מטוס אל על  //  צילום: משה שי // מטוס אל על  //  צילום: משה שי ,
מטוס אל על // צילום: משה שי // מטוס אל על // צילום: משה שי

משבר אל על: הטייסים וההנהלה חזרו לשולחן המו"מ

שלשום פסק בית הדין לעבודה בתל אביב שעל הטייסים לשוב לעבודה סדירה

בעקבות החרפת הסכסוך בין הטייסים להנהלת אל על, הוקדמה לאמש פגישה להמשך המו"מ בין הצדדים. הסכסוך נוגע לתנאי העסקתם של טייסים שעברו את גיל 65, ואינם רשאים עוד לתפקד כטייסים. במקור הפגישה היתה אמורה להתקיים היום. על אף העובדה שהטייסים בני 65 או יותר אינם יכולים להטיס מטוסים, הם ממשיכים לעבוד בתפקידי הדרכה, במיוחד לאור המחסור בקברניטים ולאור ניסיונם הרב.

בשל המחסור בטייסים זמינים חכרה אל על מטוס מטען, כדי להעביר לאירופה סחורה חקלאית. אתמול לא בוטלו טיסות של החברה, אבל טיסה אחת בוצעה על ידי חברת ישראייר. שלשום פסק בית הדין לעבודה בתל אביב שעל הטייסים לשוב לעבודה סדירה. "נקודת ההנחה של ההנהלה, שאושרה על ידי הדירקטוריון, היתה כי הפעולות שנקטה החברה כנגד הטייסים בחודשים האחרונים יגרמו לכך שהם יירתעו מהתנגדות להנהלה, וכי הטייסים הצעירים לא יתנגדו גם כן. או לחלופין, שהפעולות יביאו למשבר ולפגיעה בנוסעים שאותם יהיה קל לייחס לטייסים, פגיעה שתייצר דעת קהל כנגד הטייסים. בכך אישר הדירקטוריון להנהלה לייצר את המשבר שאנחנו עדיין בעיצומו", אמרו נציגי הטייסים. בתגובה מסרה הנהלת אל על: "הדברים המיוחסים כביכול להנהלה ולדירקטוריון בהודעת נציגות טייסי אל על הם שקר וכזב ממוחם הקודח של ניר צוק וחבריו לנציגות". ביטולי הטיסות פוגעים גם בעובדים הזוטרים באל על, ובפרט בעובדי קבלן. לדוגמה, בצד אנשי הביטחון עובדי אל על, יש עוד מאות מאבטחים לטרמינלים שמועסקים בשכר שעתי. כשמתבטלת טיסה, גם בהתראות קצרות, הם מקבלים הודעה לא להגיע, או להגיע במועד חדש. "מקפיצים אותנו במועדים לא מתוכננים, ואי אפשר להתלונן, כי אם נגיד משהו, יפטרו אותנו", אומר אחד המאבטחים, שביקש להישאר בעילום שם. אתמול בבוקר, בפתיחת תערוכת התיירות הבינלאומית בתל אביב, פתח מנכ"ל אל על דוד מימון את דבריו בהתנצלות בפני הנוסעים. "זה לא סוד שאל על חווה ימים קשים, ואני רוצה לנצל הזדמנות זאת להתנצל באופן אישי בפני הנוסעים שחוו חוסר נוחות עקב הבעיה שנוצרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...