירים טובים. זאת הסיבה שמהדור שלה, היא הכי מחזיקה מעמד. אייל גולן ממש מומחה בבחירת השירים. זאת אחת התכונות הגדולות שלו".

לאון: "לגמרי, אתה יודע כמה להיטים יש לו שכל המדינה מכירה? ספרנו והגענו ל-65. זה מספר עצום, ממש בלתי נתפס. וזה עוד לפני שהגענו לשירים שאהובים על חובבי הז'אנר".

אהרון: "יש יותר. הביצוע של אייל מוסיף המון לשירים - זה שילוב של שני המרכיבים האלה, בחירת השירים והביצוע. זמר צריך לעבור כברת דרך עד שהוא מוצא את עצמו".

אהרון יודע על מה הוא מדבר. הוא עצמו עשה את צעדיו הראשונים על הבמה של תוכנית כישרונות דומה מאוד, "המלך הבא", בערוץ "בריזה" המנוח. בדומה למשתתפים אחרים בתוכניות כישרונות שהפכו אחר כך לכוכבים דוגמת נינט, הראל סקעת ומירי מסיקה - גם הוא לא זכה. לאחר מכן הוא עשה את הדרך שלו מהמועדונים עד להיכל נוקיה.

"בשבילי זאת סגירת מעגל", הוא אומר. "אני יכול להבין מה עובר על המתמודדים, ויודע שגם אם הם לא זכו, זה לא סוף הדרך. זה חלק ממנה. התנסות ששווה לעשות. אנחנו גם נותנים להם עצות של ממש להמשך".

לאון: "אנחנו באים מאהבה. המתמודדים מקבלים עצות משישה אנשי מקצוע, כך שבכל מקרה מדובר בהזדמנות מצוינת. אחרי כל תוכנית, לפעמים אפילו תוך כדי, אייל מגיע ומחבק את המתמודדים ומחזק אותם. הוא מסביר להם בעדינות ובהמון חום עד כמה זה לא סוף העולם".

אילן: "אני זוכר את התוכנית שבה אייל ניגש אל אחד המתמודדים, זה היה מאיר אלפי, ושר איתו את 'מת לחבק אותך'. זה נתן לאלפי ביטחון. כי אייל לא בא מהמקום המלחיץ, אלא מהמקום המחבק והתומך".

אהרון: "זה יכול להוציא מהמתמודדים דברים טובים. אני, לדוגמה, לפני שהתפרסמתי, כשראיתי את אייל בחפלות סגורות במועדון 'אדום 6' שבו הייתי מופיע, זה גרם לי להיות במיטבי. ראיתי בזה סוג של הזדמנות".

אהרון היה, ואולי עדיין, מעריץ של גולן, ונמצא איתו בקשר קבוע. הצטרפותו לתוכנית, בניגוד לזו של אוחובסקי, נסגרה פחות או יותר ישירות בין הכוכב לתלמידו הטוב ביותר. בתעשייה נשמעו קולות שגרסו כי אהרון מנסה בכך להדביק את הפער מכוכבים אחרים בז'אנר, ובהם שלומי שבת, שרית חדד וכמובן משה פרץ, שכבר מתהדרים בתואר "מנטורים" או "שופטים" בתוכניות מוסיקה.

הזמר הצעיר דוחה את הטענות. "זה לא שרציתי להיות שופט בגלל שאחרים כבר עושים את זה. ממש לא. היו לי הצעות אחרות, וזה לא הסתדר. הרעיון שאבוא לתוכנית הזאת נולד בשיחות שלי עם אייל. זה התאים לי להיות שם, האווירה נכונה, והרגשתי שאני יכול לתרום. אז הלכתי על זה".

ותעז לחלוק על דעתו לגבי האיכויות של המתמודדים-

"כבר עכשיו אני יכול להגיד לך שהיו לנו כמה חילוקי דעות. לא על הכל הסכמנו. אפשר יהיה לראות את זה בתוכניות שצולמו, ואני די בטוח שזה יהיה ככה גם בהמשך העונה. יש לנו הבדלים בטעמים".

"לא פשוט לשיר מזרחית"

אף על פי ש"אייל גולן קורא לך" היא תוכנית הריאליטי המוסיקלית השלישית על המסך, השופטים אומרים שלא היתה שום בעיה למצוא מתמודדים. "להפך, היתה הצפה", אומר עדי לאון. ויוסי גיספן מוסיף: "צריך להבין שכל הזמן יש דם חדש. יש כאלה שבעונה שעברה היו רק צופים והשנה תפסו אומץ והחליטו להתמודד, או ילדים בני 15 שהתבגרו ורוצים לנסות".

על פי נתוני הזכיינית קשת, אלפי מתמודדים ניסו להתקבל לעונה החדשה, ומתוכם נבחרו 100, שהגיעו לאודישנים מול אייל גולן וצוות השופטים. בכל יום רביעי משודרים האודישנים של 20 מתמודדים מול אייל גולן וצוות השופטים, ומתוכם עולים בכל שבוע עשרה לשלב ההופעה החיה מול קהל, במוצאי שבת. בסיום כל תוכנית במוצאי שבת יעברו ארבעה מתמודדים לשלב הבא, ואחרי חמישה שבועות תורכב נבחרת "20 הגדולים" של העונה, שממנה תיבחר לבסוף שלישיית הגמר. המנצח או המנצחת יזכו בהפקת אלבום בכורה עם גולן בחברת ההפקות שלו, "ליאם הפקות".

אילן: "זאת תוכנית שמקבצת אליה זמרים בז'אנר מאוד מצליח ומבוקש. לא כולם טובים, אבל רבים רוצים לנסות. יש המון זמרים או כאלה שרוצים להיות זמרים. היה מקרה של זמרת שהרגשנו שהיא שרה מצוין אבל לא מתאימה לתוכנית שלנו, ובסופו של דבר היא הגיעה ל'כוכב נולד'".

אוחובסקי: "זאת תוכנית שבה יש יותר מקום לזמרים מזרחיים מאשר בתוכניות כמו 'כוכב נולד'".

אין מקום ב'כוכב' לזמרים ים-תיכוניים-

אוחובסקי: "לא, זאת לא היתה הכוונה. זה לא מגיע מהכיוון הזה בכלל. התוכניות האלה בערוצים המרכזיים הן סוג של גלגלצ, ושם הסתפקו בזמר אחד או שניים בסגנון הזה".

בגלל ההתמקדות של "אייל גולן קורא לך" בז'אנר הים-תיכוני, הוויכוחים על סלסולים יכולים לחדד את השוני של השופט אוחובסקי. במיוחד כשמתמודד מנסה את כוחו באיזה מאוול או צליל אסלי אחר. ובאמת, את הוויכוחים בין השופטים אפשר לשמוע כבר משלב ההגדרות.

לאון: "זה לא פשוט לשיר מזרחית אסלית. יש מהלכים במוסיקה הזאת שהם קשים מאוד לביצוע. לעשות רבע טון זאת גאונות, לא פחות. אבל למוסיקאי מערבי זה נשמע בכלל כמו זיוף".

אוחובסקי: "אני יכול להרגיש מתי זה נשמע טוב ומתי לא. זה לא משנה אם זו מוסיקה מזרחית או לא".

גיספן: "ההגדרה מוסיקה מזרחית היא לא נכונה, ואני לא אוהב אותה. אני לא רוצה שיקראו לי מזרחי, אני לא באתי מהמזרח, וגם לא ההורים שלי".

ירון אילן: "אז נקרא לזה 'מוסיקה ים-תיכונית', כמו שאריס סאן אמר".

גיספן: "לא, בשבילי זאת מוסיקה ישראלית מסולסלת. אני גם יכול להצהיר בגלוי שאחת המטרות המשניות שלי בעונה הזאת, מעבר לבחירת הזמרים, זה להטמיע את ההגדרה 'מוסיקה ישראלית מסולסלת', על חשבון 'מוסיקה מזרחית' ו'מוסיקה ים-תיכונית'".

מה אתם מחפשים בזמר הבא של המוסיקה הישראלית המסולסלת-

אוחובסקי: "אני מסתכל על החבילה הכללית. אני רוצה לראות לאן הזמר יכול להתפתח. כשאייל גולן מופיע בקיסריה, חצי מהקהל הוא אשכנזי. אני מחפש זמר שיכול לפנות גם לקהל הזה. אם הזמר יכול לעשות את המעבר ולהתאים גם לאלה שלא ממש חיים את המוסיקה המסולסלת".

אילן: "גם אצלי, בגלל שאני לא מגיע מרקע של מוסיקאי, מה שמעניין אותי זה התמונה הכללית, לראות עד כמה הזמר או הזמרת יכולים לעבור הלאה ולהתקדם מחוץ לתוכנית. לראות את המקום שאליו הם יכולים להגיע, ופחות את הזמן הנוכחי".

לאון: "אצלי זה מתחלק. בזמרת אני מחפש שהיא תדע להביא את השירה הנכונה, המדויקת, אבל שתהיה לה 'שריטה' מזרחית. משהו אסלי, אמיתי, ושהיא תדע מה היא עושה. כשמדובר בזמר, אני רוצה קודם כל שהוא ירגש".

גיספן: "אני מחפש בזמר או בזמרת הבאים שירגשו אותי, וזה יגיע דרך המכלול: הקול, ההגשה, וזה שהם יביאו את עצמם נטו. כשמישהו שר יפה ומצליח לרגש את האוזן, הוא כבר הופך להיות יפה יותר ב-20 אחוז".

אהרון: "לי חשוב שלזמרים תהיה הכרה עמוקה של המוסיקה המזרחית. שיהיו כאלה שגדלו על השירים, שחרשו עליהם. אם הזמר גם כותב ומלחין - מבחינתי זה תמיד יתרון. אבל הכי חשוב לי שהם יכירו את הז'אנר מכל הכיוונים. מחיים משה, דרך עופר לוי, עד שריף. וגם שיכירו את הצד השני. שיהיו חולי מוסיקה. אני מחפש את הזמר של האמצע, שיודע לחבר בין מזרח למערב. למדתי מאוחובסקי להכיר יותר לעומק את אריק איינשטיין וזמרים אחרים, והוא מכיר עכשיו טוב יותר את אלי לוזון".

אולי אתם פשוט מחפשים את האייל גולן הבא-

לאון: "משהו כמו אייל גולן קורה פעם בדור. אין זמרים כמוהו. הוא פשוט זמר מושלם. בגלל זה אני מחפש זמר שיגיע מכיוון אחר, מקטע אחר".

"לקהל יש המון השפעה"

על מידת הצלחתם של הזוכים בשתי העונות הראשונות של "אייל גולן קורא לך", הדעות חלוקות. מורן מזור, זוכת העונה הראשונה, עדיין לא הצליחה להטביע את חותמה. נסרין קדרי, לעומתה, היא להיט מועדונים חם: ההופעות שלה סוחפות קהל לא מבוטל, ועל יכולות השירה שלה אין עוררין. ועם זאת, מבחינה תקשורתית, היא עדיין לא הצליחה לייצר שיר משמעותי.

קדרי והזוכה השני, מאור אשואל, מופיעים עם אייל גולן בסיבוב ההופעות שלו ברחבי הארץ ועובדים על אלבומי הבכורה. סינגלים ראשונים שלהם כבר יצאו לתחנות הרדיו.

לאון: "זה עניין של סבלנות. למורן מזור יש את ה'שריטה' הזאת לגמרי. היא בדיוק הזמרת שכביכול הולכת בקו ישר, ואז מביאה את היציאה, זה פתאום מתפרץ ממנה. היא עוד תביא את זה".

אילן: "הזכייה של מורן היתה מוצדקת לחלוטין. זה רק עניין של חיבור עם השירים הנכונים".

היו מצבים שהרגשתם שאולי טעיתם בבחירה? מתמודדים שהתפספסו-

גיספן: "גם זמרים שלא זכו נכנסו לקו של עשייה, ככה שהם לא ממש התפספסו. הם כן לקחו את התוכנית בתור קרש קפיצה. הזמרים שהשתתפו בעונה שעברה הוציאו השנה יותר מ-20 סינגלים, זה המון. התוכנית הזאת הכניסה אותם לעבודה, הם מופיעים במועדונים וקורים איתם דברים טובים.

"קח לדוגמה את נטלי פרץ, שהשתתפה בעונה הראשונה. היא זמרת מצוינת, אין ספק, אבל בגלל שהיתה לה בעיה חמורה בדיקציה, בכמה אותיות, וזה משהו שדורש עבודה, היא עדיין לא היתה מוכנה לזכייה. אם היא היתה משתתפת העונה, הסיכוי שלה היה הרבה יותר גדול. היו כמה זמרים כאלה. בגלל שמדובר בתוכנית טלוויזיה ויש פרק זמן מסוים להציג זוכה, אין ממש אפשרות לעבוד על תיקונים".

אילן: "בעונה הזאת המתמודדים מופיעים מול קהל, ויש לזה השפעה גדולה מאוד. כשרואים איך ההופעה של הזמר מזיזה את הקהל ומרימה אותו, יש לזה השפעה על השופטים. זה עוד אלמנט חשוב, מעבר לשירה עצמה. ההופעה, היכולת להחזיק במה, במיוחד כשהשיר קצבי. באולפן ריק כמעט בלתי אפשרי להביא בחשבון את הקהל".

את ההשפעה של התוכנית על הז'אנר אפשר בקלות להרגיש. "אייל גולן קורא לך" היא מעין מדגם מייצג של הלך הרוח בתעשייה. בעונה שעברה היה אפשר לחוש את רוח המוסיקה הנוסטלגית באוויר, שהגיעה לשיאה ברחבי הארץ, עם או בלי קשר לתוכנית, עם פריצת "הפרויקט של רביבו".

אילן: "הז'אנר הגיע לנקודה שנמאס קצת מהפופ הקליל, ולא היה ברור לאן הולכים. זה קצת נתקע, אז הלכו אחורה".

אהרון: "אותם שירים אפשר לקחת לכל מיני סגנונות, בעזרת שינוי בכלי הנגינה. אפשר לקחת שיר, ובמקום גיטרות לשים בו כלי נשיפה, או להפך. כשעמדתי להוציא את 'אמא יקרה' או את 'אין כמו אהבה' פחדתי, כי לא ידעתי איך הרדיו יגיב. זה היה לפני שהגיע הגל של הרטרו. לא הייתי בטוח איך
יקבלו את זה שהשיר נפתח בנגינה ארוכה יחסית של גיטרה. הרגשתי שזה הכיוון שאליו הולכת המוסיקה, אבל לא היה לי ביטחון".

אילן: "הזמרים הגדולים בעולם - אריק קלפטון, ברוס ספרינגסטין, אלטון ג'ון ואחרים - הכי נהנים בהופעות הקטנות, עם הרכב נגנים מצומצם. זה מה שקורה עכשיו גם אצלנו".

גיספן: "בכל התחומים יש רטרו. בבגדים אפשר לראות מכנסיים וחולצות ממש כמו פעם, בצילום עושים שחור-לבן או עיצוב ישן, וככה זה גם במוסיקה".

אוחובסקי ואהרון לומדים

למרות כל המאמצים, נראה שבסופו של דבר תמיד תרחף על העונה הזאת שאלת הקשר של אוחובסקי לסלסולים, ועד כמה הוא אוהב את זה באמת.

אחד המתמודדים אמר לנו מאחורי הקלעים שאוחובסקי הכי מפחיד אותו, כי "אני לא יודע איך לבוא אליו בכלל. לשופטים האחרים יש את החיבור למוסיקה הזאת, אז אם אני אשיר משהו כבד, נגיד של עופר לוי, זה יהיה בסדר. אבל אוחובסקי ייבהל, חראם עליו".

ואם הוא יאהב-

"ברסמי? זאת תהיה הפתעה בשבילי ואפילו כבוד, כי אוכל להגיד בבית שאפילו אוחובסקי אהב אותי'".

אוחובסקי מתגונן: "אני שומע את זוהר ארגוב ואת אינתא עומרי של אום כולתום".

ואת דודו אהרון-

"לא, אין לי את הדיסק שלו ברכב, אבל במסיבות אני אוהב לשמוע אותו".

אהרון: "זה לא משנה אם הוא שומע אותי או לא, העיקר שתהיה הכרה של כל הסגנונות. ממש להכיר ולדעת. מאז שהתחלנו לעבוד על התוכנית ויצא לי לשבת עם אוחובסקי, אני מכיר את המוסיקה הישראלית טוב יותר".

יש מצב שתהיה תוכנית דומה עם שלום חנוך, למשל-

אוחובסקי: "אם היינו בשנת 82', אז כן".

hagi850@gmail.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...