רכישת מרכזיה לבית העסק היא משימה חשובה, אבל לא פשוטה. חלקנו רכשנו מרכזייה פיזית ממוכר אגרסיבי שגם הוסיף מתנה ודחף לידינו מוצר שנשמע יוקרתי ומיוצר בסין. הדרך הנכונה לבחור מרכזיה ושירותי מחשוב נלווים היא פשוט לבחור מה שמתאים, וזול. אין טעם להשתעבד לספק אחד במערכות קניינית בגישת “החתונה הקתולית” ובחוזה דרקוני מלא חורים.
חלק גדול מאיתנו מקבל הצעה לרכוש מרכזיה פיזית, שתוצב בעסק עצמו ואגב כך להתחדש במתנה כמו טאבלט. המוצר יוכל לספק חיבור לשירותי מרכזיה וירטואליים (דוגמת IP-Centrex) ותומך ומחבר לשירותי מרכזיה בענן. הצרה האמיתית של כולנו, שאין לנו איש מקצוע מומחה בעסק ולכן, קשה להבין איך לשדרג את המצב הקיים? מה הפתרון הטוב ביותר והמתאים לעסק עם רמת שירות טובה?
לעיתים קרובות, בחירה במחיר זול תביא איתה שירות חלש. חשוב מאוד לפני שבוחרים בפתרון, להתייעץ במומחה שיבצע עבורנו מיפוי אמיתי עכשווי ומקצועי של צרכי העסק.כדאי שניקח בחשבון את הצרכים העתידיים, רצוי שנביא בחשבון את ההשקעה אליה נידרש. לכל עסק צרכים שונים בתכלית: רואי חשבון, עורכי דין, סוכני ביטוח, יועצים, מאמנים, מתווכים - כל אחד מאלה צריך וזכאי לקבל מוצרים שונים.
ניתוח חכם יספק תשובה ברורה: יש למצוא פתרון איכותי אך גם זול, שיפחית את כל הוצאות התקשורת והמחשוב במכה אחת.
הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. כלומר: יש להיפטר מציוד מיותר, תוכנות, ענייני תפעול. עסק קטן חייב להתרכז בתפקידו ולא להיות מוטרד מענייני תקשורת בארגון. “מיקור חוץ”, יוכל לספק שירותי תקשורת בענן, שלמעשה, מספק את כל השירותים. מי שנותן מיקור חוץ יספק שירות כולל כחלק מהשירות שלו בעלות כדאית.
שירותי תקשורת בענן, מאפשרים לעסק הקטן את האפשרות להשתמש בענן פרטי או ציבורי. הפתרון יכלול גם מוקד שירות, מענה קולי, מרכזיות IP, הקלטות, שילוב תקשורת סלולרית ואלחוטית, UM )מסרים מאוחדים) ועוד. אחסון בענן מציע דרך בטוחה להגן על מידע עסקי וכלכלי רגיש, בקלות וללא סיבוכים, ציוד או תוכנות כבדות. שירות ענן יקטין עלויות ומבטיח שימוש בטכנולוגיה ושירותים הטכנולוגיים הכי מתקדמים. בקיצור: יותר בטיחות, יותר שטחי אחסון מידע חיצוניים, התקנה קלילה על כל מסך ובטיחות עצומה.
שימו לב שיש הבדל בין שירות VPS, לשירותי ענן. שירותי VPS הם וירטואליים, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר לא קיימת שירותי התקשורת בענן זולים, אבל חשוב לבדוק מה הם כוללים. חייבת להיות גישת ה-SaaS (ר”ת: Software as a Service). דהיינו: משלמים תשלום חודשי רק על פי צריכה ולפי פרמטרים ברורים (למשל: מחיר חודשי כולל לשלוחה) וכך ניתן לתכנן ולשלוט באופן מלא בהוצאות התקשורת.
לעיתים, רכיב מסוים בפתרון, שנחוץ וחיוני לעסק, לא נכלל בחבילה הבסיסית אצל ספק ענן אחד וכן נכלל אצל ספק ענן אחר בחבילה הבסיסית (למשל: הקלטות, גיבויים, ,CRM הצפנה והגנה מפני הונאות, ,Click2Callחיבור למערכות מקבילות דוגמת דלת כניסה ומצלמת אבטחה, חיבור לסלולר ועוד).
יש להשוות את תעריפי השיחות היוצאות ושהרשת של העסק מוכנה למעבר לשירותי טלפוניה בענן לרבות איכות השירות, שרידות הרשת וגיבוי. שווה לדבר עם לקוחות של מי שהציע לנו את השירות. מידע רב על רמת השירות של ספקי התקשורת המוכרים ניתן למצוא באינטרנט וכן בדוחות התקופתיים של משרד התקשורת, ארגון אמון הציבור והמועצה הישראלית לצרכנות.
עסקים קטנים עתידים להיכנס לענן. מי שיקפיד על הסכם רמת שירות - SLA בכל פתרון, ירוויח.
אלה הסכמים זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות: הקלטות, Call Canter, CRM, BI, שילוב סלולר ו-UC (תקשורת מאוחדת), עבודה קבוצתית, מענה ל-BYOD (שימוש בסמארטפונים וטאבלטים פרטיים בעבודה), שילוב עם מערכות ישנות, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים.
מאת: מיכאל פנחס – מהנדס תקשורת - ומחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו