
התפקיד החשוב ביותר של סוכן הביטוח הוא להעניק למבוטח ברגע האמת את המענה המקצועי הטוב ביותר, ולוודא שחברת הביטוח תספק לו את ההגנה הראויה. אז מדוע למרות חשיבות התפקיד, לקוחות הנעזרים בסוכן ביטוח מסתובבים עם חששות הולכים וגדלים?
נתחיל בצד החיובי: מהם היתרונות של סוכן הביטוח?
פנייה לסוכן ביטוח נועדה לצייד אתכם בשורה של יתרונות משמעותיים, הנה הבולטים שבהם:
מיצוי הזכויות שלכם - הסיוט הגדול של כל מבוטח הוא לשלם במשך שנים לחברת הביטוח, רק כדי לגלות שברגע האמת הוא לא מקבל את מה שמגיע לו. סוכן ביטוח טוב יכיר את הזכויות שלכם וידע להילחם עבורכם, כדי שבעת הצורך תקבלו את כל מה שמגיע לכם, עד האגורה האחרונה.
סוכן טוב מפגיש בין ההבטחות שניתנו לכם בפוליסות הביטוח, לבין הכסף המזומן שמגיע לכם ברגע האמת, ובשלוש מילים: הוא "הביטוח של הביטוח" שלכם.
קיצור תהליכים - בין אם מדובר בתאונת דרכים או אירוע בריאותי, המילים האחרונות שתרצו לשמוע בקרות אירוע הן: “סליחה על ההמתנה ותודה על הסבלנות, מיקומכם בתור הוא…”. הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא לעבור מנציג לנציג, ולספר את הסיפור שלכם שוב ושוב. במקום להילכד בין קורי הבירוקרטיה, סוכן הביטוח יקצר תהליכים ויבצע עבורכם את כל העבודה השחורה מול חברת הביטוח.
בחירת הפתרון הנכון עבורכם - איך בוחרים את הכיסוי שיעניק לכם את ההגנה הטובה ביותר, מתוך אינספור אפשרויות מורכבות? סוכן מנוסה שמכיר את הצרכים שלכם ובקיא בנבכי הפוליסות השונות (שעשויות להכיל מאות סעיפים), ידע להתאים את הפתרון הטוב ביותר עבורכם.
כמו שאתם מבינים, הבחירה בסוכן הביטוח מסייעת לכם לקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף שאתם משלמים מידי חודש. על פניו, היתרונות של סוכן הביטוח משמעותיים. יש “רק” בעיה אחת שמפריעה ללקוחות ליהנות מיתרונות אלו במלואם.
ונעבור לחששות: מה מדאיג יותר ויותר לקוחות?
את כל היתרונות שמנינו קודם, אפשר לסכם בשתי מילים: שקט נפשי. לקוחות שפונים לסוכן ביטוח, רוצים לישון טוב בלילה. אז מדוע זה לפעמים לא קורה? אילו חששות מקננים בקרב יותר ויותר מבוטחים שנעזרים בשרותיו של סוכן הביטוח?

בואו נשים את הדברים על השולחן. רוב סוכני הביטוח עושים עבודתם נאמנה, ורואים את טובת הלקוחות (ורק אותה) לנגד עיניהם. באופן מפתיע, זה לא מה שמרגיש הלקוח בחלק גדול מהמקרים. מבחינתו, העובדה שהסוכן מקבל עמלות מגורם בעל אינטרס עבור כל ביטוח שהוא מצרף, מעלה אינספור סימני שאלה: האם הסוכן צירף אותי לכיסוי מסוים משיקולים מקצועיים בלבד? או שאולי נלוו להחלטה שיקולים אינטרסנטיים של גופים אחרים? האם ברגע האמת הסוכן ילחם על הזכויות שלי? או ינסה להתחשב בשיקולים של הגורמים שמשלמים לו? למי הוא נאמן באמת? אלי, הלקוח, או לחברה שמשלמת לו עמלות?
