אירופה זה פה: 11 מותגי הקרמיקה שכבשו את ישראל

בין אם אתם חובבי עיצוב הרוצים לרענן ולחדש את מראה הבית או בעלי מקצוע העוסקים בבנייה ושיפוץ כדאי לכם להכיר את 11 מותגי הקרמיקה המובילים, המצליחים והטובים ביותר

צילום: https://www.architonic.com/ // ביזאצה. להפוך כל קיר ליצירת אומנות

טכנולוגיות חדשות, חומרים חדישים ומעצבים נועזים עושים את מותגי ומוצרי הקרמיקה בימינו וורסטיליים במיוחד. ניתן לעצב איתם כל חדר, כל סגנון, הם גם עמידים ומתאימים לשימוש חיצוני ופנימי.

 

זה לא סוד שהקרמיקה נעשתה לחלק בלתי נפרד מכל בית חדש או משופץ, לכל מי שמחפש לרענן את מראה הבית מבפנים או מבחוץ. אל תשכחו כי לקרמיקה תכונות חיוביות רבות ושימושים מגוונים העושים אותה למוצר נחשק ונפוץ בעל קשת רחבה של מותגים.

 

אז פנינו לאלעד בר-עמי, חבר בהנהלת חברת בר-עמי קרמיקה כדי להביא אליכם את 11 המותגים המובילים לשנת 2018.

 

פורצ׳לנוסה: מותג בינלאומי מוביל

 

המותג הספרדי המצליח, המשווק מטבחים ומוצרי קרמיקה לחדרי אמבטיה, נחת בענק בישראל בשנת 2015 כאשר נפתח אולם התצוגה בנמל תל-אביב - 250 מ"ר של קרמיקה מהממת.

 

החברה הבינלאומית משווקת ב-143 מדינות, נוסדה בשנת 1973 ועסקה בייצור אריחי קרמיקה לריצוף וחיפוי, כיום פורצ׳לנוסה היא למעשה חברת אם המחולקת לקבוצה של שמונה חברות, בניהולו של חוסה הראריאס, כולן תחת שם המותג המוביל, אשר משווקות מגוון רחב של מוצרי קרמיקה, ציוד ואביזרים למטבחים, חדרי אמבטיה ועוד.

 

״למותג מוצרים בעיצובים מודרניים, צבעי פסטל רכים ונעימים ומרקמים שונים.״ מספר בר-עמי, ״בין המוצרים החמים והחדישים ביותר שלהם ישנם אריחי קרמיקה המחקים באופן כמעט מושלם לוחות עץ - האריחים ארוכים ורחבים כמו קורת עץ סטנדרטית, בעלי מרקם מחוספס ומשתנה כמו עץ אמיתי ומגיעים בגווני עץ שונים".

 

פורצ׳לנוסה. המותג שכבש את העולם // צילום: Tileofspainus

 

פרונדה: הקרמיקה של המלכים

 

עוד קבוצה ספרדית מצליחה, ונחשבת לאחת היצרניות הגדולות בעולם למוצרי קרמיקה, בעיקר לריצוף וחיפוי.

 

שמה של החברה הולך רחוק - החברה המקורית נוסדה בשנת 1827, כאשר ייצרה אריחי קרמיקה לריצוף ארמונות המלוכה בספרד.

 

״הקולקציות השונות של חברת פרונדה מציגות שלל צבעים ומרקמים המחקים חומרים כמו אבן טבעית, עץ ובריקים ומתהדרים ביצירות אמנות בצורות, עיצובים ודגמים רבים.״ מציין בר-עמי, ״זוהי אחת החברות הראשונות שהחלו לייצר אריחי קרמיקה גדולים וכך, לפני כחמישים שנה, שברו את השוק עם האריחים החדישים פורצי הדרך".

 

קולקציית Danubio של החברה זכתה בשנת 2014 בפרס האריח הטוב ביותר של איגוד האריחים הבינלאומי.

 

מוצריה השונים ידועים באיכות חומרי הגלם ושיטות הייצור המסורתיות אשר עברו מדור לדור מאז הקמת החברה במאה ה-19.

 

גרדניה אורכידאה: משווקת במעל 100 מדינות

 

קבוצת Gardenia Orchidea Ceramiche האיטלקית הוקמה בשנת 1961 ופרצה לעולם הקרמיקה בחדות ובמהירות.

 

החברה טבעה את חותמה באופן סוחף, בעיקר בקרב החברות האיטלקיות, ונעשתה לקו המנחה בסגנון העיצוב האיטלקי בארצה וכן ב-100 המדינות בה מוצריה משווקים.

 

הקו המנחה של החברה הוא מחקר, פיתוח וחדשנות מתמדת - החברה ממשיכה לנסות חומרי גלם חדשים, עיצובים, מרקמים וסגנונות פורצי גבולות.

 

מוצריה השונים מחולקים לשלוש קטגוריות עיקריות על פי המראה אותו הן מחקות באלגנטיות- עץ, בטון מוחלק, אבן ושיש.

 

״הקרמיקה של גרדניה אורכידאה היא יצירת פאר, שם דבר ברחבי העולם, והיא מהדרת מקומות יוקרתיים ומפורסמים בינהם מלון היוקרה "ויולה" באיטליה,  Copper Hill Mountain Lodבשוודיה ועוד״, מציין בר-עמי, ״איכות הסביבה חשובה מאוד לחברה והיא אחת מאבני היסוד שלה, הם משתפים פעולה ותורמים לארגונים רבים החוקרים פתרונות אקולוגיים בתחום הקרמיקה".

 

מרקה קורונה: דורות של קרמיקה

 

חברה בעלת היסטוריה עשירה אשר ראשית דרכה בחבל סאסולו בדרום איטליה - היסטוריה אשר משקפת את התפתחות הקרמיקה לאורך הדורות - משיטות ייצור וחומרים ועד טרנדים, אפנה, סגנונות ויוקרה.

 

המהפכה התעשייתית, טכנולוגיות חדשות ויכולות שינוע ויבוא חדישות עזרו לחברה להתפתח מבית עסק קטן העובד בשיטות עתיקות למפעל ענק אשר מייצר בשיטות המשלבות את המודרני עם המסורתי.

 

בשנת 1889 החברה החלה לראשונה לייבא את מוצריה, בשנת 1982 הצטרפה לקונצרן החברות "קונקורד" ובשנת 2007 פרצה לעולם הרחב עם מגוון קולקציות חדשות ועיצובים פורצי דרך.

 

״מוצרי החברה כוללים אריחי ריצוף, חיפוי ופסיפסים״, מסביר בר-עמי, ״כאשר אחד מהמוצרים החמים ביותר שלהם הם אריחי 4D - אריחים תלת-מימדיים עשויים מפורצלן איטלקי אותנטי ואיכותי במיוחד אשר מוסיפים עומק לחיפוי הקיר. קולקציות נוספות מאופיינות בחיקויי עץ, עיצובים מודרניים, צבעים נועזים ובולטים ודוגמאות אמנותיות.

 

מרקה קורונה. המומחים בפסיפסים // צילום: tile.expert

 

ביזאצה: קשת של עיצובים

 

״את המותג ביזאצה רבים מכירים מאריחי הקרמיקה המעוטרים אשר הופכים את קירות הבית ליצירת אמנות", מציין בר-עמי, ״החברה מייצרת מגוון של של מוצרי קרמיקה לאמבטיה, למטבח ולכל רחבי הבית אולם קירותיה המעוצבים בשלל דוגמאות יצירתיות, מרקמים שונים וצבעים נועזים נחשבים לחדשניים ביותר בתחום".

 

למעלה מ-25 שנים שהחברה עובדת עם טובי המעצבים בעולם כגון: טורד בונטייה, אנטוניו סיטריו, רומאי גיגלי, מייקל גרייבס, דייויד רוקוול, אלסנדרו מנדיני ועוד.

 

קולקציות החברה מכניסות לכל חלל המון צבע, מרקם ייחודי ועומק תלת-מימד, כולן בצבעים מגוונים, בולטים ונועזים ועד רכים וסולידיים.

 

את החברה המפורסמת והיוקרתית הקים רנוטו ביזאצה בשנת 1956 במילאנו, איטליה, שם נמצאת עד היום חנות הדגל של המותג על אף שישנן 12 חנויות ביזאצה אקסקלוסיביות ברחבי העולם.

 

בראשית דרכה החברה ייצרה פסיפסי זכוכית יוקרתיים לבתי מלוכה וארמונות. במקביל עשתה דרכה גם לשווקים הפתוחים והרחבים וכיום אפשר למצוא את מוצריה המעוצבים בבניינים יוקרתיים רבים בכל העולם.

 

לה פאבריקה: מה שתראו בבתי מלון

 

מותג בינלאומי יוקרתי מארץ המגף המשתייך לקבוצת Mandrin Capital Partners II אשר מאגדת תחתיה יצרניות איטלקיות של חומרים ומוצרים יוקרתיים בתחום הבנייה והעיצוב.

 

בשונה מחברות איטלקיות אחרות חברה זו מתגאה בחדשנות וטכנולוגיה בשילוב עם היסטוריה ענפה.

 

פס הייצור של החברה מכיל כלים טכנולוגיים מתקדמים אשר מניבים מוצרים מדוייקים ואיכותיים ביותר, הכל על פי מדע ותכנון קפדני.

 

מלבד זאת החברה עוסקת במחקר ופיתוח מתמידים כדי למצוא כמה שיותר פתרונות חדישים לייצור קרמיקה ועיצובים חדשים.

 

האריחים והריצופים של החברה מגיעים בגדלים, גוונים ומרקמים משתנים, בקולקציות המתאימות לשימוש חיצוני או פנימי.

 

בר-עמי מוסיף: ״בהתאם לטרנדים המובילים בקרמיקה גם לה פאבריקה מייצרים אריחים דמויי עץ, אבן ושיש וכן אריחים מעוצבים בדוגמאות מופלאות וצבעים חמים חזקים. רפרטואר החברה מכיל מקומות יוקרתיים ומפורסמים כמו מלון הילטון בקרסנודר, רוסיה, בוטיק "דוויד סיגנורין" במסיקו, איטליה, בתי קפה עשירים בבלארוס, לאטביה וצ'כיה וכן בתים פרטיים רבים ברחבי אירופה".

 

לה פבריקה. הבחירה של בתי המלון המפוארים // צילום: Gcthomas

 

רפין: איטלקי אמיתי

 

חברה איטלקית, שכבר מראשית דרכה בשנת 1962 נחשבה לחלוצה בתחום העיצוב וייצור הקרמיקה.

 

החברה עוסקת במחקר המתמקד לא רק בחברות גדולות, מבני ענק ופרויקטים יוקרתיים אלא בבית הפרטי, באיש הקטן הפשוט שרוצה לרכוש מוצר איכותי ולעצב את הבית בסגנון ובטוב טעם.

 

לאחרונה החברה לקחה חלק בהקמת בניין משרדים גדול מימדים במילאנו ומוצריה משווקים ברחבי העולם לכל צרכן פרטי והם מפארים וילות, קוטג'ים, דירות ובתים רבים.

 

״מותג זה ידוע בעיקר בזכות האיכות הגבוהה - עמידות בפני שריטות וחבלות, אטימות גבוהה למים ולחות, שחיקה איטית ותחזוקה מינימלית״, מציין בר-עמי, ״הקולקציות האלגנטיות של החברה משוות מראה יוקרתי ומלכותי לחלל. באות לידי ביטוי ע״י אריחי פורצלן איטלקי מקורי ואמיתי שכמעט ואפשר להריח עד כמה שהוא איכותי ממרחק.״

 

אימפרונטה: קלאסי ומסורתי

 

אימפרונטה שייכת לקבוצת איטלגרניטי האיטלקית, אשר קיימת בשוק מאז 1975 והתאחדה עם הקבוצה בשנת 1994.

 

כמו חברות איטלקיות דומות, לחברה ניסיון עשיר לא רק בעיצוב חדשני אלא גם בשיטות מסורתיות ובחירה נבונה של חומרי גלם איכותיים כאשר המוצרים מופקים כולם באיטליה בתהליך המשלב בין הטבעי לטכנולוגי בפס ייצור מודרני, אסתטי ומתוחכם.

 

הקו העיצובי של אימפרונטה נוטה לכיוון המסורתי - לוחות קרמיים גדולים דמויי שיש איטלקי ואבן טבעית - אולם ישנן כמה קולקציות מעניינות במיוחד בעלות אופי יותר מודרני טרנדי - כמו קולקציית SHINE הצבעונית ובעלת העומק התלת-מימדי, קולקציית MARMO D אשר עשויה מאריחים מעוטרים וה-EMPREINTE הפסיפסי שמגיע במגוון צבעים רעננים ושמחים.

 

״למותג זה יש מוצרים ייחודיים בעלי מרקם זהה לאבנים טבעיות״, מפרט בר-עמי, ״אריחים תלת-מימדים אשר מדמים מראה של לוחות אבן וזיגוגים מיוחדים אשר מעניקים טקסטורה מיוחדת לאריחים. מעבר לאיכות המוצרים קבוצת איטלגרניטי מתגאה בשמירה על איכות הסביבה עם אריזות ממוחזרות, חסכון באנרגיה ומשאבים, צמצום מפגעי רעש, זיהום אוויר ומים ופליטות גז נמוכות".

 

אימפרונטה. האריחים המעוטרים המפורסמים // צילום: ceramtrade

 

פלורים: מושלם לחיפוי וריצוף פנים

 

מוצרי הדגל של חברת FLORIM האיטלקית הם משטחי הפורצלן הגדולים שלה המשמשים לחיפוי קירות וריצוף פנים.

 

לחברה למעלה מחמישים שנות ניסיון אשר התחילו בשנת 1962 בהנהגתו של ג'יובאני לוצ'זה, אדם בעל חיבה עמוקה לקרמיקה וידע נרחב בעסקים.

 

בשנת 2000 החברה הקימה את מפעליה בארה"ב והפכה מחברה בתפוצה אירופאית לחברה בינלאומית אדירה שהספיקה לרכוש מספר חברות נוספות.

לוחות הקרמיקה של FLORIM יכולים להיות דקים עד עובי מדוקק מפתיע עבור מוצר קרמי.

 

״התוצאה מדהימה״ אומר בר-עמי, ״הלוחות הגדולים משווים מראה אחיד ושלם לכל משטח, הגודל והעובי משווים להם עמידות גבוהה במיוחד למשקלים כבדים (כמו רהיטים גדולים או אולמות או חדרי לובי במלונות בהם כמות אנשים וציוד גדולה נמצאת על הרצפה), תנועה ושחיקה וכן פגעי מזג אוויר - כך שהם משמשים באופן מושלם לפנים ולחוץ בכל סוג של מבנה".

 

אימולה: שילוב בין תקופות

 

אימולה היא חברה איטלקית אשר משלבת בחן רב את החדש והישן, המסורתי והמודרני, הקלאסי והחדשני.

 

עם למעלה מ-150 שנות ותק בתחום אימולה צברה לא רק ניסיון רב אלא גם מוניטין נכבד - שם החברה הוא שם נרדף ליוקרה ועושר באיטליה בפרט וברחבי העולם בכלל.

 

שנים של מחקר ופיתוח הביאו את החברה לייצור בקנה מידה גדול יותר מאי-פעם תוך שמירה על תקני איכות קפדניים, דיוק ואחידות בכל המוצרים ותעשייה אקולוגית וידידותית לסביבה.

 

העיצובים של אימולה נעים על קשת רחבה בין הסגנונות השונים - אריחים גדולים בצבעי פסטל רכים, אריחים קטנים, כמעט שבורים למראה, בגוונים עזים ובעלי עומק ואף אריחים קרמיים בעלי מרקם ומראה זהים לשל לוחות אבן טבעית.

 

״האריחים המיוחדים של אימולה משמשים לחיפוי קירות פנימיים וריצוף פנימי בבתים פרטיים, מלונות, אולמות, ארמונות, בנייני משרדים ועוד.״, מסביר בר-עמי, ״סמל החברה הוא ׳דבורה׳, שבהחלט מייצגת את החריצות וההשקעה המתמידים של החברה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, עיצובים חדישים ומוצרים איכותיים.

 

אימולה. השילוב המושלם בין הקלאסי למודרני // צילום: imolaceramica

 

איריס: מותג זוכה פרסים

 

לסיום, עוד חברה איטלקית (אם לא היו מספיק כאלו ברשימה) מצליחה ביותר אשר סחפה את העולם בטרנדים מלהיבים במגוון של קולקציות קרמיקה יוקרתיות.

 

החברה שהוקמה בשנת 1961 התחילה בקטן וגדלה למימדים עצומים ב-50 השנים שעברו ואף זכתה במספר פרסים בינלאומיים בתחום העיצוב.

 

"חדשנות הפכה ללא רק למטרתם של חברות רבות אך למנוע המניע את האסטרטגיה של החברה, ככוח מגבש ומאחד אשר מוביל לשינוי הן בפנים החברה וכן בהשפעתה על השוק." אומר מנכ"ל החברה, רומאנו מינוצי, כחלק מחזון החברה.

 

״לאיריס קולקציות חמות וטרנדיות רבות״ מציין בר-עמי, ביניהן תוכלו למצוא את סגנון הגראנג' בצבעים אפורים-כהים דרמטיים, מראה בטון מקסיקני המתהדר בצבעים בולטים, עזים וחמים ואפילו רצפות בקולקציית HARD LEATHER אשר באמת דומים במרקם ובצבע לעור אמיתי".

 

 

לסיכום,

בין אם אתם לקראת שיפוץ, חושבים על רענון מראה הבית, רוצים לשנות אווירה במרחב או שאתם בעלי מקצוע אשר עוסקים בתחום ורוצים להמליץ ללקוחות, ברשימה הזו תוכלו למצוא את אריחי ומוצרי הקרמיקה הטרנדיים, הבולטים, החדישים והאיכותיים ביותר שיש בשוק העולמי כיום.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר