ענקית האופנה השוודית H&M מדווחת על הפסדים וירידה במכירות השנתיות והודתה אמש (רביעי) כי בשנים האחרונות היא נמצאת בירידה דרסטית במכירות ולכן בכוונת החברה לעשות רה – ארגון ולסגור סניפים.
בהנהלת החברה מציינים כי קבוצת מותגי H&M המשיכה בהתרחבות הגלובלית בשנת 2017 וסך המכירות כולל המע"מ עלו בכארבעה אחוזים, אולם בסך הכל הרווחים השנתיים במהלך ירידה והרווח התפעולי השנה ירד ב-14% ועמד על כ- 2.6 מיליארד דולר בשנה.
בהנהלת החברה מבהירים כי ההפסדים של החברה נובעים בעיקר מפריחת שוק המכירות באינטרנט, אשר הביא לירידה של מספר הקונים בחנויות פיזית. החברה במסגרת ההתייעלות מתכננת לסגור כ- 170 סניפים ברחבי העולם ולפתוח סניפים של מותגים אחרים שבבעלותה ביניהם: COS, AFOUND תוך כדי חיזוק המכירות של מותג H&M באתר.
כאמור השנה האחרונה לא הייתה מוצלחת למדי למותג H&M, כזכור לפני כחודש התמודדה החברה עם נזק תדמיתי לאחר שהואשמה בגזענות בשל פרסום ילד כהה עור עם כיתוב על חולצתו :'הקוף הכי מגניב בג'ונגל' שעורר תגובות נזעמות ברשתות החברתיות ואף למהומות והתפרעויות בדרום אפריקה והשחתת סניפים . בנציגות H&M ישראל הבהירו כי המהלך שהנהלת החברה מבצעת אינו צפוי לכלול את ישראל וכי סניפי H&M בישראל לא צפויים להיסגר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו