כמעט רבע מאה אחרי שנכנסה לראשונה לז'קט המחויט של סוכנת ה־FBI דיינה סקאלי, הבינה ג'יליאן אנדרסון שהגיעה העת להיפרד מהדמות האייקונית של הספקנית הנצחית. בעוד סביבה משוועים כוכבי עבר לקאמבק, כחלק מהטרנד של החייאת הסדרות הישנות והאהובות, בחרה אנדרסון לסמן איקס על "תיקים באפלה" - ולהותיר את האמת אי שם בלעדיה, הפעם לתמיד.
"בגלגול החדש של הסדרה הגשנו לקהל מנה משביעה של פרקים חדשים, ואני מרגישה שאני יכולה להיפרד בשיא", היא מכריזה, "אבל כבר בתחילת העבודה על העונה הנוכחית היה ברור לי שזהו זה".
למה, בעצם?
"קודם כל, יש לי שלושה ילדים, ואני רוצה להיות נוכחת בחייהם בלי שאיאלץ לשהות בצילומים תשעה חודשים בשנה. וחוץ מזה, הגיעה השעה לתלות את הכובע. יש עוד הרבה דברים שאני רוצה להספיק בחיי והרבה פרויקטים שהציעו לי ושאני בוחנת. אני רוצה להתקדם בלי המחויבות ל'תיקים באפלה'. זה ההסבר הכי אמיתי ופשוט. הגיע הזמן להניח לסקאלי".
הקאמבק לא עשה לך חשק לעוד?
"זאת היתה טבילת אש מחודשת, להיפגש שוב ולהפיק את המיטב מהדמויות. ואפילו שהיה מדובר בעונה קצרה, זה הרגיש כמו ללכת מחדש, כשבעונה החדשה, ה־11, הקצב גובר ואנחנו כבר רצים, אבל לא ראיתי בסיבוב החדש משהו שיפיח רוח חיים לעתיד. אני מכבדת את כל השותפים שלי לסדרה ואת דיוויד (דוכובני, שמגלם את הסוכן פוקס מאלדר; ד"כ). אני יודעת שזה מצער, אבל אני סיימתי, וזה סופי".
"תיקים באפלה", שקידמה שיח ציבורי תוסס בשאלות של מציאות חלופית, תיאוריות קונספירציה ופייק ניוז (כשעוד היה בחיתוליו), חזרה לחיינו ב־2016, 14 שנים אחרי שירדה מהמסך. ההחלטה להשיבה מהמתים לעונה עשירית הוכיחה את עצמה: העונה המקוצרת (שישה פרקים בלבד לעומת 24 בעונות הראשונות) קודמה כאירוע טלוויזיוני חד־פעמי וזכתה לממוצע שבועי של 13.6 מיליון צופים.
כך מצאה את עצמה הסדרה, שבימי תפארתה נחשבה לשיחת מאסט בכל ברזייה, במקום השביעי והמכובד בדירוג הרייטינג השנתי בארה"ב, למרות ביקורות פושרות. בעונה העשירית צורפו לעלילה שתי דמויות חדשות - סוכן ה־FBI קיד מילר (רובי אמל), ושותפתו, הרופאה ליז איינשטיין (לורן אמברוז) - שעל פי השמועות היו אמורים לקבל לידיהם את המושכות כדי להותיר את המותג האהוב באוויר גם ללא אנדרסון ודוכובני. אלא שהעונה הצליחה מעל המשוער, ושני הכוכבים המקוריים הסכימו לשוב לסיבוב נוסף.
העונה החדשה, שעלתה בחודש שעבר (שבת 21:00 ב־yesAction), בת עשרה פרקים. במהלכה מחפשים מאלדר וסקאלי אחר בנם, וויליאם, בעל כוחות נסתרים (ומסוכנים) שמאפיינים חייזרים. וויליאם נמסר בעבר לאימוץ, לאחר שסקאלי סברה שלא תוכל להגן עליו.
עד כה זכתה העונה החדשה לרייטינג מאכזב של קצת יותר מ־5 מיליון צופים - עדיין נתון סביר, יחסית, בעידן צפיית הבינג' של ערוצי הסטרימינג והדעיכה המתמשכת ברייטינג של ערוצי הטלוויזיה המרכזיים.
אנדרסון בת ה־49, שהבינה שהקסם הנוסטלגי מוצה, העדיפה לפרוש מרצונה ולא להתייצב לעונות נוספות. בן זוגה בסדרה, דוכובני, מיהר להעניק ראיונות שבהם לא הסתיר את מורת רוחו מהחלטתה, שאולי חורצת גם את גורלו (סדרה נוספת בשם "אקווריוס", שבה כיכב במקביל, קרטעה במשך שתי עונות עד שבוטלה). יוצר הסדרה, כריס קרטר, הבהיר שפרק סיום העונה לא נכתב במחשבה של "פרק אחרון בהחלט", ובתגובתו הראשונית לעזיבתה של אנדרסון הודיע כי אין בכוונתו להמשיך בלעדיה. אחרי שעיכל את הבשורה, שינה מעט את טעמיו ואמר כי "יש עוד רוח במפרשים של 'תיקים באפלה', עם ג'יליאן או בלעדיה".
ואנדרסון עצמה? היא נהנית עכשיו להתרפק על עברה. "למדתי לעיני הצופה איך להיות שחקנית. מדי פעם יוצא לי לצפות בפרקים מהעונות הראשונות, ואפשר לראות בקלות את הטעויות שעשיתי. זה נבע מנטייה להיות נוכחת ולשמור תמיד על שליטה, עם כל האגו שנלווה לזה. לא הבנתי מינוחים מקצועיים מול במאים או איך משחקים מול מצלמה. הכל היה חדש לי.
"לא הבנתי בכלל איך טלוויזיה עובדת, מה זאת עונה, מהם שידורים חוזרים. נהגתי לצפות בסדרות ישנות משנות השישים, ולא ידעתי שהן בכלל שידור חוזר. הגעתי לעסק הזה נאיבית לחלוטין.
"לקח לי זמן למצוא את מקומי, ואפשר ממש לראות איך סקאלי מתעצבת כדמות. עד מהרה הרגשתי כאילו נשאבתי לתוך סופה. הפופולריות והפרסום של 'תיקים' הלכו וגברו, והחיים שלי השתנו ללא הכר. צילמנו יותר מ־200 פרקים, שזה המון זמן מסך".
והפכת לחצי מצמד טלוויזיוני אייקוני, החלום של המון שחקנים.
"זה מעניין, כי היחס שלי לסקאלי ולחיבור שלה למאלדר השתנה לאורך השנים. במבט לאחור אני יכולה להבין למה אנשים התחברו כל כך לסדרה. זה קרה בזכות הדינמיקה המיוחדת בין מאלדר וסקאלי. יש ביניהם אינטימיות שנוצרה עם המון יופי בכתיבה. אני לא מדברת על אינטימיות מינית. החיבור המיוחד ביניהם הגיע בזמנים מודרניים, אבל הוא הרגיש אולד פאשן, כמו צמד בשחור־לבן משנות הארבעים.
"הכימיה ביניהם היתה משהו שחלחל ונשאר גם אחרי שהמצלמות כבו. היא ניכרה בכל מיני הזדמנויות, כשדיוויד ואני התראיינו לאורך השנים. כשחקן, קורה לך שאתה נתקע עם דמויות שבסופו של דבר אתה לא מת עליהן, אבל נאלץ לחיות איתן, כי הן פופולריות בקרב הקהל. זה לא המקרה שלנו".
מה הבאת איתך לדמות של סקאלי בעונה הזאת?
"העבודה עליה היתה בעיקר להבין איך סקאלי נראית בגילה המתקדם. היא בת 50 פלוס, יותר מבוגרת ממני. יש בה מניירות ורכיבי אישיות שהכרנו מהעונות הראשונות, כמו העובדה שהיא מאוד סקפטית ומגלגלת עיניים בכל הזדמנות, אבל זה כבר לא רלוונטי בגילה הנוכחי. אז הייתי צריכה למצוא את הפרשנויות למצבה, בהינתן ההיסטוריה שלה. לפעמים זה הצליח לי.
"בעונה הזאת השותפות בין סקאלי למאלדר חזקה יותר מכל אפיזודה רומנטית שהיתה בעברם. יש ביני לבין דיוויד ערבות הדדית וקרבה גדולה יותר מאי פעם. אנחנו קולגות וחברים טובים בעבודה".
ומעבר לעבודה?
