צילום: אי. פי // הטייסים ראו את הטייס שמוט על ההגאים

הטייס איבד את ההכרה - המטוס התרסק

מההמראה ועד ההתרסקות, התקשורת עקבה אחר הטיסה, בלי יכולת להתערב, עד הסוף המר

במשך מספר שעות עקבו אתמול בתקשורת אחרי מסעו האחרון של מטוס נוסעים קטן, שיצא מניו יורק לפלורידה, אך באמצע הדרך איבד קשר, סטה ממסלולו לכיוון קובה, ולבסוף התרסק קרוב לחופי ג'מייקה, סמוך לפורט אנטוניו.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

זה נראה כמו שיחזור של אחת התיאוריות המסבירות את היעלמו של המטוס המלזי האבוד, כשהטייס איבד את ההכרה בגלל חוסר חמצן, אך הפעם ניתן היה לראות את המטוס בכל השלבים עד לסוף המר, אבל בלי שתהיה יכולת להתערב. מטוסי קרב של ארה"ב הוזנקו כדי לבדוק את המטוס באוויר, אך לא הצליחו ליצור עמו קשר. כל ניסיונות ההתקשרות האלחוטית עם המטוס לא נענו.

בשיחה האחרונה של הטייס, שהייתה בשעה 10:00 בבוקר ביום שישי, הוא ביקש מפקחי הטיסה בפלורידה אישור לרדת מגובה של 28 אלף רגל ל-18 אלף רגל, כשהוא מנמק זאת ב"בעיית חיווי" של נורת אזהרה דולקת. פקחי הטיסה אישרו את השינוי, אבל דקות לאחר שירד לגובה המבוקש, קולו נשמע מעורפל. אז נותק הקשר סופית, והמטוס המשיך, והחל לסטות ממסלולו המחוכנן. שני מטוסי פ-15 שהוזנקו לעברו כדי ליצור קשר עין, אך כשהגיעו למרחב האווירי של קובה חזרו על עקבותיהם והטייסים דיווחו על "מטוס שאינו מגיב הטס לכיוון האוקיינו". דוברת הזרוע האווירית בת' סמית' דיווחה כי הטייסים ראו את הטייס שמוט על ההגאים, ולדבריה, ייתכן שרמות נמוכות של חמצן גרמו לאובדן ההכרה". 

מנהל רשות התעופה של ארה"ב, אנדרו קומו, יכול היה רק להודיע כי לארי גלייזר, יזם נדל"ן מצליח מאיזור רוצ'סטר ורעייתו ג'יין, בני 68, היו על המטוס, וכנראה נהרגו, אך עד שעה זו לא ידוע אם היו עמם אנשים נוספים במטוס החד מנועי החדיש מסוג TBM-900 של חברת Socata, שנרכש רק באפריל האחרון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...