מצעי פויל זהב של FOX HOME // צילום: יורם אשהיים

לעצב מחדש את הבית בעזרת טקסטיל

מהשטיח, דרך הכרית ומהמצעים ועד לווילון: חידוש הבית איננו מצריך שיפוץ מעיק אלא השקעה בכל הפריטים הקטנים שמסביב

ראש השנה בפתח ועימו ההזדמנות לחדש את הבית. צרכנים רבים רואים בחג שעת כושר לקנות ריהוט חדש וכן מגוון מוצרי טקסטיל לבית. באמצעות מוצרי טקסטיל ניתן לרענן את הבית ולשדרג את האווירה בו.

רשתות העיצוב השונות השיקו לרגל החג מגוון פריטים ועיצובים, אך הבעיה שעומדת בפני הצרכנים היא בחירת הפריטים הנכונים מתוך ההיצע האדיר. בד בבד, התקציב המוגבל מהווה פקטור שמכריע אילו וכמה מוצרים לקנות.

"אם זה מתאים, שילוב הטקסטיל בבית מתחיל בשטיחים", הסבירה מעצבת הפנים, דורית וינברן, "לשטיח תפקיד חשוב. הוא נותן רקע לעיצוב הפנים, לריהוט ולכל האלמנטים ששמים בחלל". השטיחים לא נותרים בבתים, ומשרדים רבים שרוצים להעניק למרחב תחושה משפחתית מרבים להכניס שטיחים.

מגמת השטיחים החזקה ביותר בישראל, בניגוד לעבר, היא של שטיחי הווינטג'. המראה שלהם פחות מהודק ומלוקק. הם יותר משופשפים, דהויים, דקים ונראים בסגנון משומש.

לצד הווינטג', מעצבי הפנים אוהבים להשתמש בשטיחים הדקים שיתרונותיהם המרכזיים הם קלילותם והם תופסים פחות אבק לעומת השטיחים בעלי השערות הארוכות, שטיחי השאגי.

עיצוב הבית עם טקסטיל של RENBY // צילום: פייר פרה

שטיחי חובה

כיום, השטיחים הטרנדיים מיוצרים בשתי שיטות, שטיחים אמיתיים שמיוצרים בעבודת יד מצמר צפוף או שטיחי מכונה שהם זולים יותר ואפשר לראות אותם בחללים רבים. הגוונים הנפוצים הם צבעי פסטל דהויים בעיקר על רקע אפור, כאשר הדוגמאות באות בצבע צהבהב, ורדרד וירקרק. טרנדי מאוד לשלב שטיחים אלו עם דוגמאות גיאומטריות. 

מעצבת הפנים וינברן הכריזה כי "אין היום אבזור לבית ללא שטיחים. אפשר לראות את זה בכל הפקת סטיילינג כמו בדירות ובאולמות תצוגה". ריבוי חנויות השטיחים שנפתחו לאחרונה מעיד על הביקוש הגובר וכן על כך ששטיחים אפשר לשלב גם דרך מותגים עממיים ולאו דווקא יוקרתיים. טווח המחירים רחב: שטיחים זולים עולים כ־2,500-2,000 שקלים ואלו היקרים, שבהם ניתן למנות את שטיח הקרמן הפרסי, יכולים להגיע עד ל־24,000 שקלים.

"את העבודה הטובה ביותר עושה השטיח בסלון", הצהירה וינברן. לדבריה, "אפשר לשים גם בחדר השינה ובפינת טלוויזיה, ליד שידות ובמבואות כניסה".

לצד השטיחים, קטגוריית הווילונות הולכת ומתחזקת בתחום טקסטיל הבית. וינברן הגדירה את הווילונות כ"מלבישי החלונות". מדובר בפתרון מגוון לחלונות, שהרי בעלי דירות שמעוניינים להסתיר את האלומיניום יכולים לעשות זאת עם הווילונות ואף גם אלו שירצו להבליט את האלומיניום, גם הם יכולים לעשות זאת באמצעות הווילונות.

הביקוש מתחיל בווילונות הרומיים הפחות אהודים והולך וגובר עד לשיא בווילונות ההסטה הקלילים. בדומה לשטיחים, המגמות בבחירת הווילונות בימים אלו שונות בתכלית מאלו שבעבר. צבעוניות הווילונות של העבר עברה חלפה לה, והפופולריות בחנויות כיום מסתכמת בצבעים הבהירים כמו לבן, שמנת ואפור. 

וילונות דרפילוקס בדוגמת עיגולים של אורגון // צילום: אבי כהן

כרי-HOT

וינברן שיתפה כי "את המגמה של הבחירה בגוונים אלו ניתן למצוא גם בתחום המצעים. למשל, מצעים אפורים מעניקים מראה יפה וכך גם מצעים לבנים עם תחרה ורקמות". מגוון ההדפסים הגיע גם למצעים. השפע משקף את המגמות שגוברות בתחום האופנה דוגמת הטרנד הבוטני, פרחים, דקלים, אננס, עלים טרופיים ודוגמאות גיאומטריות כמו פסים, משבצות ומשולשים. 

אם בעבר הכריות בבית הסתכמו בכריות השינה הלבנות (והלא תמיד נוחות), אז בטקסטיל הבית של המאה ה־21 כריות הנוי נותנות את הטון. עם צבעים מונוכרומטיים (כמה גוונים של צבע אחד) וצבעי אדמה הן בעלות תפקיד חשוב בסלון. 

כדי לחדש את הבית לא צריכים להפריז בתקציב. וינברן סיפרה כי "אפשר לרכוש במחירים טובים בדרום תל אביב כריות נוי, באיקאה לרכוש וילונות חצי שקופים ושטיח וינטג', וזה יסתכם בהוצאה לא גבוהה". וינברן הוסיפה כי "אם קונים מצעים בצבע אפור כהה, החדר נראה כבר מעוצב לגמרי וגם אפשר לצרף תמונות ופריטי סטיילינג, כמו לקחת רהיטים ולצבוע אותם או להוסיף מנורה עומדת. תאורה היא חשובה בשדרוג של חללי הבית". 

להדס רוט, מעצבת פנים ושותפה בהלל אדריכלות, יש מסר ברור כי "דירה בלי טקסטיל היא דירה עירומה". כוונתה של רוט היא שבדומה לאופנה שבה הטקסטיל נותן את האפשרות לביטוי עצמי של האדם, כך גם במרחב הביתי. 

עוד בטרם רכישת המוצרים לבית, המפתח, לדברי רוט, טמון בתכנון, "כדי שלדירה תהיה אווירה שתצליח לחפות על כל החסרונות שלה כדאי לגבש קונספט עיצוב ייחודי. הקונספט צריך לכלול את כל המרחב, הריהוט, הפריטים והגוונים. הכוונה היא לא ליצור סט של הצגה אלא סיפור שגרים בו בכיף".

כדי למנוע את "סט ההצגה" שעליו דיברה רוט, על הריהוט להיות מגוון. את הריהוט הבסיסי אפשר לרכוש בחנויות כמו איקאה, ואילו את הפריטים המיוחדים יותר דוגמת מנורה מיוחדת או כורסה כדאי ללקט מחנויות שונות וכך ליצור עיצוב ייחודי. 

להדס רוט שלל עצות לעיצובים שונים: "כדאי ללכת על צבעוניות דומיננטית גם אם היא סולידית, כדי שהריהוט והפריטים יבלטו יותר מהרקע שמסביב. אם זה סגנון ניו־יורקי, אפשר לבחור מנורת במה תעשייתית עומדת, שידת טלוויזיה מברזל במראה של ארון לוקר ושטיח וינטג' משופשף באפור ובשחור. לסגנון יווני כדאי לשלב פריטי קש ורטאן כמו כורסה או הדום. הספה הגדולה צריכה להיות רכה ומפנקת עם הרבה כריות, והגוונים השולטים צריכים להיות כחול והרבה לבן. להשלמת המראה כדאי להוסיף פריטים מחרס בעבודת יד".

כרית של FOX HOME // צילום: אפרת אשל

דירה שכורה? דירה סחורה

לשים אדרי, מעצב הבית של שכטר, יש תובנות לגבי עיצוב דירות שכורות. לדבריו, "לרוב, דירה שכורה היא זמנית, ולכן צריך להביא זאת בחשבון. לא כדאי לקנות מוצרים שמותאמים לדירה דוגמת וילונות שנתפרים לפי מידות, אלא דווקא פריטים שהם יותר ניידים. כמו כן, תמיד כדאי לקנות במבצעים וכך לחדש את הבית".

בדומה לקולגות שלו, אדרי מדגיש את חשיבות התכנון, בפרט ברכישת הרהיטים. "צריך לשים לב שכשקונים סלון בצורת רי"ש לדירה שכורה זה יכול להיות זמני. בדירה הבאה הרי"ש לא חייב להיות באותו צד, וזה קורה הרבה. עדיף לקנות ספה וכורסה או סלון רי"ש זול מאוד. כדאי גם לחשוב על התחזוקה השוטפת. מוצרים שהופכים להיות עול בתחזוקה שלהם גורמים לאנשים להצטער שהם קנו אותם", הסביר.

לדעת אדרי, הלקוחות הישראלים "מגוונים מאוד", ולכן הרשתות ובתי העיצוב מנסים לעמוד בקצב הביקוש והעדפת הלקוחות. הוא הסביר כי האתגר שלו כמעצב הבית של שכטר הוא "מדהים. העבודה שלי היא לעבוד על הטרנד הבא. הטרנד תמיד יתחיל שנה מהרגע שהוא יצא. לפעמים קשה בהתחלה לבלוע את זה ואחרי שנה הוא הופך לטרנד שנמכר בטירוף".

הקניינית הראשית ברשת IDdesign, אורה הר לב, הצהירה כי "הטקסטיל זמין ומאפשר יצירת שינוי בקלות ובמהירות יחסית". IDdesign, על ארבעת סניפיה, בבני ברק, בירושלים, בנתניה ובחיפה, מבטאת את הביקוש הגובר לעיצוב הבית. 

לדברי הר לב, "העבודה עם טקסטיל מאפשרת ליצור משחקים מרתקים בין טקסטורות, הדפסים וסוגי בדים. למשל, כרית הדפסים גדולה תבלוט על רקע שטיח מונוכרומטי, ומקבץ כריות נוי צבעוניות ידגישו את יופייה של ספה רחבת ידיים". 

כחלק משינוי מגמות העיצוב, גם סמלי ראש השנה השתנו. "הסמל של חג היה גוונים של לבן וזהב, היום זה פחות רווח", הסבירה הקניינית הראשית של IDdesign. 

"אנשים ימצאו אלמנטים בצבע לבן לשולחן החג, אבל הפריטים לבית הם אקלקטיים יותר. אין את המוסכמות של פעם, זה יותר אינדיבידואלי. אם פעם עיצוב היה לעשירים, אז היום כל אחד יכול לעשות זאת".

מגבות של house6moda // צילום: יח"צ

עיצוב לכל קבוצה

לצורך מתן מענה לביקוש הלקוחות, מרבית קבוצות חברות הטקסטיל מחזיקות ברשותן רשת לעיצוב הבית. קבוצת גולף כוללת בתוכה שמונה רשתות, כאשר Golf&Co היא הרשת לעיצוב הבית. "הקולקציה בתחום מוצרי הטקסטיל לבית היא מגוונת וכוללת דפוסים טרנדיים, אתניים, רומנטיים ואלגנטיים", סיפר אבי וזנה, סמנכ"ל חטיבת הבית ב־Golf&Co. 

לקראת החג יצאה הרשת בקולקציה חדשה עם שלל מוצרים כמו מצעים מבדי פרקל בטכנולוגיה חדשנית של רקמת לולאות, שיוצרת מראה מעניין וחדשני. לצורך המראה המשלים מתאפשר ללקוח גם לרכוש מוצרים נלווים דוגמת כיסויי מיטה וכריות נוי עם טכניקה זהה.

ב־Golf&Co יכול הלקוח לקבל מענה לכלל חללי הבית, החל מהסלון ועד המקלחת. "בתחום המגבות החידוש אצלנו הוא מגבות במראה רומנטי בשילוב חוטי לורקס ומלאנג' עם לולאות בצידן", הצהיר וזנה. "לחדר האלגנטי יש לנו הדפסים מיוחדים כמו שיש ומוזאיקה. אלה הטרנדים החדשים שהתחילו לצוץ בחצי השנה האחרונה ולקחנו את זה כמה צעדים קדימה עם הדפסים של צורות גיאומטריות והדפסים מנצנצים".

היריבה של Golf&Co היא FOX HOME מקבוצת פוקס, שנותנת מענה לעיצוב הבית בפריסה ארצית מקריית שמונה ועד אילת. לקראת ראש השנה הרשת התחדשה בכ־20 דגמי מצעים מעוצבים. 

הקולקציה מתאפיינת במגוון מצעי ג'רסי חלקים ובשילוב של מצעים מודפסים, בשיטת ההדפסה פוטופרינט המאפשרת עיצובים עם מגוון גדול של צבעים, פרטים רבים ודקויות. 

בקולקציה החדשה ניתן למצוא הדפסי ענק של פרחים בגוונים דרמטיים לצד צורות גיאומטריות קלאסיות. כמו כן, הרשת ממשיכה להציע ללקוחותיה את שיטת Mix&Match, המאפשרת להרכיב סט לפי הצרכים. בקולקציה החדשה יופיעו לראשונה דגמי פויל עם נקודות בולטות בצבע זהב או כסף בעלי גימור מבריק, על רקע בד לבן או אפור. 

"תחום הלבשת הבית מושפע ללא ספק מטרנדים וממוטיבים בולטים ששולטים באופנת הביגוד", אמרה ויקה יוסל, מנהלת מחלקת עיצוב ומיצוב מסחרי בנעמן גרופ, שאחד ממותגי החברה הוא ורדינון. היא שיתפה כי "בקולקציות טקסטיל הבית החדשות נראה מוטיבים שונים ובהם חזרה לקלאסיקה, לסגנון של שנות ה־90, עם הדפסי זהב וכסף, עיטורים דמויי מוזאיקה ומשבצות. גם הפרחים חוזרים ובגדול, כאשר שוב הסיפור הבוטני מגיע מתצוגות האופנה היישר לתוך הבית".

בעלי מותג העיצוב פלורליס, קרני כנען, הציג את הצבעים הבולטים בקולקציית הסתיו בכלל ובמגמת הטקסטיל לבית בפרט: ורוד פודרה, ירוק, צהוב־חרדל ושחור־לבן. 

לדבריו, "גוונים של צבעים אלה הראו ניצנים כבר בקולקציה הקודמת וממשיכים לבלוט ולהתפתח גם בקולקציה הנוכחית. בתחום הטקסטיל לבית בולט גם הטרנד השבטי בוהו שיק והוא בא לידי ביטוי בצבעי שחור־לבן בפריטים דוגמת כריות, שטיחים ואלמנטים דקורטיביים נוספים".

כנען הסכים עם מעצבת הפנים וינברן בהצהרתה כי הקטיפה מהווה את אחד הטרנדים הבולטים. הוא סיפר כי "טרנד הקטיפה במגוון גוונים וטקסטורות לא מפסיק להפתיע ולהתחדש. הקטיפה משולבת בריפוד ספות, כורסאות, הדומים מדהימים ובמגוון דגמי כריות בגדלים ובעיצובים שונים".

 

עיצוב של golf&co // צילום: ערן סלם

תחרות העיצוב

לתחרות על לקוחות עיצוב הבית נכנסו גם רשתות שהטרנד הוא לא המוכר שבהן. חברת "פריד לשינה טובה" יצאה לקראת החגים עם קולקציה חדשה של מצעים ובהם סטים שעשויים 100% כותנה באריגת סאטן, מכותנה בצפיפות גבוהה. 

מהחברה נמסר כי "לציפיות יש מסגרת אוקספורד, שמוסיפה יופי ואלגנטיות לסט. לציפיות יש סגירה ברוכסן שהיא אהובה מאוד על לקוחות החברה". מחיר סדין ג'רסי למיטת יחיד עומד על 138 שקלים ו־188 שקלים למיטה זוגית, כאשר הסדין השני מוצע ב־50% הנחה .

ברשת הום סנטר ניתן למצוא מגוון כריות חלקות ומעוצבות בגודל 45*45 ס"מ ב־69.9 שקלים, ציפיות לכריות נוי באותו גודל במחיר 99.9 שקלים לשלוש יחידות, וכיסוי לסלון המתאים למגוון רחב של ספות ובהן ספה בודדת, דו־מושבית ותלת־מושבית החל מ־49.9 שקלים. 

עיצוב הבית הפסיק מזמן להיות טרנד ששייך לעשירון העליון והוא התפשט לכל סוגי הדירות, בכל הגדלים ובכל הערים. הרשתות מבינות כי הלקוחות יודעים מה ברצונם ומתחדשות ללא הפסקה. כל שנותר לכם הוא לתכנן, להגיע ולרכוש את המוצרים שישדרגו את שהייתכם בביתכם הקט. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...