"אנחנו לא מבלים יחד. הילדים שלנו מעולם לא נפגשו".
• • •
לראיון הזה, שנערך על הסט של "תיקים באפלה" באולפני פוקס בלוס אנג'לס, מגיעה אנדרסון בתספורת בלונד־פלטינה קצרה מחוזקת בג'ל לשיער - בניגוד לפאה האדמונית שלה בסדרה. גם המבטא האמריקני שלה הוא פייק, שכן במציאות היא מדלגת בין מבטא אמריקני לבריטי, כמי שהעבירה את רוב ילדותה בדילוג בין שני צידי האוקיינוס האטלנטי.
לגופה חליפה מחויטת שחורה, שמזכירה את אלו שלבשו הנשים בטקס גלובוס הזהב לאות הזדהות עם קמפיין #MeToo. "אני תמיד לובשת שחור, זאת העדפת אופנה פרטית שלי", היא ממהרת להסביר, "אבל אין לי בעיה שתחשוב שזה קשור למחאה. אני תמיד אעמוד לצידן של נשים. בכלל, אני לא בטוחה שאנשים יודעים למה לבשו שם שחור, מעבר לכך שלכל השחקניות יש שמלה שחורה אלגנטית בארון. התשובה היא שכאשר אנחנו לבושות בצבע אחיד, קל יותר להסב את תשומת הלב למשהו שהוא מעבר ללבוש.
"היוזמה באה מצד שחקניות ויוצרות בתעשיית הבידור, שרצו להזכיר שהן מייצגות נשים בכל מקום - במשרד, בשדה או במלצרות, ושיש להן פלטפורמה לעיני העולם כולו. המטרה היתה לשמש קול לכל מי שחוותה הטרדה או ניצול ולכל מי שסבלה מגילויי אלימות, או שמעמדה הוחלש".
הופתעת מגל החשיפות שמטלטל את הוליווד בחודשים האחרונים?
"לא. זה לא משהו שלא ידעו עליו קודם. לשמחתי, אנחנו בתחילת השיח, בתחילתה של מהפכה שתחזק סוף־סוף נשים ותביא אותן להציב גבולות ולהתבטא כשלא נעשה איתן צדק. גם אני מנסה לשפר את עצמי כל הזמן, לאזור את האומץ לומר אמת, וזה מתחיל בלהיות אמיתי עם עצמך".
על השאלה אם חוותה הטרדה בעצמה היא מסרבת לענות. גם לשאלות בעניין הארווי וויינשטיין היא נמנעת מלהגיב, ובמקום זאת מעדיפה לשחרר הצהרות פמיניסטיות כלליות. ב־2016 גילמה אנדרסון תפקיד משנה במיני־סדרה של BBC, עיבוד ל"מלחמה ושלום", שוויינשטיין היה ממפיקיה.
בניגוד לשתיקתה בעניין ההטרדות, היא לא נרתעת מלדבר על אי השוויון בשכר בין גברים לנשים בהוליווד. אחרי הכל, כבר לפני 20 שנה, כש"תיקים באפלה" היתה בשיאה, ניהלה אנדרסון מאבק חלוצי כדי לקבל שכר זהה לזה של דוכובני, שעמד בעונות המתקדמות על 110 אלף דולרים לפרק. דוכובני הגיע אמנם עם רקורד מקצועי מ"טווין פיקס" ומ"יומן הנעל האדומה", אך בניגוד אליו, אנדרסון זכתה באמי, בגלובוס הזהב ובפרס גילדת השחקנים על תפקידה ב"תיקים" - והיתה לאישה הראשונה שזכתה בשלושת הפרסים הנחשבים בשנה אחת.
אפליית השכר חזרה וצצה גם בסיבוב הנוכחי, כשהוצע לאנדרסון הסכום המקורי שהשתכרה אז, בעוד דוכובני שודרג לשכר כפול. היא שוב תבעה שוויון, ושוב קיבלה: השניים משתכרים, לפי ההערכות, כרבע מיליון דולר לכל פרק.
"במעמדי יש לי פריבילגיה לדרוש שכר זהה או לקום וללכת, ואז אין להם סדרה", היא אומרת מבלי להניד עפעף, "זה לוקסוס שאין לנשים אחרות. יש נשים שעבורן מדובר באיום קיומי על ביטחונן הכלכלי ועל יכולתן להחזיק בית ולקיים משפחה".
יש לך טיפ למי שמעוניינת לנהל משא ומתן על השוואת תנאים?
"אני לא יודעת לייעץ לנשים מה להגיד לבוס, אבל אני מכבדת ומחזקת כל אדם שיכול לקום ולומר שנעשה לו אי צדק. ברור לי שההשלכות של פעולה כזאת יכולות להיות קשות.
"השיח העכשווי על שוויון ביחס, בעוצמות ובהד שהוא מקבל, הוא מה שייחלנו לו במשך שנים. וזו רק ההתחלה לתעשייה שלנו, לעסקים גדולים וקטנים. אני מחכה ליום שבו יתנהל באופן טבעי שיח על יחס הוגן - בכל המובנים.
"חוסר השוויון כל כך בולט לעין. בסדרה שלנו, לדוגמה, שודרו לאורך השנים יותר מ־200 פרקים, מתוכם רק ארבעה או חמישה בוימו על ידי נשים. בסופו של דבר, המצב נוצר כי אף אחד לא התעכב לחשוב על מה שקורה. שחקנים מאוד מרוכזים בעבודה שלהם, בדמויות שלהם, ולא חשו בעובדה שהבמאי שלהם הוא תמיד גבר. זה פשוט המצב שאליו הם הורגלו.
"אני מכירה במאיות שניסו במשך שנים לקבל עבודה בתעשייה ונענו בשלילה. עכשיו זה פתאום טרנדי לקחת במאית. יש בתקופה האחרונה יוזמות של מפיקים לדאוג לכך שמחצית הפרקים בכל עונה, בכל סדרה, יבוימו על ידי נשים".
את מחשיבה את סקאלי כדמות נשית פורצת דרך בתולדות הטלוויזיה?
"בוא נגיד ש'תיקים באפלה' התחילה כשמה ששלט במסך היה 'משמר המפרץ'. היו מעט ערוצים, ולא ראו אישה כמו סקאלי. היוצר של הסדרה הבריק עם דמות אייקונית, ועיניים רבות נפקחו כי נשים חשו, לראשונה, שהן מיוצגות.
"הצלחת הסדרה גרמה ליוצרים רבים לנסות לחקות את הדינמיקה הזוגית בין סקאלי למאלדר ולהביא עוד נשים כמוה. היום אנחנו כבר בעידן שבו נשים בוגרות מקבלות תפקידים ראשיים, וזה הפך לנורמה. הדמות שלי הובילה שינוי".
עם דיוויד דוכובני, בגילגול המחודש של "תיקים באפלה". "לא מבלים יחד, אבל אנחנו חברים טובים"
אנדרסון נולדה ב־1968 בשיקגו לאם מתכנתת מחשבים ולאב בעל חברה לטיפול בסרטי קולנוע בשלב ההפקה שאחרי הצילומים. כשהיתה בת שנה עקרה המשפחה ללונדון, בעקבות עיסוקי האב, וכעבור עשור שבו לארה"ב, למישיגן. אחיה הצעיר של אנדרסון סבל ממחלה גנטית מולדת ומת לפני שבע שנים מגידול במוח. אחות נוספת היא אמנית לסבית, שהפציעה בעונה החמישית של "תיקים באפלה" - שם גילמה את דיינה סקאלי בצעירותה, בסצנת פלאשבק.
"גם אחרי שעברנו למישיגן להוריי היתה דירה בלונדון, והיינו נוסעים לשם בכל קיץ", סיפרה אנדרסון בעבר, "שם התחלתי להתעניין בסצנת הפאנק, וכשחזרתי למישיגן התלבשתי שונה משאר הילדים, עם הרבה בגדים שחורים, נזם באף, צבעים בשיער וגלח.
"נראיתי כמו מישהי שהמשטרה תכף תבוא לעצור. הייתי קצת הליצן של השכבה, זאת שכולם מבקשים ממנה לעשות דברים שאחרים לא יעזו כי פחדו להסתבך.
"ביום הטקס של סיום התיכון באמת נעצרתי. היה לי חבר מבוגר ממני בשני עשורים, ושידלתי אותו לעזור לי למרוח דבק במנעולים בבית הספר כדי שאף אחד לא יוכל לפתוח את השערים בבוקר. לצערנו נתפסנו, כי הציבו שם מאבטחים מבעוד מועד. הם ידעו שתלמידים אידיוטים כמוני יזממו תעלול כזה".
למרות שהתעניינה בביולוגיה ימית, התאהבה אנדרסון בתיאטרון והמשיכה ללימודי תואר ראשון באמנות ובמשחק באוניברסיטה מקומית בשיקגו. במקביל עבדה בפאב מקומי. בגיל 22 עברה לניו יורק והופיעה בהצגות דלות תקציב, וכעבור שנתיים חצתה את היבשת ללוס אנג'לס - שם המתינה לה "תיקים באפלה".
"האמת היא שבכלל לא רציתי להיות חלק מהעולם הזה. נשבעתי לעצמי שלא אעבור ללוס אנג'לס, וכשזה בכל זאת קרה, נשבעתי שלא אעבוד בטלוויזיה.
"אחרי כמעט שנה כמובטלת התחלתי ללכת לאודישנים, כשאני מתפללת לא לקבל את התפקידים. אבל התסריט של 'תיקים' היה אחר. גיליתי פה סוף־סוף אישה עצמאית, חזקה ואינטליגנטית, שמוצבת בתפקיד הראשי".
הסדרה, שעלתה לאוויר ב־1993, גרפה הצלחה כמעט מיידית, עם רייטינג גבוה וקהל צופים אדוק שנבנה במהירות. נוסף על המקפצה המשמעותית בקריירה, מצאה אנדרסון גם בעל - הארט־דירקטור של הסדרה, קלייד קלוץ. השניים נישאו בטקס בודהיסטי, שלושה חודשים אחרי בכורת הסדרה, וכעבור תשעה חודשים נולדה בתם פייפר, כיום ארט־דירקטורית בת 23, שמתלווה לעיתים לאמה על השטיחים האדומים.
הנישואים לקלוץ הסתיימו מקץ שלוש שנים, אחריהן העבירה כמה שנים במערכות יחסים חולפות ("גברים רבים מאוימים מאישה מפורסמת מצליחה שמרוויחה יותר מהם. זה נושא שלמדתי להעלות בשלב מוקדם, כי הוא משפיע על מערכות יחסים"). בין השאר, תועדה בחברת דוגמן וולשי בשם אדריאן יוז ושחקן בשם רודני רולנד, שהתארח באחד מפרקי "תיקים באפלה".
ב־2004 נישאה לבמאי התיעודי ג'וליאן אוזן, וכעבור שנה וחצי התגרשו. היא המשיכה לזרועותיו של איש העסקים מארק גריפית, איתו הביאה לעולם שני בנים - אוסקר (11) ופליקס (9). באותה תקופה חשפה לראשונה שניהלה בעברה גם מערכות יחסים עם נשים.
"כבר בתיכון היתה לי מערכת יחסים עם אישה, אבל באתי בידיעה שאני עדיין אוהבת בנים", סיפרה, "זאת אני, ולא מזיז לי אם זה מפריע לאחרים. כולנו חוצים הגדרות בכל מיני צורות, וזה משהו שהיום מתחילים לקבל.
"זאת האמת שלי, זה מה שחוויתי, ואין לי סיבה להתבייש. אני הטרוסקסואלית שתומכת בכל דרך של ביטוי מיניות, ובשבילי, במערכות יחסים, המגדר לא רלוונטי. פתחתי את הנושא כי רציתי לחלוק כבוד מאוחר לאחת הנשים שהייתי איתן, שמתה מגידול כשלמדתי באוניברסיטה ומעולם לא דיברתי עליה".
בשנתיים האחרונות מנהלת אנדרסון זוגיות עם התסריטאי פיטר מורגן, שהיה מועמד לאוסקר על הסרט "פרוסט/ניקסון", על בסיס מחזה שכתב. הוא גם כתב את התסריטים לסרטים "המלכה" (שבו כיכבה הלן מירן) ו"מכאן והלאה" של קלינט איסטווד. לאחרונה הוא זוכה לשבחים בזכות סדרת הדרמה של נטפליקס "הכתר", שאותה יצר.
מקבלת כוכב בשדרה הנודעת בהוליווד, בחודש שעבר. "לא רגילה להירגע וליהנות מהרגע" // צילום: אי.פי.איי
בשנים שבהן לא גילמה את דיינה סקאלי השתקעה אנדרסון בלונדון, שם הופיעה על במות הווסט אנד. בהמשך חזרה לטלוויזיה, תחילה בדרמה הבריטית "בית קדרות", על פי רומן של צ'רלס דיקנס (בתפקיד שעליו היתה מועמדת לאמי ולגלובוס הזהב), ובהמשך בסדרות "Crisis" ו"חניבעל" והמיני־סדרה "תקוות גדולות", שוב על פי דיקנס. בקיץ שעבר כיכבה בסדרת הפנטזיה "אלים אמריקניים", שזכתה לביקורות טובות והוזמנה לעונה נוספת, אבל ללא היוצרים המקוריים וללא אנדרסון עצמה, שבחרה לא להמשיך.
אחד התפקידים הבולטים שלה בשנים האחרונות היה בדרמת המתח הטלוויזיונית "The Fall", לצד ג'יימי דורנן ("50 גוונים של אפור"), בתפקיד חוקרת המשטרה סטלה גיבסון. לסדרה צולמו שלוש עונות, האחרונה שודרה ב־2016, והדלת פתוחה לעונה רביעית - גם מבחינת אנדרסון, שהביעה עניין.
אבל נדמה שלפני שתחגוג 50, באוגוסט הקרוב, אנדרסון בעיקר מעוניינת לנוח. "זה לא באופי שלי להאט את הקצב, אבל אני שוקלת לא לקחת על עצמי יותר מדי לשנה הקרובה", אמרה בראיון ל"סאנדיי טיימס", "יש לי כמה דברים בקנה ל־2019, אבל אני רוצה 'לתפוס' את הבנים שלי לפני שגיל ההתבגרות ישתלט עליהם, ואז הם לא ירצו שום קשר אלי.
"אני לא רגילה להירגע וליהנות מהרגע, למרות שאני משתדלת. כעת, כשהילדים גדלים ולא צריך לרדוף אחריהם מסביב לבית כמו בילדותם, יש לי יותר פנאי לעצמי ולמנוחה. אם אחד מהם קורא ספר, אני מצטרפת אליו, ושנינו יושבים בחדר וקוראים להנאתנו. אני נרגשת לקראת גיל 50, אבל למרבה הצער אין לי ברירה".
יש תובנות חדשות שעלו בך עם הגיל?
"תמיד התקשיתי לקחת צעד אחורה ולשפוט אם החלטות שקיבלתי היו נכונות. היו פעמים בחיי שבהן לא הבטתי במכלול, אולי לא האמנתי בעצמי. הבת שלי, בניגוד אלי, שוקלת דברים, עוצרת לפני שהיא עושה קפיצה. כשאני על הבמה אני יודעת שאם אחשוב יותר מדי, אעצור את עצמי. אני אחת שאוהבת אתגרים, למרות הפחד. חלק ממני תמיד מביט לטווח הארוך, כל עוד יש דלת מפלט ליציאה מאחור".
אפרופו סקאלי, את מאמינה בתיאוריות קונספירציה?
"לא הייתי מגדירה עצמי אדם שניזון ממידע כזה, אבל שמענו על מספיק מקרים שבהם הממשל שיקר לציבור, כמו במלחמת וייטנאם, כשנשיאים אמריקנים העלימו מידע, כביכול כדי להגן על העם. יש הוכחות שהממשל לא תמיד כן עם הציבור.
"יצא לי לפגוש לאחרונה את הבמאי רון הווארד ('נפלאות התבונה', 'צופן דה וינצ'י'), והוא סיפר לי שאביו האמין תמיד שהנחיתה על הירח היתה המצאה. הוא לא חשב שהקדמה הטכנולוגית אפשרה את זה בשנות השישים.
"זה מדהים לראות איך אנשים דבקים במחשבות שלהם. 'תיקים באפלה' תמיד העניקה במה לתיאוריות קונספירציה, מה הממשל מסתיר מאיתנו לגבי קיומם של חיים אי שם, דווקא מתוך מבט של מדע ורפואה".
דווקא היום, מול הפייק ניוז, גובר הצורך בסוכנים כמו סקאלי ומאלדר.
"בעונה החדשה יש גם התייחסויות אקטואליות לממשל הנוכחי".
dudic@israelhayom.co.ilטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו