החיפושים אחר המטוס \ צילום ארכיון: רויטרס // החיפושים אחר המטוס

חוקר תאונות: "טייס המטוס המלזי התאבד"

לפי הדו"ח: הקברניט נעל את טייס המשנה מחוץ לתא • בהמשך הוריד את לחץ האוויר וגרם למות הנוסעים

טייס המטוס המלזי, שנעלם מטיסה 370 לבייג'ין ב־8 במארס, התאבד עם 227 נוסעיו ו־12 אנשי הצוות על ידי סגירת ברז אספקת החמצן לתא הנוסעים. כך קובע חוקר תאונות האוויר אוון ווילסון, בדו"ח שיוגש היום למומחים בלונדון.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

לדברי ווילסון, ב־30 השנים האחרונות היו חמישה מקרי התאבדות באמצעות מטוסי נוסעים שלא היו קשורים למעשי טרור. ווילסון שלל את כל התיאוריות האחרות להיעלמות המטוס, כולל חבלה, טרור וטעות של פקחי טיסה.

הוא הצליח להוכיח שהאפשרויות, שלפיהן אחד הנוסעים ביצע חטיפה או שאירעה תקלה של ירידת לחץ האוויר, לא היו אפשרות סבירה במקרה זה: "בדרך של אלימינציה נשארה רק האפשרות של התאבדות הטייס".

לדבריו, הטייס זהרי אחמד שאה תיכנן את הטרגדיה כחלק מ"ניצחון אולטימטיבי לאחר המוות". ווילסון, שהוא הבעלים של חברת קיווי איירליינס, מאמין כי הטייס נעל את טייס המשנה פאריק חמיד מחוץ לתא הטייס ואז נעל את עצמו, כיבה את התקשורת ושינה את מסלול הטיסה לעבר האוקיינוס ההודי.

לטענתו, שאה הוריד את לחץ האוויר וגרם לצוות ולנוסעים למות מחוסר חמצן. הוא מאמין כי הטייס ביצע שמונה שינויים במסלול לפי שקיבע את המטוס על הטייס האוטומטי לשעות המועטות שנותרו עד שהדלק אזל, והמטוס צלל למצולות בדרום האוקיינוס ההודי.

לדברי החוקר, "טייסים הם בני אדם שחשופים לאותן בעיות כמו כל אחד אחר. הם עובדים בעבודה מלחיצה והם בלחץ משמעותי קבוע כדי לשמור על היכולת ועל המקצועיות שלהם".

ווילסון נפגש עם אלמנתו ועם גיסו של שאה, ושניהם דחו את ההשערה שהטייס היה טיפוס אובדני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...