11 מי יודע

סין חוגגת את יום הרווקים המסורתי ב־11.11, ואנחנו מצטרפים למסיבה בשלל הנחות ענק באתרי המכירות במזרח • יש גם גירסה כחול־לבן: 300 בתי עסק ישראליים ישתתפו ב־Shopping IL, חג הקניות המקוון שמרכזת גוגל בשבוע הקרוב

הסינים מחפשים זיווג, בעולם הנוצרי מתכוננים לחג המולד - ובישראל מחממים כרטיסי אשראי לקראת חגיגת המבצעים שמשותפת לכל אלה. בסוף החודש ינחת על ארה"ב ה"בלק פריידיי" הידוע, אבל עוד קודם בארץ הקודש נוכל להתחדש בשבוע הבא במגוון מוצרים במכירות חיסול אדירות באינטרנט, בתאריך שקל לזכור: 11.11. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

נושא הרווקות בסין הוא סוגיה כאובה, היות שמספרם של הגברים עולה בהרבה על זה של הנשים. כך התפתחה אמונה, שלפיה מי שיחגוג כראוי ביום הרווקים שחל בתאריך הזה, יזכה לזיווג בתוך חודש. בסין מציינים את היום במסיבות ענקיות, בקרנבלים ואיך לא - בקניות. 

בסין כמו בסין, החליטו לייצא את כל הטוב הזה לעולם והפכו את יום הרווקים ליום קניות אונליין בהנחות גדולות. כך, לדוגמה, היקף המכירות ביום הרווקים בשנת 2014 בקבוצת אתרי עליבאבא עמד על 9.3 מיליארד דולרים ביום אחד. השנה צפוי הסכום לעמוד על 10 מיליארד דולרים. לשם השוואה, ה"סייבר מאנדיי" - מכירת האונליין המסורתית במערב - גרף אשתקד "רק" 1.7 מיליארד דולרים. 

יום הרווקים עשה עלייה לארץ כבר בשנה שעברה. לצד הפעילות הישראלית המוגברת באתרי המכירות הסיניים השונים, זינק באופן משמעותי היקף הרכישות באתר הייבוא מסין ChinaBuy - ועמד על פי 300 מאשר ביום רגיל. גם השנה מתכוננים באתר ליום הזה בשורה ארוכה של הנחות ומבצעים למהירי החלטה, שבהם הצניחה במחיר תהיה דרמטית - עד לרמה של 10 שקלים בלבד למוצרים מתקדמים. גולשי האתר הרשומים יהיו זכאים להנחה של 50 שקלים על קניות בסכום של יותר מ־250 שקלים. המשלוח מסין לישראל - חינם.

"למשך 24 שעות בלבד יתקיימו באתר מבצעי 'פלאש דילס' בהנחות משתנות של עד 80%, לצד מבצעי 10 שקלים", נמסר מ־ChinaBuy. מנכ"ל האתר ג'ו זאנג ציין כי "יום הרווקים הוא קרנבל של מסיבות וקניות בסין, ואנו שמחים שהוא הופך למסורת גם בישראל. הישראלים, בדיוק כמונו הסינים, אוהבים לשמוח וליהנות". מה שנכון.

זיכרו: המבצעים יפוזרו לאורך היום, ולכן כל הקודם - יזכה. מומלץ לרענן את חלונות האתרים בכל כמה דקות ולהקליק במהירות כשמופיעה הזדמנות טובה. חשוב להשוות גם את המחיר למחיר הממוצע של המוצר כדי לוודא ש"מחיר המבצע" אינו בעצם מחיר רגיל בתחפושת, דבר הקורה לא אחת בימי מכירות מסוג זה. ברכישה מאתרים סיניים חשוב גם לבדוק שהספק אכן משגר את הסחורה לישראל, ולוודא את עלויות המשלוח, שמשתנות לעיתים באופן קיצוני ממכירה למכירה. עוד נקודה חשובה היא חישוב העלויות הנוספות בייבוא אישי, הכוללות מע"מ, מס קנייה ולעיתים אף מכס. פרטים על המסים שתידרשו לשלם תוכלו לקבל באתרים שונים באינטרנט, ובהם האתר kneli.co.il המציע מחשבון נוח ויעיל.

באתי, גיגלתי, קניתי

התאריך 11.11 הולך והופך לחגיגת קניות גלובלית. לצד המכירות בסין, צפויים בישראל לא מעט מבצעי מכירות. תחת השם Shopping IL תציע גוגל בישראל את חג הקניות המקוונות שלה, בשיתוף ישראכרט. בניגוד לסינים, האירוע המקומי של גוגל יימשך יומיים, וישתתפו בו 300 בתי עסק ישראליים, מרביתם קטנים.

בסך הכל יוצגו בישראל כ־2,200 מבצעים. בין השאר, חברת ניופאן תמכור מגהץ קיטור טפאל ב־399 שקלים במקום ב־999, קופסת לגו בטויס אר אס תעלה 99 שקלים במקום 199, ומחירן של 200 קפסולות קפה בקפה ג'ו יהיה 240 שקלים במקום 400.

לראשונה יוצעו למכירה גם כלי רכב חדשים ישירות מהיבואן. בדומה לאירוע הסיני, יוצעו בכל שעה מבצעים ייחודיים שיוגבלו בזמן ובכמות.

גם אתרי הקניות הישראליים הגדולים משתתפים באירוע. אחד מהם, וואלה שופס, ימכור מכשיר לניקוי בקיטור ב־299 שקלים במקום ב־449 שקלים. מחיר שואב האבק איי רובוט יהיה 1,649 שקלים במקום 1,990 שקלים.

גרופון יציעו טלוויזיה חכמה מבוססת אנדרואיד 32 אינץ' ב־799 שקלים במקום ב־1,499, אתר BigDeal יפנק בסט ביגוד תרמי ב־69 שקלים במקום ב־200, ואתר המכירות הישראלי באליגם יציע בין השאר מארז סכינים של Arcos ב־199 שקלים במקום ב־499. לבעלי חלום הרווקות הסיני, טיול מאורגן לסין לשמונה ימים, כולל טיסות, יימכר באתר תמורת 799 דולרים.

על פי נתוני גוגל, בשנה שעברה כחצי מיליון ישראלים גלשו באתרים שהשתתפו ב־Shopping IL. ההערכה היא כי היקף המכירות בימי החגיגה אשתקד עמד על כ־20 מיליון שקלים. 

בהכנת הידיעה השתתף אילן גטניו

•   •   •

נופלים ברשת

מסקר שערכו בגוגל עולה כי האינטרנט משחק תפקיד משמעותי ביותר ביצירת מודעות למוצר ובחיפוש טרם הקנייה: 58% ציינו את האינטרנט כמקור הראשון למודעות ולמידע טרם הרכישה. 56% ציינו כי הם משתמשים בהשוואת מחירים ומוצרים לפני הרכישה, 37% נעזרים בחוות דעת ובסקירות, 29% ציינו שהם קיבלו רעיון לרכישה באינטרנט ו־27% איתרו מותגים רלוונטיים לרכישה. 21% ציינו כי מצאו היכן לקנות את המוצר באמצעות האינטרנט.

65% מהנשאלים קנו לפחות פעם אחת בשנה החולפת מאתר קניות בינלאומי. המוטיבציה המרכזית לרכישה באתרים בינלאומיים היא תנאים טובים יותר - במחיר, בתנאי התשלום, במבחר, בזמינות, ואף באיכות. 

ומה אנחנו קונים באתרים בינלאומיים? 53% מהנשאלים רכשו מוצרי אופנה, ביגוד והנעלה, 27% רכשו ציוד מחשבים (חומרה ותוכנה), ורבים אחרים רכשו מוצרי קוסמטיקה ובריאות, צעצועים, ריהוט ומוצרים לבית, ספרים וטלפונים ניידים. 

אלינה גרינשפוןטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...