עונה חדשה של "האח הגדול" יצאה לדרכה, והפעם מדובר בעונת VIP. בניגוד לשנים קודמות, שבהן המתמודדים נכנסו לתוך הבית ונחשפו מייד לעיצובו הססגוני, העונה הוחלט לארוז את כל הבית, תרתי משמע, בארגזים. במסגרת המשימה הראשונה של הדיירים, הוחלט להטיל עליהם את מלאכת הרכבת הרהיטים, חלק ועוד חלק, פיסה אחר פיסה, עד לקבלת הבית שבו יחיו בחודש הקרוב ועד לחשיפה מלאה של העיצוב הייחודי לבית האח.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
הרעיון למשימה נולד בעקבות העובדה שלראשונה בתולדות "האח הגדול", ריהוט הבית מסופק על ידי חברה אחת בלבד - איקאה. זאת בניגוד לעונות הקודמות, שבהן עיצוב וריהוט הבית היו על פי חזון המעצב, שהשתמש בפריטים מחברות, ממעצבים וממותגים שונים כראות עיניו.
"כשנודע לי לראשונה שאיקאה תספק את כל הריהוט - היה חסר לי חמצן", מודה מעצב בית האח, האדריכל והארט דירקטור מיכאל ששון, "אבל מהר מאוד הבנתי שזה אתגר גדול מאוד. בעונה שעברה הייתי צריך לבחור כל דבר בנפרד ממקומות שונים, ובשיטה הנוכחית זה פחות כאב ראש וזה לא הגביל אותי".

המעצב מיכאל ששון
אחרי שהבית יוצג לראווה, באתר מאקו יוקם סיור וירטואלי בבית האח, והגולשים יוכלו לרכוש את הפריטים המעוצבים והנחשקים ממש כפי שראו בטלוויזיה. כמו כן, בסניפי איקאה יוצגו חדרים ממש כמו בבית האח.
ממפיס בישראל
מסיור בבית אפשר להבין כיצד הדיירים שוכחים שהם מצולמים 24/7. העיצוב של ששון גורם לעיניים של מי שנמצא בבית להתעלם מהמצלמות ומהציוד באופן טבעי. "בדרך כלל עובדים על עיצוב הבית במשך כמה חודשים", מסביר ששון, "הפעם לא פירקנו הכל כמו שעשינו בפעמים הקודמות כי היתה חלוקה טובה של החלל. במשך השנים למדנו יותר לשחק עם הצעצוע".
על תהליך העיצוב הוא מספר: "אני מגבש רשימה של דברים שלא טעמתי מהם ושל דברים שמדליקים אותי. העיצוב בעונה הזו הוא בסגנון פופ ארט עם אזכורים לממפיס של שנות ה־80. ה'נסט' (חדר ההירגעות של הדיירים) הפך לקרוואן בסגנון הוליוודי ישן. הטפטים בחדרי הדיירים מנומרים, שמצד אחד זה 'פרחי' ומצד שני משדר רמה גבוהה. זה עמוס מספיק אך לא עמוס מדי ונותן תחושה של גדולים מהחיים. הטפטים הם למעשה פתרון אקונומי שחוסך את הצורך בשבירת קירות".
מחוץ לתחום: חדר האח
חדר האח הגדול הוא החלל היחיד שנשאר מחוץ לתחום רהיטי איקאה. ששון מסביר מדוע: "חדר האח הוא המקום שבו יכולתי להתפרע בלי מגבלות של פריט כזה או אחר שסיפקו לי. העונה עשינו ניסוי מעניין של שילוב הכורסה המפורסמת עם התאורה וצבעי הקיר, וזה יוצר אשליה אופטית מעניינת שמי שיושב עליה קצת מרחף".
אבל האם הרהיטים והעיצוב שמשדרים זוהר ועושר הם בכלל פרקטיים לדירה טיפוסית בישראל? ששון מנסה להסביר: "אני עובד בטלוויזיה 20 שנה. אני מחפש אסתטיקה שיכולה לעבוד אצל אנשים אמיתיים ובבתים אמיתיים. כשפותחים טלוויזיה רואים שזה מוקצן, אבל הצופים יודעים לעשות את הפרשנות ולקחת רסיסים מהדבר הזה. הקהל בארץ אינטליגנט מאוד ופתוח לרעיונות, לעומת האירופאים למשל. אני חושב שהעיצוב שלנו בבית האח הרבה יותר מושך ומתוחכם מאשר בהפקות בחו"ל. יש מדינות שיש בהן אחיזה ביתית ויש מקומות מאוד פלסטיים. בבית האח באנגליה, למשל, יש רעיונות מגניבים לגמרי, אבל אנחנו לא שואבים השראה מבתים אחרים".
"האח הגדול VIP" משודרת בימים א' ו־ג', בשעה 21:00, בקשת.
המטבח // צילום: שי אדם
ה"נסט" // צילום: שי אדם
החצר // צילום: שי אדם
הסלון // צילום: שי אדם
פינת האוכל // צילום: שי אדם
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו