סיגל דקל, שבעבר ניהלה רשת אופנה משלה מצליחה, סגרה את הסטודיו ועברה לעצב לקרייזי ליין. "לצערי היום למעצב קטן אין מקום בשוק הישראלי וגם בחו"ל", היא משתפת. "אין כבר להיות באמצע, זה או שאתה בטופ או שאתה נעלם. כדי להמשיך ולהיות יצירתי ולתת חותם לעיצובים שלך אתה חייב להיות חלק מחברת אופנה גדולה", אומרת דקל על המעבר לקרייזי ליין.
דקל מוסיפה, "הבנתי שאם אני רוצה להישאר רלוונטית כמעצבת, ואם אני רוצה להביא את היצירה החוצה לכמה שיותר אנשים, ושילבשו את מה שאני מעצבת זה לא יקרה כמעצבת עם סטודיו משלי". על התחושה והמעבר היא מספרת: "זה לא פשוט, זה לעבור לפאזה אחרת. כל חיי הייתי עצמאית, מעצבת שרגילה לעבוד לבד עם תדמיתנית, להיות חלק מחברת אופנה גדולה זה שינוי מאוד חזק. כשעלה הרעיון לשבת אצלם קבוע זה לא היה פשוט. למעצבי אופנה יש המון אגו, ופתאום להיות שכיר בחברה זה משהו לא פשוט. אך לא היה מנוס משיתוף פעולה, ללמוד איך לעבוד במשותף, ואיפה לא לוותר ולא להיכנע ועדיין להבין שיש פשרות כי אתה חלק מחברה. אני גם מעצבת מידות שלא הכרתי, היום אני מעצבת עד למידה 50, זה שינוי תפיסה עיצובית".
קרייזי ליין, קמפיין אביב קיץ 2018 // צילום: דודי חסון
לאורך השנה הקרובה, דקל תייצר בחברה קולקציית קפסולה שבה כל חודש וחצי יכנסו כ-20-30 פריטים חדשים. בתשובה לשאלה האם קשה לה עם פער המחירים הנמוכים של הרשתות לעומת המחירים שהייתה רגילה למכור בתור מעצבת עצמאית עונה דקל: "עד כה ייצרתי בארץ בכמות קטנה ולכן ההבדלי מחירים, כאן מדובר בייצור המוני בחו"ל שמוזיל עלויות. איכות התפירה וחומרי הגלם נשארו טובים גם בקרייזי ליין, והרווח שלי שאני רואה דברים שעיצבתי על יותר נשים".
לדברים מצטרפת עופרה לוין שביט, סמנכ"ל שיווק ומבעלי קרייזי ליין. "לפני שנתיים פגשתי את סיגל ופניתי אליה שתעצב קולקציית קפסולה כי אהבתי את מה שהיא עושה, אחרי שבקיץ שעבר עשינו קולקציה אחת מוצלחת, הצענו לסיגל להצטרף אלינו לחברה ואנו שמחים שהיא הסכימה".
דגש על נוחות // צילום: דודי חסון
על הקשיים בהם נמצאות רשתות האופנה היא אומרת: "דווקא בעידן ששוק האופנה בקשיים, אנחנו בצמיחה. השנה יפתחו כ-9 חנויות חדשות, אתר האינטרנט שלנו מושק מחדש בימים אלה ויש תכנון למכור אונליין לארה"ב".
הקולקציה של דקל לקיץ 2018 מציגה הרבה דיטיילים אלגנטיים, שימוש בבדי כותנה ופשתן עם מעט לייקרה לנוחות. הקולקציה מציגה קווים בהשראה אוריגמית על טהרת גווני הכחול- ירוק. דקל בחרה להדגיש את הנשיות בפריטים שמתאימים לכל שעות היום, פריטים רבים מחויטים ועשויים בצורה מדויקת ומוקפדת.
החיתוכים הגאומטריים מופיעים בשלל חולצות בקולקציה, וניתן למצוא שילובי בדים המאפיינים לכתב ידה של המעצבת, שמלות ארוכות באורך מקסי וקצרות יותר באורך מידי. הגזרות מגוונות מאוד, אך לכולן מכנה משותף, הן מלוות את קווי הגוף ולא נצמדות אליו. הקולקציה מאופיינת בצבעוניות קלאסית, נקייה עד מונו כרומטית של שחור אוף וייט ושמנת עם נגיעות קלות של ורוד עתיק ותכלת.
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום