הדאסטר החדש // צילום: אלעד שלו, רונן טופלברג

נהיגה ראשונה: דאצ'יה דאסטר החדש

הדאסטר החדש מגיע עם הבטחה לשיפורים באיכות, באבזור וסביבת נהג מודרנית, יצאנו לנהיגה ראשונה לבדוק האם הוא גם מקיים

המושג "חדש" בעולם הרכב הוא מאוד אמורפי, כשהזמן שלוקח לרכב לצאת לשוק מתקצר מאוד ועל כל פנס או פגוש חדשים מצהירים יצרני הרכב שזה רכב חדש, הסקפטיות מתגנבת לה ללב. אבל אני אופטימי מטבעי אז הלכתי לראות הכצעקתה - האם מדובר בדאסטר חדש?  בכדי לגרום לנו להאמין שהדאסטר הוא חדש, את המקטע הראשון של הנהיגה ביקשו אנשי דאצ'יה לעשות על הדאסטר הישן, בכדי שנוכל להשוות בין הדגמים את השיפורים שהוכנסו לדאסטר החדש. רעיון פשוט מצוין.

הדאסטר דור ראשון נחת אצלנו ב-2014 ורכב על הגל של רכב שטח קשוח שהשאיר עודף מ-100 אלף ש"ח. רק מה, הוא הגיע עם הנעה כפולה וגיר ידני וכך יצר לו הדאסטר נישה קטנה משלו, עם עדת מעריצים שיצאו ביחד לטיולי שטח מאתגרים.  תוספת של גיר אוטומטי באמצע 2017, הרחיבה את קהל הקונים ופנתה גם לקהל שרצה רכב פנאי ופחות שטח. רק שהדאסטר היה נחשב כרכב ספרטני ולא ממש מפנק, רשימת האבזור הייתה קטנה, סביבת נהג לא איכותית ושלא לדבר על רמת הבטיחות שקיבלה ציונים מאוד נמוכים. הדור השני של הדאסטר הוצג בתערוכת פרנקפורט ב-2017 עם הבטחה לרכב יותר איכותי ומודרני.

איך הוא נראה?

כשהעמדנו את הדאסטר היוצא ליד הדאסטר החדש, המעצבים הצליחו בנגיעות קלות וליטוש לגרום לדאסטר החדש להיראות קשוח ומודרני יותר. הפגוש הקדמי והאחורי עוצבו מחדש עם מגן מוכסף, השבכה הקדמית נמשכת עד לפנסים הראשיים הממוקמים בפינות הקדמיות הקיצוניות של הרכב ומשלבות תאורת LED, דבר שמעניק לרכב מראה רחב ואיתן יותר. גם קו המותנים התרומם קלות ויחד עם פנסים אחוריים מרובעים שנראים כמו הועתקו מג'יפ רנגייד יוצרים מראה הרמוני וקשוח.

את השינוי היותר עמוק עשו מעצבי דאצ'יה בתא הנוסעים, לא עוד כפתורים במקומות מוזרים, לא עוד תחושה של "חסכו עליי", הדאסטר עושה קפיצת מדרגה באיכות החומרים ובסביבת נהג פונקציונלית. עכשיו ניתן לכוונן את גלגל ההגה לגובה ולרוחק, המושבים קיבלו ספוג עבה וריפודים נאים יותר. וגם מנגנון חדש לכיוון מושב הנהג, ומסך מגע גדול הממוקם גבוה יותר לשם נוחות בשימוש, הכולל מערכת מולטימדיה MediaNav Evolution.

איכות הגימור וההרכבה לא רעים בכלל ואין תחושה שהמנוף יישאר לך לבסוף ביד. תנוחת הנהיגה גבוה והראות החוצה טובה. אין כמעט שטחים מתים. ליושבים מאחור אין בשורה חדשה, עדיפות נשארה לנמוכים שביננו. בסיס הגלגלים נשאר זהה לדגם הקודם, 267 ס"מ. אבל נוספו משענות ראש ליושבים מאחור. תא המטען הצטמצם ב-30 ליטר (445 ליטר) עקב העברת הגלגל הרזרבי אל מתחת למרכב. עם קיפול הספסל האחורי, מגיעה קיבולת תא המטען ל- 1,476 ליטר.

קשוח ומודרני יותר. החדש לצד הישן // צילום: אלעד שלו, רונן טופלברג

איך הוא נוסע?

את המנוע בנפח 1.5 ליטר טורבו-דיזל יורש הדאסטר מקודמו, המנוע של רנו מפיק  110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. הגרסה עם הנעה כפולה מוצעת רק עם תיבה ידנית ותגיע בהמשך השנה. מבחינת הביצועים הדאסטר מספק תאוצות סבירות מינוס, 11.9 מעמידה ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק מצוינת ואפשר לעבור את ה-20 ק"מ/ליטר בשיוט רגוע.

בסיבובים המפותלים של הרי ירושלים הדאסטר רכן בכניסה לסיבובים עקב כיול מתלים רך, זווית הגלגול של המרכב הייתה סבירה וזה יאמר לזכות הדאסטר שמגיע עם מרכב גבוה ביחס לסגמנט ועומד על מרווח גחון של 21 ס"מ. יש פחות תתי היגוי ואחיזת הכביש טובה מהדגם הקודם. שיפור מאוד חשוב שעבר הדאסטר נוגע לבידוד הרעשים, בידוד תא הנוסעים שופר באמצעות: הגדלת השיעור של משטחים סופגי רעשים בתא הנוסעים ותא המנוע מ-20 ל-50 אחוזים ושימוש בזכוכית עבה יותר ב-0.35 מ"מ בשמשה הקדמית.

בשבילים הדאסטר מתגלה כפנינה אמתית, גם בגרסת ההנעה הקדמית אפשר ורצוי לרדת אתו לשטח. נכון, את מעלה זיו הוא לא יעלה אבל בשטח רך או נכון יותר בשבילים הוא רץ כמו פנתר. השלדה גמישה ולא כל אבן מורגשת בגבו של הנהג. בגרסות הבכירות יש גם 4 מצלמות היקפיות המצלמות את השטח ומעבירות לנהג תמונה של שטחים מתים, וואלה, פשוט תענוג לצלוח ככה את השטח. עם כל הכבוד, אפילו לאנד קרוזר לא מצויד במערכת כזו.

אוכל שטח. הדאסטר החדש // צילום: רונן טופלברג, אלעד שלו

אבזור ובטיחות

הדאסטר החדש מוצע בשתי רמות אבזור, לוריאט ופרסטיז' הכוללות בין היתר, ארבעה חלונות חשמליים, מראות צד חשמליות, דיבורית בלוטות' הנשלטת מההגה, בקרת אקלים אלקטרונית, מערכת מולטימדיה וניווט MediaNav Evolution תומכת Bluetooth, MP3, AUX ו-USB, תאורת יום LED, הגה כוח חשמלי חדש מצופה עור.

ברמת אבזור של פרסטיז' מגיע הדאסטר עם מצלמות היקפיות MULTIVIEW, חישוקי אלומיניום 17 אינץ' וכרטיס מפתח חכם, והנעה נטולת מפתח. כאשר אבזור הבטיחות של כל הדגמים כולל 6 כריות אוויר, מערכת בטיחות המתריעה על שמירת מרחק ועל סטייה מנתיב מבית מוואון, מערכת הגבלת מהירות ובקרת יציבות אלקטרונית.

אבזור עשיר. הדאסטר החדש מבפנים // צילום: רונן טופלברג, אלעד שלו

סיכום

עם ציון בטיחות של שלושה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP הדאסטר עדיין לא סופית מיישר קו עם כלי הרכב המודרניים וזו נקודה חשובה מאוד בשיקולי הקניה. הדאסטר עבר קפיצת מדרגה מאוד גדולה מהדור הראשון, הן בתחום הדינאמי והן בתחום האיכות והוא עדיין מציע תמורה טובה מאוד למחיר. הגם שהוא התייקר בכ-5,000 שקלים ומתחיל ב-104,990 שקלים לגרסת הבסיס האוטומטית.

נתונים: דיזל, 1,461 סמ"ק, 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד, 26.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד, 1,379 ק"ג, 22.2 ק"מ לליטר (יצרן), מחיר: 104,990 שקלים 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...