האם סוף סוף נוכל להתקשר לחברות ולא נאלץ להתלבט על איזה מקש להקיש כדי לקבל שירות? מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק הקובעת כי שירות טלפוני הכולל נתב שיחות המספק מענה אוטומטי, יאפשר כבר בתפריט הראשון להגיע לנציג שירות או למענה אנושי.
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מטרתה של הצעת החוק היא לספק לצרכן שירות טלפוני מהיר ויעיל, שיפור איכות השירות ומניעת תחושת תסכול ובזבוז משאבים מצד הצרכן".
"פעמים רבות נתקלים הצרכנים, וביתר שאת הצרכנים המבוגרים, בתחושת תסכול כשאינם מצליחים להגיע כלל לנציג שירות או למענה אנושי שיסייע להם", נכתב עוד בדברי ההסבר. עוד נכתב כי צרכנים רבים מתייאשים מהמענה האוטומטי ופשוט מעדיפים, במקרה הטוב, ללכת למרכזי שירות או, במקרה הרע, פשוט לא לטפל בבעיה.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר כי "מדובר בתופעה המוכרת לכולנו. כשאתה מבקש לקנות מוצר עונים לך מיד, ותמיד הם ידעו מה להשיב, אבל שנייה אחרי שנכנסת למאגר הרוכשים, לך חפש את החברים שלך". ח"כ כבל הוסיף כי זמנו של צרכן איננו זול יותר מזמנו של העוסק.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו