"הכוכב הבא" // צילום: רונן אקרמן // "הכוכב הבא" // צילום: רונן אקרמן

תוכניות המוסיקה: התחייה

העונות הנוכחיות של "הכוכב הבא" ו"דה וויס" הוכיחו שהשמועות על מותן של תוכניות הריאליטי המוסיקליות היו מוקדמות: הרייטינג גבוה - והיוצרים מרוצים

רק לפני שנתיים נראה היה שתוכניות הריאליטי המוסיקליות הגיעו לסוף דרכן. הרייטינג דעך, הבאזז נעלם, ההספדים נכתבו ולעיתים נדמה היה שגם הזמרים הטובים נגמרו. אבל אז הגיעו העונות הנוכחיות של "הכוכב הבא" ו"דה וויס" - והוכיחו שההספדים היו מוקדמים.

ממוצע הצפייה של העונה הרביעית של "דה וויס" (רשת) עומד כרגע על 31.7% - גבוה בהרבה מממוצע העונה הקודמת, שעמד על 25.8% בלבד. פרק השיא העונה השיג נתון מצוין של 36.7%. במקביל, ממוצע הצפייה של העונה הנוכחית של "הכוכב הבא" (קשת) עומד על 32.8% - לעומת ממוצע של 25.1% בעונה הקודמת. פרק השיא העונה השיג 34.7%. 

"כשאנחנו רואים את המספרים של הרייטינג - אנחנו מבינים את ההצלחה", אומר יואב צפיר, במאי ועורך "הכוכב הבא" ו"כוכב נולד" לפניה. "לאורך השנים התוכנית עשתה מספרים טובים, אבל לא חשבתי שנחזור להיות במקום הראשון ובטח לא שנעבור את 'האח הגדול'. הנתונים האלה מרגשים, ואני אומר את זה גם על 'דה וויס'. אני שמח ששתי התוכניות מצליחות מאוד. זה טוב למוסיקה הישראלית וגם לטלוויזיה, כי הן מקדשות כישרון". 

"דה וויס" // צילום: אוהד רומנו

מנהלת מחלקת ריאליטי ופיתוח ברשת, מיכל אדלר, אומרת כי "כשיצאנו לדרך עם העונה הזו, קראנו לה 'בק טו בייסיק'. החלטנו שמחפשים את הקול הטוב ואת הזמרים האמיתיים. הורדנו את הפומפוזיות במודע לגמרי, בלי אובר שואו. ממש חזרנו לבסיס, שברובו המוחלט הוא מוסיקה. ומסתבר שזה מה שהצופה רצה. הוא צריך זמרים טובים ומנטורים שיודעים לנהל שיחה". 

לדברי אדלר, היא היתה מאלה שחששו שיהיה קשה למצוא זמרים טובים אחרי הרבה שנות ריאליטי מוסיקליות, "אבל ברגע שעשו לנו פרזנטציה של הזמרים - מייד ידעתי שיש לנו זמרים מאוד איכותיים". 

צפיר אומר כי "אצלנו הסיפור שונה משום שיש מטרה מאוד ברורה ומדויקת: האירוויזיון. לשם המטרה הזו באים אנשים כמו ג'ולייטה ודיאנה גולבי המוכרות. למעשה זה סוג של קדם אירוויזיון מורחב. תמיד קיים חשש שלא נמצא זמרים טובים ורעננים, אבל עובדה שיש הרבה אנשים מרגשים שיודעים לשיר". 

בשנים האחרונות היתה צניחה של הז'אנר, במיוחד בשתי העונות האחרונות גם של "דה וויס" וגם של "הכוכב הבא". 

אדלר: "את העונה השלישית של 'דה וויס' אפשר ללמוד בבתי ספר. זו היתה עונת קיץ, שמלכתחילה יש בה פחות צופים, ועוד קיץ עם מלחמה. הרבה דברים חירבו את העונה הזו, אבל ברור שישבנו וניתחנו את זה".

צפיר: "אנחנו כל שנה עושים חשיבה מחדש. אנחנו מחליפים שופטים. אין אצלנו לעשות כל הזמן אותו דבר. מחפשים להפתיע את הצופים". 

בבריטניה הרייטינג של התוכניות מהז'אנר הזה יורד ובארה"ב כבר שכחו שהיתה פעם "אמריקן איידול". 

צפיר: "למרבה ההפתעה עברנו את הגל הזה ותוכניות המוסיקה חזרו מחדש. מוסיקה היא חלק מהישראליות וזה בדם של כולנו". 

אדלר: "ישראל מתנהגת אחרת. אני חושבת שבארץ התחום לא ידעך אלא עוד יפרח".

התחרות בין התוכניות מעסיקה אתכם?

אדלר: "התחרות לא מורגשת. זה לא מעסיק אותנו ולא מעכב אותנו. אני חושבת שיש ל'כוכב הבא' כמה דברים טובים העונה וכל הכבוד". 

צפיר: "אני לא חושב שהתחרות משמעותית. אני שמח ששתי התוכניות מצליחות, אם כי זה תמיד יותר נחמד להיות בראש הטבלה". 

אז יש מקום לעונה החדשה של "אקס פקטור", שהתחילו לעבוד עליה? 

אדלר: "בטח. העונה הזאת של 'דה וויס' הוכיחה שאין פורמט מת. צריך לרענן ולחדש, ואם אתה עושה דברים טובים - הצופים יבואו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...