דמיינו לעצמכם אדם הנתבע בבית משפט, ונעזר בשרותיו של עורך דין כדי להגן על עצמו. נניח שאת שכר הטרחה לא משלם הלקוח, אלא גורמים אחרים (כמו למשל הצד שתובע). האם הלקוח ידע מעבר לכל ספק שעורך הדין דואג לאינטרסים שלו - ורק שלו? או שאולי יתעורר בליבו חשש טבעי שעורך הדין שאמור לייצג אותו, דואג לטובתם של אלו שמשלמים לו?
גם כאשר הסוכן עושה הכול כדי להגן על הלקוחות שלו (כפי שקורה ברוב המקרים), הספק שמקנן בראשי הלקוחות יפגע במטרה שלשמה הם פנו לסוכן: ליהנות משקט נפשי. אז מה הפתרון?
הפתרון שמשנה את חוקי המשחק בעולם הביטוח
בעקבות הרצון לספק מענה לחששות שמעלים לקוחות רבים, מנשבות רוחות חדשות בענף הביטוח: בשנים האחרונות צוברת תאוצה תפיסת “סוכן נאמן לקוח” - תפיסה המאפשרת לכם לישון בשקט, מתוך ידיעה שהסוכן נאמן ב- 100% לאינטרסים שלכם.
מה אומרת תפיסת “סוכן נאמן לקוח”? במקום שהסוכן יקבל את פרנסתו רק מגופים בעלי אינטרס (שאינו תואם בהכרח את האינטרס של הלקוח), הסוכן יקבל שכר טרחה ישירות מהמבוטח. כשאתם משלמים שכר טרחה ישירות לסוכן, אתם יודעים שהוא עובד עבורכם ולא עבור גורמים אחרים - עם כל היתרונות הנובעים מכך:
- בחירת פתרונות על סמך הצרכים שלכם בלבד, ולא על סמך שיקולים לא ענייניים (כגון גובה העמלה שמעניקה לסוכן חברת הביטוח).
- ידיעה ברורה שהסוכן יילחם כדי למצות את הזכויות שלכם ברגע האמת. כשאתם משלמים לסוכן, אתם מסירים מלבכם את החשש שלצד האינטרסים שלכם, הוא יצטרך לדאוג גם לאינטרסים של חברת ביטוח.
- ליווי מקצועי אישי ושוטף 365 ימים בשנה וזמינות מקסימאלית - כשהסוכן עובד ישירות עבורכם, הוא ממוקד שירות (זאת בשונה ממוכרני ביטוח ומוקדנים מכווני מכירות).
תפיסת “סוכן נאמן לקוח” מאפשרת לכם ליהנות משקט נפשי בתחומים שבהם הוא הכי נחוץ: ביטוח פנסיוני, ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, סיעוד ומחלות קשות, ביטוחי רכוש ועוד.
מי עומד מאחורי השיטה?
בימים אלו, תפיסת “סוכן נאמן לקוח” משנה את ענף הביטוח, ומיושמת בהצלחה ביותר ויותר סוכנויות ביטוח, גדולות כקטנות. מייסד התפיסה הוא דורון הורנפלד, הבעלים של "פרמיום סוכנות לביטוח". שלושה עשורים של עשייה אפשרו לדורון להכיר את ענף הביטוח על כל צדדיו: בעברו הוא כיהן במגוון תפקידים בכירים בחברות הביטוח שילוח והראל, וכיום הוא מלווה מאות סוכני ביטוח ואלפי לקוחות. ההכרות המעמיקה עם כל הצדדים הובילה ליצירת פתרון שמנתב את עולם הביטוח לעידן חדש. עידן שבו כל הצדדים מרוויחים.

רוצים להרגיש (באמת) בטוחים? לחצו וקבלו פרטים נוספים על התפיסה החדשה של עולם הביטוח.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו