יוסי דגן ואבי נעים ליד הכביש הלא סלול בחלקו // צילום: חדי תקשורת

עתירה לבג"ץ: להשלים את 2 הק"מ בכביש עוקף בשומרון

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": דרישה לסיים את סלילת הכביש שעומד שומם כעשור והושקעו בו 250 מיליון ש' • ראש מועצת בית אריה־עופרים, אבי נעים: "לא נשקוט עד שהכביש הזה יושלם"

המדינה השקיעה מאות מיליוני שקלים בסלילה ובפיתוח כביש רוחב בשומרון, אך הוא עומד שומם כבר יותר מעשור. כל פנייה למשרדי הביטחון והתחבורה הושבה ריקם. כעת מגיעה העתירה לבג"ץ. 

ראש מועצת בית אריה־עופרים, אבי נעים, וראש מועצת שומרון, יוסי דגן, עתרו אתמול נגד ראש הממשלה, שר הביטחון, אלוף פיקוד המרכז, משרד התחבורה ונת"ע. באמצעות משרד עורכי הדין יעקב גבסי ושות' הם דורשים מבג"ץ להורות על השלמה לאלתר של סלילת הכביש. 

"חרף פניות רבות אל בעלי תפקידים רלוונטיים, בכתב ובמסגרת פגישות, חרף התחייבויות ברורות שהנושא יקודם ויטופל בהתאם, סלילת הכביש אינה מושלמת ותושבי העותרות ממשיכים להסתכן ולסבול. מים עד נפש הגיעו, ולא כקלישאה, ולאחרונה אף נפל דבר. זה מספר חודשים שתושבים אשר נסעו בכביש הקיים מצאו עצמם נתונים למעשי טרור וביזה מסוכנים, באין מושיע, ובאופן הממחיש עד כמה המצב הנוכחי בלתי סביר בעליל, ובפרט כשפתרון מצוי בהישג יד", נכתב בעתירה. 

הכביש המדובר נסלל על ידי מינהלת קו התפר שבמשרד הביטחון לפני כ־12 שנה בעלות של 250 מיליון שקלים, ואורכו כמה עשרות קילומטרים. הכביש, שעוקף את הכפרים הפלשתיניים לובן אל ערביה ורנתיס, מתחבר בקצהו המערבי לכביש 465, סמוך למחסום רנתיס, ומאפשר בכך גישה מהירה למרכז הארץ דרך כביש 444 ואלעד. אלא שלפני עשור, מטעמי תקציב ולאחר שנאלצו בהוראת בג"ץ למצוא תוואי חלופי לחלק מהכביש, הפסיק שר הביטחון דאז, אהוד ברק, את העבודות במקטע האחרון בכביש, בחלק שאמור להתחבר לבית אריה. בעשור שחלף, הכביש הרחב והחדיש עומד ריק בשיממונו, אף שנמצא תוואי חלופי - על אדמות התב"ע המאושרת של בית אריה. בינתיים, תושבי האזור מסתפקים בנסיעה בכביש 465 הצר והמשובש, שעובר בחלקו דרך כפרים פלשתיניים. "הנסיעה בכביש הקיים מהווה גם סיכון ביטחוני וגם סיכון בטיחותי. אי השלמת הכביש העוקף מהווה סיכון במודע וכן זלזול של ממש בחיי אדם", נכתב בעתירה. 

"מדובר בעוולה אזרחית ובאטימות מוחלטת של הממסד השלטוני שנמשכת כבר עשור", אומר אבי נעים, "הדרישה של אזרחי המדינה להגיע הביתה בבטחה היא דרישה לגיטימית ובסיסית, ודאי כשמדובר בכביש שהמדינה השקיעה בו עד היום רבע מיליארד שקלים וחסרים רק שני ק"מ להשלמתו. עצוב שתחת ממשלת ימין אנו נאלצים, בחוסר ברירה, להגיש עתירה לבג"ץ, אך לא ננוח ולא נשקוט עד שהכביש הזה יושלם".

דגן מוסיף כי "כביש עוקף לובן הוא דוגמה נוספת לבעיית הכבישים העוקפים ביו"ש. עד כדי כך מזלזלים בצורכי תושבי יו"ש, שגם כשכבר מתחילים לבנות עוקף ושופכים עליו מיליונים, עוצרים באמצע הסלילה לשנים ובכך פוגעים הן בקופת המדינה והן בתושבים. סלילת הכבישים ביו"ש חיונית לביטחון ולבטיחות. העתירה הזו היא שלב נוסף במאבק על הכבישים העוקפים. לא נעצור עד שנראה את הטרקטורים בשטח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...