האם ישראלים יהיו אחראים על מתיחת הפנים המשמעותית ביותר בניו יורק הצפויה להתרחש בקרוב, חידוש הרכבת התחתית, "הסאבווי", של ניו יורק?
מערכת הרכבות במדינת ניו יורק, שבה גם העיר ניו יורק, נבנתה בשנת 1904 וידועה בכך שהיא פועלת במערכת טכנולוגיות מיושנת. חלק מהתחנות בלויות וכוללות רכבים ותיקים, דבר שמוביל גם לעיכובים ולעומסים. ישראל ידועה כמדינה בה יש התפתחות משמעותית בתחומי טכנולוגיית הרכב וכעת משרד הכלכלה מבקש לעודד חברות ישראליות להיכנס ולסייע בפרוייקט היוקרתי בניו יורק.
מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו החליט לרתום את חוכמת ההמונים לתועלתם של תושבי ומבקרי ניו יורק המשתמשים במערכות ההסעה ההמוניות והודיע על פרס בסך מיליון דולר לכל יזם מכל העולם שיביא פתרונות חדשניים לחידוש מערך הרכבות, בנוסף למכרז הענק לשדרוגו.
"מתיחת פנים בתשתיות הרכבת"
קומו אמר כי נמאס לו מהתלונות התכופות, האיחורים והביקורת הגוברת והוא החליט לעשות מעשה, לבצע מתיחת פנים בכל הקשור בטיפול ושדרוג הקרנות, בניית מערכת טכנולוגית שתאפשר תקשורת טלפונית וגלישה לאורך כל פעילות הרכבת, לרבות במנהרות. במערכת ההסעה ההמונית של מדינת ניו יורק יש 472 תחנות ובכל יום נוסעים שם שישה מיליון בני אדם.
במשרד הכלכלה והתעשייה בראשותו של השר אלי כהן, מבקשים להיות חלק מכך. המשרד קורא לחברות וליזמים ישראלים להשתתף ולהתמודד על הפרוייקט. ינון אלרועי, הציר הכלכלי של משרד הכלכלה בניו יורק ציין כי בישראל ניסיון והתמחות בתחום התקשורת. בנוסף, בשנים האחרונות התפתחה התמחות בתחומי תחבורה חכמה, חומרים מורכבים, ועוד.
הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בניו יורק קראה לחברות, יזמים וחוקרים ישראלים, להתמודד על האתגר.
אלרועי ציין כי "עידוד שיתוף פעולה עם גופים כגון רשות התחבורה הציבורית בניו יורק, מתבצע במסגרת הפעילויות לקידום החשיפה של חברות ישראליות לפוטנציאל בחוף המזרחי".
עוד ציין כי פעילות החברות הישראליות נוגעת במגוון רחב של תחומים, טכנולוגיות וענפים, ונוכחות של חברה ישראלית בפרויקט משמעותי זה, הנה אתגר משמעותי. "ההרשמה פתוחה רק עד סוף השבוע, עד ל-11 לחודש (אוגוסט). לצורך ההגשה הראשונית אין צורך במידע מסובך ושהנציגות של משרד הכלכלה והתעשייה בניו יורק גם תשמח לסייע בכל שיידרש".