רונאלדו // צילום: EPA

רונאלדו הורס את פתיחת שנת הלימודים

הכדורגלן שהחליט לאחרונה לעבור קבוצה, עדיין מככב במדי ריאל מדריד על תיקים וציוד לביה"ס, והילדים ממש לא מרוצים

כשההורים עסוקים בימים אלה ברכישת תיקים וציוד לקראת פתיחת שנת הלימודים, מתברר כי הבעיה הבוערת בזמן ההכנות, קשורה לכוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו.

מתברר שלאחר ששחקן הכדורגל עזב את קבוצתו הוותיקה, ריאל מדריד, הילדים הרבים שאוהדים את הכוכב אינם מעוניינים בציוד הנושא את סמלי הקבוצה הספרדית. הבעיה הפכה מורכבת יותר, היות וכרגע אין להשיג מוצרים של השחקן במדי יובנטוס האיטלקית, קבוצתו החדשה.

"הילד אוהד את רונאלדו אבל לא רוצה תיק של ריאל מדריד", אומרת אושרית כהן מראשון לציון. "הסתובבנו וחיפשנו בכל מקום ומתברר כי אין בכלל תיקים של רונאלדו במדי יובנטוס".  

גם עמית לוי בן השמונה, עומד בחנות עם הוריו ומתלבט רבות באיזה תיק לבחור: "אני מעדיף לא לקנות תיק של רונאלדו אם יש רק עם ריאל מדריד, זה יראה תיק ישן ואני לא רוצה. מצד שני אני לא מוצא משהו אחר שאני אוהב", הוא מנמק בפני הוריו. 

כוכבי ריאל מדריד עם רונאלדו // צילום: יח"צ

"אין רונאלדו עם יובנטוס"

בעלי החנויות מכירים את הבעיה ומתמודדים איתה כבר מתחילת החופש הגדול. "היו פניות רבות, הורים התקשרו, ילדים רבים חיפשו וביקשו את רונאלדו במדים החדשים. כמעט רציתי לשים פתק על הדלת שאין רונאלדו עם יובנטוס", אומר בחיוך מוכר בחנות "הפיראט האדום".   

לדברי נועה בן אבו, סמנכ"לית שיווק ברשת "עידן 2000", בדומה לכל טרנד אחר גם טרנד של מוצרי כדורגלנים/ מועדוני כדורגל, משפיעים מאוד על הביקוש בקרב הילדים. "ניתן לראות שאם בשנה שעברה מוצרי רונאלדו וריאל מדריד היו בצמרת הלהיטים, השנה יש ביקוש אבל הם לא בגזרת חמשת הגדולים". 

לדבריה, הסיבה לחוסרים היא שמוצרים אלו מוזמנים שנה מראש על ידי הספק, ולכן קשה לתת מענה בשלב זה של המכירות. בחברת מודן, המייצרת תיקים לבית הספר, מסכימים עם הדברים ומוסיפים שהתיקים הופצו זמן רב לפני המעבר של רונאלדו ליובנטוס.

בחברת קל גב, המשווקת תיקים, קלמרים ותיקי אוכל, טוענים שהם לא מרגישים את הפער בין ההיצע לביקוש. "שוק תיקי הכדורגל מתנהג השנה כמו בכל שנה. ילדים בכיתה א' שאוהבים את רונאלדו רוצים את כוכבי הכדורגל על הילקוט. פחות מעניין אותם איפה הוא משחק או כמה הוא מרוויח".

רונאלדו עם חבריו במדי ריאל מדריד // צילום: יח"צ

"חנויות עושות מבצעים כדי לעודד קניה של הדמות משנה שעברה"

אודי אקר, מנכ"ל חברת פלפוט המייצרת תיקים וציוד לתלמיד, מבהיר את המצב: "צריך להבין, אני כבר עכשיו בהסכמים על שימוש בדמויות ולוגואים לקולקציה של שנה הבאה. מדובר בתהליך ארוך של עיצוב ואישורים למיניהם שלוקחים מעל לשמונה חודשים עד שמתחיל תהליך הייצור. אנחנו תמיד בבעיה כשמדובר בדמויות השייכות לקבוצות ספורט או דמויות מסדרות טלוויזיה. יכול להיות שאחרי שנה הסדרה כבר לא משודרת או שהשחקן לא ממשיך לככב בה או כמו בדוגמה של רונאלדו - עובר קבוצה ומשנה את כל כללי המשחק". 

אקר מספר כי במקרים בהם הדמות לא רלוונטית, כדי לא להישאר עם מלאי מוצעות הנחות. "מדובר בהימור וסיכון שאנחנו לוקחים מידי שנה. עכשיו עם רונאלדו, יש חנויות שעושות מבצעים והנחות כדי לעודד קניה של הדמות עם מה שהודפס השנה. כרגע אין בכלל שום מוצר של רונאלדו עם יובנטוס,  מאמין שזה יהיה בקרוב ונראה אותו על תיקים ומוצרי נייר בשנה הבאה".

אקר נזכר כי במקרה דומה עם השחקן ניימאר, שעבר בשנה שעברה מברצלונה לפריס סן ז'רמן, המעבר היה פחות מורגש. ומסכם כי מדובר בתחום עם סיכונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...