יוזמת התחבורה השיתופית מתקדמת: חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) התארח היום (שלישי) באולפן "ישראל היום", לאחר שאתמול הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתסדיר את עניין התחבורה השיתופית באמצעות Uber בארץ, ותהפוך אותה לחוקית.
"אם נהגי המוניות היו קוראים את הצעת החוק אז הם היו צריכים לאמץ אותה בשתי ידיים", אמר אוחנה בתגובה לשאלה מדוע החליט לקדם את היוזמה למרות התנגדותו של שר התחבורה ישראל כץ, "שנהגי המוניות קרובים לליבו", כדברי אוחנה.
"באמצעות החוק יוענק לנהגי המוניות הפיצוי הכי נדיב שניתן באיזשהו מקום בעולם", הסביר. על פי ההצעה, נהגי המוניות יקבלו בחזרה את הסכום ששילמו כדי לקבל את הרישיון לנהוג על מונית.
"יש פה פשרה בין המצוקות שנהגי המוניות הציגו, לבין פתיחת השוק החופשי, ופתיחת שוק המוניות לתחרות - דבר שיטיב עם הציבור הישראלי", הבהיר אוחנה.
אוחנה הציג את יתרונות המהלך, שבראשן המחיר: "התחבורה השיתופית הוזילה את המחיר בחלק מהמדינות בהן היא פועלת בכ-60 אחוזים ביחס לנסיעה במונית. אני מאמין שבישראל זה יגיע לכ-30 אחוזים".
על פי יוזם החוק, יישומו יוביל לפחות תנועה על הכבישים, מה שיגרום לפחות תאונות דרכים, זיהום אוויר מופחת וכמות פחותה של גודש תנועה ופקקים.
אוחנה התייחס לצרפת, מדינה בה פועלת התחבורה השיתופית, ואמר: "אנחנו הפקנו את הלקחים מצרפת בכל מיני היבטים. בנוגע לבטיחות, לנהגים יהיו סטנדרטים שדומים לאלה של נהג מונית בהיבטים של גיל, היעדר עבר פלילי או תעבורתי רלוונטי ומצב בריאותי תקין".
עוד טען כי הנסיעות בתחבורה שיתופית יהיו אפילו יותר בטוחות ממונית, משום שהן תהיינה רשומות ומדווחות בצורה מקוונת. "אם אתה במצוקה אתה יכול לשגר אות מצוקה לאיש הקשר שלך. כל הזמן ידוע איפה אתה", אמר אוחנה.
"לא נסגרה הדלת בפני הרצוג"
בהתייחסו למגעים לצירוף המחנה הציוני לקואליציה רחבה, אמר ח"כ אוחנה: "ככל שהממשלה רחבה, זה יותר טוב, יותר יציב ונותן יותר מרחב פעולה ונשימה. זה לא מצב חיובי לאף אחד מאזרחי ישראל שאנחנו הולכים כל שנתיים לבחירות. אי אפשר לתכנן ולבצע ככה לטווח ארוך".
"אני מקווה שהם ירדו מהתנאי הזה של 'אנחנו (המחנ"צ) נכנס אם הם (הבית היהודי) יצאו'. אני לא רוצה שאף אחד יצא. המחנה הציוני יכול מבחינות רבות למצוא איתנו את המכנה המשותף האידיאולוגי", הוסיף.
אוחנה טען שהוא לא יודע אם מתקיימות שיחות בנושא, "אבל אני שומע שעוד לא נסגרה הדלת", סיכם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו