דו"חות לא פשוטים לחברת התעופה אל על. החברה מדווחת ברבעון הראשון על קיטון בהכנסות, צניחה ברווח הגולמי וגידול בהפסדיה וקיטון בנתח השוק שלה. בין הסיבות להרעה בביצועי החברה היה עיתוי חג הפסח השנה שחל ברבעון השני של 2014 מול פסח שחל ברבעון הראשון אשתקד.
לעדכונים נוספים הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
ההכנסות של אל על ממכירת כרטיסים פחתו ברבעון הראשון של השנה ב-3.62% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והן הסתכמו ב-415.4 מיליון דולרים. שיעור הרווח הגולמי של החברה נפל מ-8.8% מהמחזור ל-4.1% מהמחזור ברבעון הראשון השנה. ובשורה התחתונה של הדו"חות רשמה החברה הפסד של 39.7 מיליון דולר, זינוק של 22.1% ביחס להיקפי ההפסד שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד.
בנוסף מדווחת החברה כי נתח השוק שלה ירד ל-33.3% מול 34.7% בעת המקבילה וכי שיעור תפוסת המטוסים שלה ירד גם כן מ-81.7% ברבעון הראשון של 2013 ל-80.7% ברבעון הראשון הנוכחי. בין הגורמים שגרמו לגידול בהפסדי החברה היה הגידול בהוצאות התפעול של החברה. אלה צמחו מ-393.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013 ל-398.4 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.
דוד מימון מנכ"ל אל על הסביר כי תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2014, הושפעו בעיקר מהעונתיות בענף התעופה ומעיתוי חג הפסח. הוא הוסיף וציין, "החברה התמודדה במהלך הרבעון עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 8% בתנועה בנתב"ג ועלייה של 15% בקיבולת של החברות הזרות. החברה השיגה נתח שוק של 33.3% והגדילה את היצע המושבים ב- 6%.שיעור התפוסה הסתכם בכ- 80.7%."
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו