מאהל המחאה בבאר שבע // מאהל המחאה בבאר שבע

מפטרים - ומרוויחים

בזמן שהנהלת תרכובות ברום מפטרת עובדים, נחשפו דו"חות התוצאות הכספיות של כיל • רווחי החברה ברבעון ה־4 של השנה הסתכמו ב־108 מיליון דולרים, על אף ירידה קלה בהכנסות שהסתכמו ב־1.4 מיליארד דולר • רה"מ: "לעצור את הפיטורים"

בצל מאבק עובדי מפעל תרכובות ברום נגד פיטוריהם, פירסמה אתמול הנהלת כיל את התוצאות הכספיות שלה ל־2014, שמהן עולה כי מכירות החברה ירדו בכ־1% והסתכמו בכ־1.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הרווחים המיוחסים לבעלי המניות צנחו בכ־45% והסתכמו בכ־108 מיליון דולר. בהנהלה ציינו כי הנפילה נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון בעקבות שינויים בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים, שיעור מס גבוה יותר וגם בשל השפעות שערי החליפין. עם זאת, לדברי ההנהלה, פיחות השקל לעומת הדולר צפוי להשפיע על החברה באופן חיובי ברבעונים הבאים. הרווח הנקי בסיכום שנתי הסתכם ב־695 מיליון דולר, צניחה של כ־31% ביחס ל־2013. בהנהלה מעריכים כי תוכנית ההתייעלות המתוכננת תכניס 350 מיליון דולר בשנה לרווח התפעולי, החל מסוף שנת 2016. 

בתוך כך, כמהלך סולידרי עם מפוטרי ברום, נקטו אתמול עובדי חברת הספנות צים - השייכת גם היא לקבוצת העסקים של עידן עופר -  עיצומים. בכיל הגיבו לטענות שהעלה הוועד של תרכובות ברום, ושמהן עלתה דרישה כי בכירי החברה יקצצו את שכרם במחצית: "מפעל תרכובות ברום צימצם בשנתיים האחרונות בכ־20% את מספר המנהלים במפעל". עוד נמסר כי "מפעל כיל נאות חובב מתמודד עם משבר חמור בשווקים הגלובליים של תרכובות הברום ומעכבי הבעירה. למרות השקעות של יותר ממיליארד וחצי שקלים בשנים האחרונות, המפעל מפסיד במשך שנים מאות מיליוני שקלים, והוא בוודאי לא יעיל ולא תחרותי, בעיקר בשל מספר העובדים ועלות שכר העובדים - שהיא הגבוהה ביותר בעולם בתעשייה זו ומגיעה ליותר מ־40 אלף שקלים בממוצע בחודש. כיל תפעל לממש את תוכנית ההתייעלות מתוך אחריות וכבוד כלפי העובדים, שלדאבון הלב יסיימו את עבודתם במסגרת תוכנית זו. אנו קוראים לוועד העובדים להפסיק לחבל במאמצי ההתייעלות". 

רה"מ בנימין נתניהו יצא אתמול נגד התנהלות כיל וקרא להנהלתה  ולהנהלת החברה לישראל לעצור מיידית את הפיטורים ולהידבר עם העובדים והממשלה לאחר הבחירות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...