1. מגוון מארזי בודי שופ, החל מ־39.90 ש'. 2. SPRING, 175 ש'. 3. Kiehl's, 214 ש'

מארזים מחוץ לקופסה

לקראת החגים מציעות חברות הטיפוח והבישום מארזי חג • האם כדאי לקנות מארז מוכן או להרכיב ערכה בעצמנו, מה מרוויחים המותגים ממכירת מארזים במבצע ולמה הם נמכרים רק בחגים? • ארזנו לבד

חירת מתנה לחגים היא משימה לא קלה. כדי להפוך את העניין לפשוט יותר עבור הצרכנים, מציעות רשתות מקומיות וחברות בינלאומיות מארזי טיפוח ובישום חגיגיים לנשים ולגברים. בקופסאות הקרטון המעוצבות של מותגי הטיפוח הבינלאומיים ינוחו לרוב זה לצד זה בושם, קרם גוף, סבון רחצה נוזלי או דאודורנט. במארזי הגברים יחליף אפטר שייב באלם את קרם הגוף. 

ברשתות טיפוח הגוף היצע המוצרים במארזים עשיר יותר ולעיתים יכלול סבון גרגירים לניקוי הפנים, חמאת גוף, קרם פנים, ג'ל גילוח ושמפו. "מארזי החג הם מעודדי מכירות מעולים ולמרות שהם נחשבים מעט מיושנים, חברות הבישום הבינלאומיות נערכות עם מארזים לחג המולד, שאנחנו נהנים מהם בפסח ובראש השנה", מסבירה רינת לוין, מומחית ומרצה לשיווק ומכירות. 

לפי נתוני רשת אפריל, בתקופת החגים עולה הביקוש למארזי טיפוח ובישום על פני בשמים רגילים בכ־40%. גם ברשתות דוגמת בודי שופ, סבון וללין מדווחים על גידול משמעותי במכירות מארזי הטיפוח. מחירם של מארזי החג הוא אטרקטיבי, ולעיתים נדמה שהרשתות והחברות השונות בעצם "מפסידות" בשל מחירם. אך מאחורי מכירת מארזי החג מסתתרים עוד כמה שיקולים שיווקיים, ובהם מחיר מארז שיהיה לעיתים זהה למחירו של בושם בגודל 100 מ"ל. לדברי מירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר של רשת אפריל, "אסטרטגיית הצעת מארזים במחיר הבושם, הכוללים רפליקות בגדלים מיוחדים או מוצרי גוף בגודל מלא או מיוחד, היא הדרך לשמר את הצרכן ולהביאו לרכישות חוזרות בתוך המותג והרשת".

4. מארז לגבר של קרטייה, 469 ש' 
(להשיג בלעדית באפריל). 5. מארז לאישה של נרסיסו רודריגז , 549 ש'. 6. מארז פאנטזי מבית בריטני ספירס, 179 ש'

על תרגיל אחר להגדלת הרווחים מספרת נעמה, דיילת מכירות בפרפומריה בדרום הארץ: "לקראת החגים הבוס שלי מזמין מארזי טיפוח ובישום של מותגים שונים. חלקם מוצעים כמתבקש במארז החגיגי המקורי, ואת חלקם הוא מפרק ומוכר כל מוצר בנפרד במחיר מלא". כך, למשל, מארז הכולל בושם 100 מ"ל, דאודורנט 50 מ"ל או קרם גוף 50 מ"ל עולה בממוצע 300 שקלים. אך לדברי נעמה, בעל העסק מוכר את הבושם במחיר מלא ואת קרם הגוף והדאודורנט ב־70-90 שקלים. 

רונן, בכיר בתחום קמעונאות הבישום והטיפוח, לא מופתע. "אני מניח שזה קורה לרוב בחנויות קטנות ובמקומות פרטיים. קשה לי להאמין שזה קורה ברשתות הפארם הגדולות", הוא מדגיש, "אני מניח שיש קשר של שתיקה מול החברות, שאולי כן מודעות לעניין אבל לא טורחות לעשות דבר. העניין משרת את האינטרס של שני הצדדים - בעל העסק מוכר את המוצר במחיר מלא ומרוויח, והמותגים השונים נהנים מחשיפה נוספת למותג בפני לקוחות שלא בהכרח היו קונים את המארז".

שיטה שיווקית אחרת היא מכירת מארזי חג במחיר הפסד (loss leader). כך הצרכנים מתפתים לרכוש מארז במחיר נמוך במיוחד, ובמקביל מקבלים תמריץ לרכישת מוצרים נוספים בהמשך. "כדאי לזכור שבאירופה ובארה"ב תרבות הבישום מפותחת יותר, במובן שצרכנים עושים 'ריבוד' (layering) של מוצרים ומורגלים להשתמש באותו ניחוח בסבון הרחצה, בדאודורנט, בקרם הגוף, באפטר שייב ובבושם", מרחיב רונן, "כך חשיפת הקהל למוצרים נלווים מובילה לרכישות עתידיות שלהם. בארץ המצב שונה וצרכנים צורכים בושם ללא תוספות, ולכן לעיתים מדובר בהפסד שנוצר ללא קנייה חוזרת" . 

לא רבים ממותגי הבישום מציעים במארז גם קרם גוף ולרוב יהיה זה סבון רחצה, דאודורנט סטיק או ספריי גוף. הסיבה לכך היא שהתקנים של משרד הבריאות אינם מחייבים רישיון תמרוקים לבשמים. לכן, לדברי רונן, "פעמים רבות היבואנים אינם מביאים מוצרי גוף נלווים, שכן דורשים רישוי כדי לא לעכב את תהליכי השקת הבשמים. בנובמבר הרגולציה עומדת להשתנות וכנראה יהיה צורך ברישיון גם לבשמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...