״גם אחרי עשור של עשייה, אני נאבקת על השורה הראשונה באירועי אופנה״

בגיל 41, לאחר כעשור בעולם תקשורת האופנה המקומי, הגר טהר לב נשואה + 2, מגשימה את החלום שלה ומוציאה לאור את מגזין האופנה it Magazine • ראיון מיוחד

צילום: יח"צ // הגר טהר לב. מגשימה את החלום

מאת: אלינור לוגסי

בגיל 41, לאחר כעשור בעולם תקשורת האופנה המקומי, הגר טהר לב נשואה + 2, מגשימה את החלום שלה ומוציאה לאור את מגזין האופנה it Magazine. בשיחה אישית למדתי על הדרך שעשתה, על האתגרים, השאיפות, וחקרתי למה דווקא אופנה ומאין הרעיון הגיע, הכרתי אישה אמיצה שלא נותנת לשום מכשול לעמוד בינה לבין החלומות שלה.

 

איך הגיע הרעיון למגזין אופנה?

 

"במשך השנים עסקתי בפרסום ושיווק, עם הזמן הבנתי שזה לא המקום שלי ועברתי לניהול בלוג אופנה שצבר תאוצה במהירות. הבלוג פשוט פרץ, זה משך אנשים ועניין אותם. פנו אליי מספר אנשי מקצוע והתחלתי לכתוב בכמה מקומונים. עם הזמן קלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים, שזה הייעוד שלי והאהבה שלי".

 

"הקמתי את מגזין it  דיגיטלי - במשך ארבע שנים הוא היה בפורמט הזה, היו שם כתבות, סיקורים על תצוגות אופנה מרחבי העולם, תוכן רב של צלמים וסטייליסטים וכו... לפני חצי שנה החלטתי שלמילה כתובה יש הרבה יותר משמעות, וחשוב לי שהמגזין שלי יהיה נוכח, ונוכל לדפדף בו, לראות, לגעת ולהריח. מגזין כתוב הוא בעיניי כמו ׳תנ״כ׳, זו מורשת מפוארת שאסור שתגווע".

 טהר לב. "זוכרת שהיינו יושבים מול הטלוויזיה ונותנים ביקורות אופנה"  //צילום: יח"צ

 

איך האופנה נכנסה לחייך?

"מגיל קטן אני זוכרת את האופנה סביבי, מהבית. אמא הייתה תופרת ואבא היה מחובר לסטייל עוד מתרבות צרפת. אני זוכרת שהיינו יושבים מול הטלוויזיה ונותנים ביקורות אופנה על כל מני תכניות כמו אירוויזיון, ומלכת היופי. גדלתי סביב בדים, שרטוטים, גזרות, הייתי הולכת עם אימא לחניות לבחור ולגעת בבדים, זה חיבור תמידי".

 

"היה בתוכי ידע שרק הייתי צריכה ליילד ולהוציא החוצה. לא למדתי אופנה, אבל אני מעורבת בכל מה שקשור לנושא, לומדת וחוקרת אוטודידקטית, מכירה סוגי בדים, סוגי תפירה, ינקתי מאמא סריגה, ציור, ריקמה. על כל דבר בחיים אני מסתכלת בהיבט האופנתי, בגד הוא אמירה, ואופנה היא תורה שלמה, כי היא באה לידי ביטוי בכל היבט, זה לא רק- "מה אלבש היום?" זה עולם שלם מעבר שקשור לכלכלה, איכות סביבה, חברה, פוליטיקה ועוד".

 

״ההמון החליט שיש מקום למגזין שעוסק באופנה נטו״

 

האם תהליך ההקמה עבר? האם נתקלת בקשיים או באתגרים?

"כל הזמן אני מוצאת את עצמי נמשכת לאתגרים גם אם אמרתי מראש של אעשה דברים מורכבים, אני חוזרת לזה שוב ושוב, אולי זה הרצון להוכיח שגם אישה עצמאית יכולה לעשות משהו ששמור רק לארגונים גדולים. ההוצאה של המגזין התחילה בקמפיין מימון המון- זה אתגר בפני עצמו לבקש מאנשים כסף כדי להגשים את החלום שלי - לבקש מאנשים להאמין במוצר שעוד לא קיים למעשה, ובמיוחד בעולם שבו כולם מרוכזים בעצמם.

 

"למזלי אנשים התחברו לזה, הם רצו ללמוד ולהכיר וזה עודד אותי, זה לא מובן מאליו לגייס את כל הסכום. זה לא היה רק שלי, וזה רק הוכיח לי שיש לזה מקום, מקום לידע שלי, למגזין שלי שמדבר כולו על אופנה. בהתחלה חשבתי איך הוא צריך להיות ולהיראות, הייתה לי תמונה בראש, עם הזמן הבנתי שזה לא עובד ככה והיו לא מעט שינויים- אבל לבסוף קיבלתי את זה, תמיד יש מקום לדברים חדשים, סיפורים חדשים".

 

לאיזה מגזין אופנה היית אומרת ש-it  דומה?

"אני לא חושבת שהוא דומה למגזין כלשהו, אין מגזין בארץ שכולו מדבר על אופנה נטו. שאר המגזינים עוסקים בדברים אחרים, בנשים, בהעצמה נשית אבל לא רק באופנה. it מתעסק בכל ההיבטים של אופנה ולא רק במשהו אחד ספציפי, הוא מדבר על נשים, אבל לא רק, גם גברים יכולים לקרוא בו".

 טהר לב. האופנה הכי חמה // צילום: יח"צ

 

״השראה מהרחוב״

 

האם יש דמות/ מותג בעולם האופנה שאת ממליצה לשים לב אליה כרגע?

"הייתי אומרת שיש מגמה כרגע שממש הולכת ותופסת מקום - זו אופנת הרחוב שהיא היום משפיעה מאוד מאוד על האופנה, וגם על המגזין. אופנת רחוב במובן של מה שאנחנו רואים ביום יום ברחוב, גם נראה את זה בתצוגות אופנה. ממליצה לאנשים להתעדכן באופנה הזאת - זה המגזין שלי- מדבר על האופנה הכי חמה כרגע".

 

מה מייחד את IT?

 

"אלטרנטיבה מבחינת תוכן, הוא מציע סיפורים ודמויות שכנראה לא היו מגיעים לעיתונות המוכרת. התוכן מקורי, והדמויות הן כאלו שכל אחד יכול להזדהות איתן. למדתי הרבה מהעבודה בדיגיטל, מאינסטגרם, וניסיתי לשמור על השפה הזו גם במגזין, גם בתוכן וגם בצילומים, התמונות ששולבו מציגות ברובן אופנת רחוב גבוהה ולאו דווקא סלבס ושטיחים אדומים. השילוב בין סיפורים מעניינים ומקוריים שניתן להזדהות איתם יחד עם עיצוב ברמה הכי גבוהה בהשראת עיתוני אופנה מחו״ל, יצרו מוצר חדש ומקורי לגמרי"

 

 

 

הבחירה בדמויות שישתתפו במגזין אינה מקרית, בחרתי לתת במה לדמויות שראויות להערכה בזכות דרך שעשו. בחברה שבה אנשים מתפרסמים ברגע, היה לי חשוב לתת הכרה והוקרה לאלו שעובדים ועובדות קשה לאורך שנים ולא תמיד זוכים להילה ולחיבוק תקשורתי לעומת ידוענים רבים תוצרי תרבות ה-״אינסטנט״, אלו דמויות ממש כמוני, שנים שאני עובדת ופועלת ועושה בתחום, ולא תמיד זכיתי להכרה או לפרגון שמגיע לי.

 

 

 

"עד היום, אחרי עשור של עשייה, ככתבת, כעורכת עצמאית, כיזמת אופנה, אני מוצאת את עצמי נאבקת על השורה הראשונה באירועי אופנה מקומיים, בחו״ל זה לא כך, לעורכת יש מעמד-לא פחות מזה של משפיעני-רשת וסלבריטאים״"

 

 

כמה מילים על השער

 

הבחירה במיטל ברונר שהיא לא ״סלב״ במובן שאנחנו מכירים לא הייתה מקרית. רציתי מישהי שעובדת קשה ומייצגת את ״מאחורי הקלעים״ של התעשייה. שתראה שבשביל להצליח צריך להשקיע ולעבוד מאוד קשה, אני מאמינה שהסיפור של מיטל על הדרך שלה יעניק השראה לכל מי שעוסק או חובב את עולם האופנה.

 

מישהי שעובדת קשה ומייצגת את ״מאחורי הקלעים״ של התעשייה   // צילום: יח"צ

 

 

 

בשורה התחתונה, אישה עושה צעד כזה זה לא מובן מאליו, אלו תחומים מאתגרים. זה לא ארגון מוכר, תאגיד, או חברה ענקית כמו הרבה שאנחנו מכירים, זה משהו חדש, אישי שנעשה בטוהר, בהגשמה עצמית, באמונה פנימית לדרך שלך, לחלומות שלך ולהגשמה שלהם. תמיד אפשר להגשים, לקום ולעשות, תמיד אפשר לבקש עזרה ולראות שאנשים מאמינים יחד איתך. זה המסר שלי- תאמינו בעצמכם ובדרך שלכם- לא צריך להיות מיליונרים כדי לעשות צעד לעבר החלומות.

 

it magazine, הגר טהר לב, הוצאת צמרת 
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר netbook 

 

 

.הכתבה בשיתוף ספרי צמרת / תוכן ממומן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר