הממשל האמריקני במלחמה על הצפיפות במטוסים

הקונגרס בארה"ב דורש לחייב מרווח מינימלי בין שורות המושבים במטוסים, ושלל תקנות נוספות לטובת הנוסעים וצוות האוויר

נוסעים טסים, צילום: עמי שומן

הקונגרס האמריקני שוקל לחייב את רשות התעופה של ארה"ב (FAA), לקבוע בתקנות גודל מינימלי מותר של מושבים במטוס ושל המרווח בין השורות, וגם לקבוע תקן מינימלי של מספר חדרוני השירותים במטוס בהתאם למספר הנוסעים. תקנות אלו יחייבו את כל חברות התעופה הטסות לנמלי תעופה בארצות הברית, וככל הנראה גם האיחוד האירופי ייאמץ את התקן החדש. 

בארה"ב טסים בכל יום 3.2 מיליון נוסעים בחברות תעופה אמריקניות, שטסים ל-800 יעדים בכ-80 מדינות.

בשבת האחרונה פירסמו הסנאט והקונגרס הצעת פשרה, שנוסחה על ידי נציגים משני בתי המחוקקים לקראת דיוני התקציב של רשות התעופה. הצעת החוק חייבת לעבור עד 30 בספטמבר, כדי שרשות התעופה תוכל להמשיך לפעול כסדרה. לדברי הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסון מפלורידה, המחוקקים הסכימו שהגיע הזמן לנקוט פעולה נגד "ההתכווצות המתמדת של המושבים". לדבריו, בקרוב תהיה הקלה לנוסעים, שנתקלים במושבים קטנים יותר ויותר.

מינימום גם למידת הרוחב של המושבים 

במשך שנים הקטינו חברות התעופה את המרווח בין שורות המושבים כדי להוסיף שורות ומושבים למטוסים. מ-34 ו-35 אינץ' בין מושב למושב, המרווחים קטנו והממוצע היום עומד על 30 אינץ', כשבחלק מהמטוסים המרווח קטן עוד יותר. לדברי אנשי המקצוע ברשות התעופה האמריקנית, לפי תקנות הבטיחות הקיימות, מרווח המינימום לא יוכל לרדת מ-27 אינץ'. גם הרוחב הממוצע של המושבים התכווץ מ-17 ל-16 אינץ' והקונגרס תובע לקבוע מינימום גם למידת הרוחב של המושבים. 

אין זו פעם ראשונה שהממשל מעלה את בעיית המרווח האישי במטוסים. בפברואר האחרון פירסמה רשות התעופה דו"ח על מגמת ההתכווצות של המושבים, אולם ביולי היא סירבה להתערב. כמה ימים לאחר מכן קבע בין משפט לערעורים בוושינגטון הבירה, בערעור של "נאמני זכויות הנוסעים" כי על הרגולטור בתעופה לשקול קביעת סטנדרט מינימלי למרווח האישי במטוסים.

 חדרים לאמהות מניקות והגדלת עמדות הבידוק

הצעת החוק שהועלתה עתה בקונגרס כוללת גם תקנה, האוסרת להוריד מהמטוס נוסעים שכבר עלו עליו, אולם הושמט ממנה הסעיף איסור על חברות התעופה לדרוש תשלום על שירותים "לא הגיוניים ולא פרופורציוניים", שנכלל בהצעה המקורית. במקום סעיף זה, חברות התעופה יחוייבו לפרט במדויק את המדיניות שלהן בטיפול באיחורים, וגם בטיפול באנשים עם מוגבלויות. התקנות החדשות גם מסדירות את עלייתם של כלבי נחייה למטוסים עם בעליהם העיוורים. התקנות החדשות גם דורשות ממפעילי שדות תעופה להקצות חדרים לאמהות מניקות ולהגדיל את מספר עמדות הבידוק הביטחוני כדי לקצר תורים. 

בתקנות החדשות ייכלל גם סעיף המגדיל את הענישה לנוסעים המפריעים לפעולתם של אנשי צוות האוויר. עוד סעיף, שייכלל בחוק, מסדיר את הטסת רחפני השליחויות ונקבע גם רף ענישה למפעילי רחפנים שיפריעו לעבודתם של לוחמי אש במקרים של שריפות יער. 

לגבי צוותי האוויר, הצעת החוק תחייב מנוחה של 10 שעות בין משמרת למשמרת. יו"ר ועדת המסחר, המדע והתעבורה בסנאט, הסנטור הרפובליקני ג'ון תון מדרום דקוטה, אמר כי הוא מצפה ששני הבתים יפעלו מהר כדי להעביר את החוק החדש לחתימתו של הנשיא דונלד טראמפ.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר