מצעד ההמבורגרים

יא ווארדי, איזו קציצה

לא מעט מסעדות מתחרות על תואר ההמבורגר הכי טוב • הבעיה מתחילה במשלוחים • כדי לעזור לכם לבחור, הזמנו המבורגר וצ'יפס מ־8 מקומות מובילים ובדקנו איך המשלוח מגיע ואיזה הכי טעים לנו

שוק ההמבורגרים עבר שינוי רב בשנים האחרונות. אם בעבר היינו רגילים לאכול המבורגרים ברשתות המזון המהיר בלבד או אכלנו המבורגר מסוג אחד במסעדות, היום המגוון הוא אדיר.

רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ההמבורגר הפך לנושא קולינרי בפני עצמו, וכיום רשתות רבות הפכו לרשתות המתמחות בקציצה הפופולרית.

לשוק רווי המתחרים, הכולל רשתות המבורגרים ורשתות מזון מהיר, ייכנס בקרוב מתחרה חדש־ישן, עם חזרתה של ברגר קינג על חשבון רשת בורגראנץ' המיתולוגית. לפי ההערכות, שוק ההמבורגרים מגלגל כ־3 מיליארד שקלים בשנה, בעוד מקדונלד'ס נחשבת לשחקנית הגדולה ביותר בשוק. 

הישראלים אוהבים המבורגרים. בין שמדובר בהמבורגר בשר אמיתי ובין שבהמבורגר הפונה לקהל הצמחוני והטבעוני, יש משהו בלחמנייה, בקציצה, בירקות וברוטב שמדבר אל הבטן שלנו. אולי זו העובדה שמדובר בארוחה שלמה בכריך אחד, אולי זה בעצם הטקס של העמסת הרטבים והתוספות ואולי בעובדה שממרכיבים בסיסיים כל כך יכול כל אחד להרכיב לעצמו מנה המשקפת את הטעמים ואת הרצונות שלו.


 

מקום 1: בורגרים

הזמנו: עסקית שלישיית המבורגרים (80 גר' כל אחד) וצ'יפס (49 ש'), שלישיית המבורגרים (41 ש'), דמי משלוח: 10 ש'

סך הכל: 100 ש'

טעמנו: הקציצות מתובלות כמו שצריך ובדיוק במידת העשייה שביקשנו. הקציצות עסיסיות, הלחמנייה טובה ומתוקה ואהבנו את הגודל. הכל אסתטי ומאוד טעים. הלחמנייה לא הגיעה רטובה, אף שהיא לא הגיעה בנפרד מהקציצה. קיבלנו קטשופ של אסם (קיווינו לקבל רטבים שהוכנו במקום). 

מקום 2: מוזס

הזמנו: 2 ארט בורגר 250 גרם (59 ש'), צ'יפס (15 ש'), דמי משלוח: 10 ש'

סך הכל: 143 ש'

טעמנו: המשלוח הגיע באריזה יפה ואסתטית. נייר האריזה ממוחזר והכל ארוז בתוך שקית רב־פעמית יפה. ההמבורגר מגיע בקרטון כדי שלא ירטיב את הלחמנייה ואפשר למשוך אותו דרך האריזה. ההמבורגר מאוד עסיסי ומתובל. הקציצה עבה והחיסרון הוא שהיא הגיעה מתחת למידת העשייה שהזמנו - מה שמנע מחלק מהטועמים לנסות. הלחמנייה נפלאה והרטבים מעולים.

מקום 3: וולפנייטס

הזמנו: 2 ביף בורגר (44 ש'), צ'יפס (12 ש')

סך הכל: 100 ש'

טעמנו: המשלוח הגיע ארוז נפלא ואסתטי: הלחמנייה הגיעה בשקית חסינת חום, הירקות הגיעו בקופסה לחוד. ההמבורגר לא הרטיב את הלחמנייה, שרואים שהיא עשויה במקום והיתה קלילה וטעימה (מעט דקה מדי). הבעיה - הזמנו המבורגר במידת עשייה מדיום וול וקיבלנו המבורגר רייר שמנע מחלק מהטועמים לנסות. כאשר מדובר במסעדה זו לא בעיה, כי אפשר להחזיר את הקציצה לאש, אבל במשלוח זה מאכזב מאוד. מי שבכל זאת טעם אהב. הצ'יפס סטנדרטי.

מקום 4: בלאק

הזמנו: 2 המבורגרים 220 גרם (53 ש'), צ'יפס (17 ש'), דמי משלוח: 15 ש'

סך הכל: 138 ש'

טעמנו: הקציצה טעימה ובמידת עשייה נכונה כמו שהזמנו (מדיום וול). הבשר טחון מדי. הלחמנייה טרייה ומתוקה. הבעיה היתה בתוספת - הצ'יפס הגיע לא מספיק מטוגן וחלק מתפוחי האדמה לא עשויים.


 

מבינים בהמבורגרים

לדברי אייל כרמי, סמנכ"ל רשת BBB המונה 22 סניפים, "הישראלים יודעים להעריך אוכל טוב. הם מחפשים מוצרים שיקבלו תמורתם ערך. הם מוכנים לשלם על מוצר טוב, כל עוד הוא עומד ב־Value For Money". ההמבורגר הפופולרי ביותר ב־BBB מגיע במשקל 220 גרם, במידת עשייה מדיום וול לצד צ'יפס, "למרות שהלקוחות שלנו מאוד אוהבים פירה", הוסיף כרמי. "תוספות אהובות על ההמבורגר הן חזה אווז עם ביצת עין ובצל מטוגן עם פטריות".

באכילה במסעדה עצמה, מספר כרמי, פונה הרשת למגוון קהלים. ביום למשפחות עם ילדים, ובלילה לצעירים עם ארוחות לייט נייט המותאמות לקהל המבלים בשעות הקטנות של הלילה. "יש לנו חדרי משחקיות בחינם, בכניסה למסעדה הילדים יקבלו חוברת צביעה וארוחת ילדים תוגש במשאיות מיוחדות. ביציאה יקבלו הילדים בלונים ומתנה. בערבים אנחנו מציעים מסכים גדולים המשדרים משחקי ספורט והרבה פעמים יוצאים במבצעים על שתייה". בעבור הקהל הצמחוני והטבעוני מציעה הרשת סלטי בריאות, המבורגר צמחוני והמבורגרים שעשויים מעדשים, מסויה ומירקות. במסגרת תפריט הלייט נייט מוצעים 4 המבורגרים ב־99 שקלים החל מהשעה 23:00.

לאחרונה רכשה BBB את  רשת בורגרים, המציעה שניים או שלושה המבורגרים קטנים בלחמניות קטנות. מועדון הלקוחות של הרשת, טוען כרמי, הוא הגדול ביותר ומונה 250,000 בתי אב. "חברי המועדון מקבלים הטבות והנחה קבועה של 10%, ובימי ראשון יש מבצע 1+1 על ההמבורגרים החל משעות הערב. עלות ההצטרפות היא 69 שקלים באופן חד־פעמי, ואנחנו מנהלים את מועדון הלקוחות דרך האפליקציה. כל חבר חדש מצטרף ישר למועדון הדיגיטלי שלנו וצובר נקודות על הביקורים". 

והמחירים? ארוחה עסקית ב־BBB, הכוללת מנה ראשונה, עיקרית ושתייה קלה, מתחילה ב־49 שקלים. המבורגר 160 גרם עולה 42 שקלים, ו־220 גרם עולה 48 שקלים. עלות התוספות על ההמבורגר, כמו בצל מטוגן או חזה אווז מעושן, מגיעה עד ל־11 שקלים, צ'יפס קטן עולה 14 שקלים ושתייה קלה 12-9 שקלים. חברי מועדון הלקוחות מקבלים בנוסף 10% הנחה.

"הצרכן הישראלי מבין בהמבורגרים", מסביר איתן טרבלוס, הבעלים של רשת אגאדיר ו־110 בורגר במתחם שרונה בת"א, "הוא יודע לזהות בשר טוב, ובעיקר אוהב את הקציצה שלו מדיום וול. ההמבורגר נותן מענה לשילוב של בשר, פחמימה וירקות בסנדוויץ' אחד". לדבריו, "אם פעם לכל אחד היה את החומוס או הפלאפל שהוא הכי אוהב, בשנים האחרונות לכל ישראלי יש את ההמבורגר שהוא הכי אוהב". השליחויות באגאדיר, הוסיף טרבלוס, מהוות בממוצע 20%-15% מההכנסות, ובניגוד לרשתות אחרות, לא גובים כסף על המשלוח. כמו כן, בכל משלוח באתר מקבלים קינוח חינם - "ממתק אגאדיר". "המחירים במשלוחים אצלנו זהים למסעדה. יש לנו תפריט לילה שמורכב מ־4 ארוחות שונות. המבורגר 220 גרם ותוספת לבחירה, לדוגמה, עולים 44 שקלים".

הכניסה המחודשת של רשת ברגר קינג לא מרתיעה את טרבלוס, להפך: "אני חושב שכל שחקן וכל תנועה תורמים לענף. אני חושב שההגעה של ברגר קינג היא מבורכת, ואני חושב שהפעם הם יכולים לעשות יותר מהפעם קודמת. אני אישית אוהב את הסניפים של ברגר קינג בחו"ל".


 

מקום 5: אגאדיר

הזמנו: 2 המבורגרים מקסי 220 גר' (51 ש'), צ'יפס קטן (14 ש')

סך הכל: 116 ש'

טעמנו: הלחמנייה, הירקות וההמבורגר הגיעו בנפרד. הקציצה לא היתה מתובלנת לטעמנו והיתה פחות טובה מחלק מהמתחרים. הלחמנייה היתה מאוד טעימה ומתוקה.

הצ'יפס היה סביר. עם המנה הגיעו רטבים בסיסיים של היינץ.

מקום 6: BBB

הזמנו: 2 המבורגרים 220 גרם (48 ש'), צ'יפס קטן (14 ש'), דמי משלוח: 10 ש'. קיבלנו הנחה 11 ש'

סך הכל: 109 ש'

טעמנו: הקציצה יבשה מדי, עשויה מדי ותפלה. היתה עשויה וול דאן - ולא כפי שביקשנו. הרטבים: קטשופ, מיונז, קטשופ חריף ומיונז שום, והם לא הצליחו לשדרג את הטעם. הלחמנייה היתה טעימה וגם הצ'יפס טוב, והוא הוגש כסטייק צ'יפס מהסוג הגדול יותר.

מקום 7: בורגרס בר 

הזמנו: 2 המבורגרים 220 גרם (38 ש'), סטייק צ'יפס (15 ש')

סך הכל: 91 ש'

טעמנו: האריזה אסתטית מאוד. ההמבורגר טחון יתר על המידה. הוא לא היה יבש אבל טעמו תפל. הצ'יפס היה טעים.

מקום 8: דיקסי

הזמנו: 2 ביפבורגר 250 גרם (59 ש'), צ'יפס (15 ש'), דמי משלוח: 12 ש'

סך הכל: 130 ש'

טעמנו: ההמבורגר הגיע בקופסה נפרדת חד־פעמית, הירקות בנפרד, הצ'יפס בנפרד והלחמנייה בנפרד. ההמבורגר איכזב מאוד. הוא היה עבה מדי, שרוף ויבש. הצ'יפס היה לא עשוי, קשה ונראה שרוף מבחוץ. תמורת המחיר הזה ציפינו להרבה יותר.


 

"מתחרים עם כולם"

במסעדה עצמה, סיפר, יהיו בקרוב לא מעט חידושים: "החל מהסילבסטר נשיק המבורגר יפני חדש שנקרא וואגיו, ולתפריט

יתווספו מנות חדשות דוגמת סלט קייל, סלט חציל בטחינה, פיש אנד צ'יפס אותנטי, טבעות בצל שאנחנו מכינים וחלפניו מטוגן ליושבי הברים. כמו כן, כנראה נשיק בשנה החדשה צ'יפס מבלגיה". כמו BBB, גם אגאדיר לא מזניחה את הקהל הצמחוני והטבעוני. חלק מהמנות הראשונות שנכנסו לתפריט פונות לטבעונים, והרשת מציעה גם המבורגר צמחוני־טבעוני עם לחמנייה מקמח מלא.

עוד רשת אהובה שמציעה חוויית אכילה משלה היא "בורגרס בר", שהחלה את דרכה בירושלים לפני 16 שנה. כיום מונה הרשת 30 סניפים בישראל, ובימים אלה היא מתרחבת ומקימה סניפים בניו יורק, בלונדון ובפאריס. לדברי ישראל ניזרי, בעלי הרשת, "אנחנו מציעים המבורגר בהתאמה אישית. כל רכיב עומד לבחירה, ואנחנו מציעים גם 13 רטבים". באשר למשלוחים עצמם סיפר ניזרי כי אפליקציית המשלוחים של הרשת זמינה כיום ב־6 סניפים, ובתוך 3 חודשים צפויים כל הסניפים להיות זמינים באפליקציה. "אנחנו רוצים להביא את הרשת ל־25% מהמחזור בהזמנות דרך האפליקציה. כיום 35% מהפעילות שלנו נעשית דרך משלוחים, והשאר זה לקוחות שמגיעים לסניפים עצמם".

לקוחות הרשת ימצאו ארוחות של 100 גרם המבורגר ב־39 שקלים, 150 גרם ב־49 שקלים ו־220 גרם ב־59 שקלים. הארוחה מגיעה עם צ'יפס ושתייה "כמו בקבוק קולה", ציין ניזרי, "בניגוד לכוס שתייה מלאה בקרח". הוא הוסיף כי בקרוב תתווסף לתפריט ארוחת לילה, "שכוללת מיני המבורגר, שתי קציצות במשקל 80 גרם, עם צ'יפס ושתייה ב־39 שקלים".

אבל ארצנו הקטנטונת קטנה על בורגרס בר, שלדברי הבעלים תפתח בקרוב סניף ראשון בפאריס, ולאחר מכן יתרחבו גם ללונדון ולניו יורק: "אנחנו פונים בעיקר לשוק שמחפש בשר כשר. לפי התוכנית העסקית שלנו נפתח 18 סניפים בעולם בתוך חמש שנים".

באשר לתחרות הנוספת, שצפויה עם כניסתה של רשת ברגר קינג, אמר ניזרי כי "מבחינתנו, כל אחד מתחרה על הלקוח שיש לו 50 שקלים בכיס ורוצה לאכול. זה תקף לפיצריות, למסעדות, לחומוסיות ועוד. התחרות עוזרת כי זה מביא להתייעלות. אנחנו כל הזמן עובדים על שיווק, פותחים סניפים חדשים ומפתחים מנות חדשות". 

החלטנו לבדוק איזו מבין 8 רשתות המבורגרים מציעה את התמורה הטובה ביותר במשלוח. בדקנו את הרשתות בדגש על משלוח, שמאתגר את החברות לשלוח את ההמבורגר במצב כמעט זהה לזה שהיינו מקבלים במסעדה – חם, עסיסי ועל לחמנייה שלא הספיקה לספוג את כל המיצים מהבשר. מכל רשת הזמנו שני המבורגרים במשקל של כ־220 גרם במידת עשייה מדיום וול, הנחשבת לפופולרית ביותר בקרב הישראלים, לצד תוספת צ'יפס. שום רשת לא ידעה שמדובר במבחן. 

צילום: לירון אלמוג

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...