הערב יעלה על במת תיאטרון הבימה המחזמר "עלובי החיים" - אחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר שעלו בברודווי ובווסט אנד, שזכה לעשרות גרסאות ברחבי העולם.
בתיאטרון הלאומי ניכרו אתמול ההתרגשות והלחץ. בכל זאת, לא בכל יום עולה הפקת ענק עם 50 שחקנים וזמרים ובליווי תזמורת חיה. על ההפקה המורכבת מופקד הבמאי משה קפטן. הקאסט העצום כולל את אמיר דדון וזוהר בדש (יגלמו לסירוגין את ז'אן ולז'אן), יגאל שדה וגלעד קלטר (יגלמו לסירוגין את ז'אבר), מירי מסיקה ומיכל שפירא (יגלמו לסירוגין את פנטין), חנה לסלאו ומיקי קם (יגלמו לסירוגין את גברת ת'נארדייה), אבי קושניר ואורי הוכמן (יגלמו לסירוגין את מר ת'נארדייה), רוני דלומי ונוי הלפרין (יגלמו לסירוגין את אפונין), הראל סקעת ואלדר ברנטמן (יגלמו לסירוגין את מריוס), ועוד רבים וטובים.
המחזמר, על פי הרומן הקלאסי של ויקטור הוגו, מגולל את סיפורו של האסיר ז'אן ולז'אן, שלאחר 19 שנים בכלא משתחרר, כשאחריו ממשיך לבלוש הסוהר ז'אבר. ולז'אן בוחר להשאיר מאחור את עברו, הופך לראש עיריית מונטריי ומנהל בית חרושת, שאחת מעובדיו, פנטין, מפוטרת ממנו כשמתגלה כי היא מגדלת בסתר ילדה מחוץ לנישואים. היא מואשמת בזנות ונזרקת לרחוב, וכשהיא נמצאת על ערש דווי, מבטיח לה ולז'אן כי ימצא את בתה ויגדל אותה. ואכן הוא מאתר את הבת הקטנה קוזט בפונדק דרכים ואוסף אותה מצמד הפונדקאים הנוכלים, בני הזוג ת'נארדייה, שסוחטים ממנו כסף רב בעבור שחרורה. כל זאת מתרחש בצרפת במחצית הראשונה של המאה ה־19.
מירי מסיקה מתרגשת לגלם את דמותה של פנטין. "שתי ההצגות הראשונות שלי היו בהבימה, 'שלמה המלך ושלמי הסנדלר' ו'יוסף'", היא אומרת. "אני תמיד חוזרת לשם, אל אותו צוות טכני, אותם אנשים, אז זה בעצם לחזור הביתה.
"הכל מוכר לי, אבל מצד שני אתמול ראיתי בפעם הראשונה חזרה גנרלית מהצד, ואני אומרת באופן חד־משמעי שדבר כזה לא היה בארץ. מכל הבחינות - התפאורה, התאורה, הסיפור עצמו. זה מחזמר מופתי, הכי גדול והכי מצליח, והליהוק פה הוא לא פחות ממושלם. ז'אן ולז'אן כמו אמיר דדון לא היה. ראיתי גרסאות ביו־טיוב של כל מיני הפקות, ראיתי את המחזמר בלונדון, ולא היה כזה ז'אן ולז'אן סקסי כמו אמיר. רק אתמול קלטתי כמה אני בת מזל שאני חלק מהדבר הזה".
את כל הדמויות מגלמים לסירוגין שני שחקנים.
"נראה שזו הצגה שהולכת להצליח, בלי עין הרע, ואני גם מצטלמת ל'דה וויס', גם מופיעה בערב וגם עובדת על אלבום חדש, כך שאין סיכוי שאהיה כל ערב בתיאטרון".
התחברת לדמות של פנטין? הרי היא עוברת דברים איומים.
"הדמות של פנטין היא בעצם המנוע של כל הסיפור הזה, היא מה שמניע את ז'אן ולז'אן לצאת ולאמץ את הבת שלה. הסיפור שלה כל כך קיצוני. עשו לה עוול, הטרידו אותה מינית, פיטרו אותה מהמפעל, גזרו לה את השיער, עקרו לה את השיניים, אבל יש לה ילדה והיא צריכה להילחם בשבילה. יכול להיות שאם הייתי עושה את התפקיד הזה לפני שהפכתי לאמא היה לי יותר קשה, אבל פה בשנייה הבנתי: אני כאמא אעשה כל מה שצריך עבור הילדה שלי".