1. זארה, 199 ש', 2. מנגו, 100 ש', 3. רנואר, 70 ש', 4. סלקט, 80 ש', 5. ביג שופ, 70 ש' // 1. זארה, 199 ש', 2. מנגו, 100 ש', 3. רנואר, 70 ש', 4. סלקט, 80 ש', 5. ביג שופ, 70 ש'

עונה סוף

נראה שמבצעי סוף העונה היו כאן תמיד • ואולם, ברשתות הלואו־קוסט תוקפים את הרשתות: "המבצעים הם אשליה" • יצאנו לבדוק את השוק - וחזרנו לבושים

החורף הישראלי תמיד מלחיץ את רשתות הביגוד. ככה זה כשהאקלים המזרח־תיכוני שלנו יציב בערך כמו עמודי החדשות. אי אפשר לדעת מה יחכה לנו מחר. בבתי האופנה מנסים לכוון עם פתרונות לחורף סוער וגשום, לחורף קריר ומציק וגם לחורף שבו חוף הים נשאר כאפשרות בילוי לגיטימית.

השנה החורף הגיע אמנם באיחור קל, אבל גל הקור וריבוי הימים הגשומים בחודש ינואר עשו את שלהם, ובחנויות שמחו לקבל את עם ישראל בהמוניו לצורך חידוש הגרדרובה מכף רגל ועד כובע גרב. אמנם יש לחורף עוד מה להציע, אבל שלטי סוף העונה כבר מעטרים את החנויות, ואיתם ההבטחות להנחות ולניחוח אביב באוויר. 

"אין ספק שבשבועיים הראשונים של ינואר הרגשנו היטב את התנועה בחנויות והיתה עלייה בביקוש למעילים ולסוודרים", אומר רון קאהן (רונקו), המנהל הקריאטיבי של קבוצת רנואר. לדבריו, מבצעי סוף העונה מתחילים לרוב בשבוע הראשון של ינואר ומשבוע לשבוע נהיים בולטים ונועזים. בהיצע: סוודרים, חולצות ושאר פריטי אופנה שיוכלו לשמש אותנו גם בחורף הבא. 

בשיחה עם בעלי רשתות אופנה, הם מודים כי לא רק מזג האוויר מכתיב את קצב המבצעים, אלא גם אירועים בינלאומיים כגון הבלאק פריידי ואחיו הקטנים. כשהעולם הופך נגיש וזול, אין ברירה אלא להתחרות בו, וכך רבים מהם עושים. "הצרכן היום לא פראייר והוא מחפש מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים", מבהיר קאהן. "הוא מסתכל על התפירה, ממשש, קורא את התווית, בודק את הרכב הבד וחושב איך ייראה הסריג אחרי הכביסה".

1. Forever Young‏, 100 ש', 2. סלקט, 50 ש', 3. פוקס, 80 ש', 4. קמדן & שוז, 59 ש', 5. זארה, 170 ש', 6. גולף, 100 ש'

ברשת קסטרו הגדילו לעשות והתחילו את מבצעי סוף העונה בדצמבר, שיש שיגידו שזו אפילו לא אמצע העונה החורפית. "זו שנה שנייה שבה אנחנו מקדימים את המבצעים, המגמה היא לתת ללקוחות ליהנות מהפריטים כשעוד יש זמן רב לעונת החורף", אומרת נגה פלוטיק, מנהלת השיווק בחברה. לדבריה, "אנחנו רואים את הביקוש, וכשהמחיר אטרקטיבי הצרכן לא מחכה לסיילים ולא נמנע מקנייה". שיטה נוספת שאותה נוקטת החברה הוא שילוב הדרגתי של המוצרים בקולקציה. חושפים טפח, מוכרים כפליים טפחיים. "ככה גם יש גיוון, וגם אנשים יודעים שאם יחכו יתר על המידה עם פריט שמצא חן בעיניהם, יש סיכוי שלא ימצאו אותו בסוף העונה", מסבירה פלוטניק.

גם ברשת פוקס נמצאים כבר בחודשה השלישי של עונת סוף העונה. השנה הם ממש חיו על הקצה עם השקת המבצעים בדצמבר, שכן בשנה שעברה אלה התחילו כבר בנובמבר. "התחלנו במבצעים נקודתיים כבר בתחילת העונה, מאחר שראינו שכבר בתום עונת החגים יש ביקוש - ואלה נחלו הצלחה", מנמק אסי ויזל, מנכ"ל פוקס ישראל. ויזל מפריך טענות שנפוצו על איכות המוצרים ברשת ומדגיש כי "בשנים האחרונות שידרגנו את איכויות הבדים ועם זאת לא העלינו את המחיר. חשוב לנו לתת ללקוח איכות עם מוצר טוב במחיר השווה לכל כיס". 

ברשתות בינלאומיות דוגמת זארה, H&M, מנגו ואחרות החלו את מכירות סוף עונה בחודש החולף. נציגי החברות בארץ סירבו להתראיין לכתבה. 

סוף עונה? כל השנה

ואם ברשתות הגדולות מורידים את המחיר רק בחלקו השני של החורף, שורה של רשתות לואו־קוסט, ובהן ביג שופ, זברה וסלקט, ממשיכות להבטיח מחירים נוחים לאורך העונה כולה ומדווחות לנו על מכירות גבוהות. "הרשת שלנו אינה דוגלת במבצעי טרום או סוף עונה. אנחנו לא משחקים עם מקפצות מחירים. המוצרים מתומחרים מראש לצרכן במחיר נמוך, זאת בזכות ייבוא, כוח קנייה וגודל החנויות", אומר רונן טרוזמן, סמנכ"ל רשת ביג שופ. 

על האמירה שחברות לואו־קוסט זולות יותר בשל השקעה פחותה באיכות הבדים, התפירה ומראה הבגד אחרי הכביסה, עונה טרוזמן כי "המוצרים שלנו מיוצרים בסטנדרט גבוה, לרוב באותם מפעלים של הרשתות הגדולות. ההבדל הוא רק בתמחור הנמוך, והסיבה היא המיקום של החנויות שלנו באזורי תעשייה ולא בתוך קניונים".

אופיר ברכה, מנהל השיווק ברשת האופנה זברה, מדגיש כי "החנויות עצמן כבר אינן מחסני אופנה ענקיים אלא חנויות המעוצבות על ידי גדולי האדריכלים. אנחנו מציעים מותגים ידועים, והמחירים הנמוכים יורדים אפילו עוד בסוף העונה".

1. הוניגמן, 100 ש', 2. גולברי, 170 ש', 3. רנואר, 50 ש', 4. קסטרו, 229 ש', 5. אמריקן איגל, 200 ש', 6. Celio‏, 230 ש'

בסלקט מתגאים במותג האופנה הביתי של הרשת, שמאפשר לה למכור פריטים בטווח ממוצע של 50-20 שקלים. מורגן שאואט־עוז, מנהלת השיווק והפרסום בסלקט, אומרת כי "מותג הבית הוא יתרון עצום על פני המתחרים מבחינת סגנון, איכות ומחיר המוצרים. שיטת הרווח באה לידי ביטוי במכירה של כמויות גדולות במחיר אטרקטיבי. אמנם מרוויחים פחות על כל מוצר, אך הדרך הנכונה לשרוד בשוק הביגוד היום, בייחוד לנוכח עליית המכירות באתרי סחר העולמיים, היא למכור בזול בכמות גדולה".

רשת לואו־קוסט נוספת המציעה מוצרי מעצבים היא קמדן & שוז, המונה כיום שבעה סניפים. אלון שני, מבעלי הרשת, מסביר כי "בשנים האחרונות עלה הרעיון של פנייה לקהל רחב יותר על ידי הבאת פריטי בוטיק יפים ואיכותיים במחירים נמוכים. טווח המחירים לביגוד בחנות מתחיל ב־39 שקלים לפריט ולא עובר את 289 השקלים. מרבית פריטי הביגוד נשארים בגיזרת הדו־ספרתי".

הרשת הזאת דווקא נמצאת במיקומים די מרכזיים. אז היכן חוסכים, אם לא באיכות המוצר? שני מסביר: "האידיאולוגיה היא פשוטה. אין מערך עובדים גדול כמו ברשתות מקבילות, אלא צוות מצומצם שעושה הכל בצורה יעילה. אנחנו גם דואגים לקניית כמויות מדויקות, כדי שלא ניתקע עם פריטים בסוף עונה". 

שני יוצא נגד מבצעי סוף העונה ברשתות הגדולות, שהם, לדבריו, אשליה לכל דבר ועניין. "כדי למכור פריט מסוים ב־50% הנחה בסוף העונה, על רשת מסוימת לתמחר אותו פי שניים בתחילת העונה. כדי להעניק מבצעי מועדון של 10%, יש מלכתחילה להקפיץ את המחיר של הפריטים ב־10%, כך שההנחה היא לא באמת הנחה. אנו מאמינים פחות בהנחות ומביאים ללקוחותינו את המחירים הכי טובים כבר בתחילת העונה".

מכל סיבוב הקניות שערכנו הגענו לתובנה אחת: זה ככל הנראה הזמן הטוב ביותר לקנות פריטי אופנת חורף, וההיצע הגדול הוא כמובן גם הזדמנות להכין את השקיות הגדולות. תתחדשו.

צילומים: אודי דגן, אושרי תורתי, אלעד חיזקי, דויד סטיוארט, דימיטרי גרין, טל טרי, טל קרת, ירון וינברג, ניר יפה, שי נייבורג, יח"צטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...