השוויון של העידן החדש בין המגדרים הביא נשים למגוון תפקידים שבעבר נחשבו מעוז הגבריות: הן טייסות, מנכ"ליות, מנהלות בכירות, ונדמה שכל המעוזים נכבשו והלוחמות שלנו שבו הביתה בשלום. אבל זה רק לכאורה.השוויון עדיין לא כאן, ויש תחומים רבים שבהם עדיין לנשים אין דריסת רגל, למשל התחום המפוקפק של עולם הפשע. זה לא אומר שאין נשים עברייניות, אבל אין, לפחות בישראל, משפחות פשע שאותן מובילות נשים. וזה די מפתיע, כי נשים דווקא יכולות לפרוח בתחום הזה: היכולת שלהן לעשות כמה דברים בו בזמן היא יתרון משמעותי. לדוגמה, להקפיץ את הילד לחוג ובדרך לקבור גופה שזרוקה בתא המטען.
העובדה שבמציאות זה עדיין לא קרה, מלמדת אולי שהתחום הזה עדיין שייך לעולם הישן. זה עולם קר ואלים, שבו מי שיש לו יותר כוח מחסל את מי שעומד בדרכו. מצד שני זאת יכולה להיות סצנה מעניינת אם אשת קריירה מתחום הפשע חוזרת הביתה ואומרת לבני הבית: "איזה יום היה לי בעבודה... אל תשאלו. בבוקר לקחתי פרוטקשן ושברתי למישהו גולגולת, בצהריים הורדתי איזה מישהו שהיה לו חוב. מתפוצץ לי הראש, בבקשה תגידו לי שכבר הכנתם שיעורים, הכביסה מקופלת וארוחת הערב מוכנה!".
עד שכל זה יהפוך למציאות, "מלכות", שעלתה אמש ב-HOT, לקחה את הרעיון ש"גם אנחנו יכולות" לעולם המחוספס והגברי ונתנה לו טוויסט נשי (הרעיון של לימור נחמיאס).
משפחת מלכה היא אחת ממשפחות הפשע הגדולות בישראל. הגברים של המשפחה חוגגים על יאכטה מסיבת רווקים לבן שעומד להתחתן, ובמהלכה כולם מחוסלים. הנכד הקטן עידו, שגם הוא היה באירוע, הוא היחיד ששרד את החיסול לאחר שהתחבא. העובדה שהיה עד למקרה שמה אותו בדרגת סיכון גבוהה.
במרכזה של הדרמה ארבע נשים: אם המשפחה והאלמנה הטרייה דורי (ריטה), שנשארת לבד כשכל היריבים של בעלה יעקב מופיעים ודורשים כסף שהוא חייב להם; הבת ליזי (דאנה איבגי), שלוקחת את המושכות לידיים ותהיה זאת שמנהלת את עסקי אביה; נעמה (מלי לוי), שהיתה נשואה לאחד מבני המשפחה שנרצחו והתרחקה מהמשפחה; וספיר (ליהי קורנובסקי), חשפנית שעמדה להינשא לבן המשפחה.
הנשים מבינות, כל אחת בדרכה, שאם לא יעשו דבר, עסקי המשפחה ירדו לטמיון וחייהן האישיים יידרדרו במדרון חלקלק. הן נגררות למאבק במישהו שבא לגבות מהן כסף, כמעט הורגות אותו ואז מבינות את הכוח שיש להן יחד.
בדומה לדרמות פשע מקומיות שנעשו כאן בעבר, גם "מלכות" נופלת לבור של קלישאות, חלקן על גבול הטלנובלה בואכה "צ'רלי וחצי" - סצנת פרידה בטלפון, כולל קלוז-אפ ארוך על אם דומעת, למשל.
רעיון נחמד ומעניין שמקבל ביטוי לא ממש אמין. "מלכות" // צילום: אוהד רומנו
אמנם הליהוק ברובו ראוי, אבל צריך להתעכב על הליהוק של ריטה לאחד התפקידים הראשיים. ריטה בתפקיד האלמנה משחקת בצורה מוגזמת על גבול חוסר האמינות. יש לה סצנות שלמות שהמשחק האובר-דרמטי שלה פשוט מגוחך מרוב שהוא מופרך. ברור לכל צופה שהיא לא מתחברת לטקסטים שהיא אומרת, וזה פשוט נראה רע. גם המסר של הכוח הנשי, שעובר טוב מאוד מהעלילה, מצליח איכשהו להילעס בכמה הזדמנויות ("מוח חשוב יותר מכוח. ולמי יש מוח? לנשים", מסבירה דורי לנכד שלה איך העולם עובד).
"מלכות" היא רעיון נחמד ומעניין שמקבל ביטוי לא ממש אמין. וכמו בעולם ההיי-טק, המצגת של הרעיון לא מספיק טובה בשביל שמישהו ירצה להשקיע בזה.
"מלכות", HOT VOD
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
• מהחתונה עד הבייבי: צחי הלוי חושף הכל
• רובי ויליאמס: "אני מרגיש קצת יהודי"
• ה-BDS דרשו מישראלית לא להופיע בישראל
• הסדרה המגניבה ביותר בנטפליקס
• חידון: מזהים מי אחי המפורסם?