"סוויפט החדשה - בטוחה וטכנולוגית מתמיד"

הסופר-מיני ההיברידית החדשה של סוזוקי מציבה רף חדש של רמת בטיחות ואבזור • הדגם מצויד במערכות בטיחות תקניות רבות ומובחן בצבעי מרכב צבעוניים ועליזים, שוודאי יקרצו אל עבר הקהל הצעיר, יותר מאי פעם

צילום: יח"צ // הסופר-מיני ההיברידית החדשה של סוזוקי

סוזוקי ישראל, המשווקת על ידי קבוצת "מכשירי תנועה", משיקה בימים אלה את הדור השישי של הסוויפט הפופולרית, דגם שמכר בישראל, לאורך 34 שנות קיומו מאז הושק לראשונה, למעלה מ-50 אלף יחידות, עובדה שהפכה אותו לדגם הנמכר ביותר של סוזוקי בישראל. ברחבי העולם הדגם נמכר לא פחות מ-2.7 מיליון פעמים ב-119 מדינות.

הדגם מגיע מאובזר יותר מבעבר, מצויד במערכות בטיחות תקניות רבות אותן ניתן למצוא לרוב בסגמנטים יקרים יותר, מונע באמצעות מערכת הנעה היברידית חדשה ומובחן בצבעי מרכב צבעוניים ועליזים, שוודאי יקרצו אל עבר הקהל הצעיר, יותר מאי פעם.

צילום: יח"צ

סגמנט הסופר מיני הינו השלישי בגודלו במכירות הרכב בישראל. בעוד ששני הסגמנטים הראשונים, רכבי הפנאי הקומפקטיים מחד והמכוניות המשפחתיות מאידך, מתגוששים ביניהם על נתחי השוק ועל הבכורה, סגמנט הסופר מיני, אליו משתייכת הסוויפט החדשה, שומר על יציבות עם נתח שוק של כ-12-16% מכלל מכירות הרכב הפרטי בישראל, והמשמעות היא שבכל שנה קרוב ל-40,000 כלי רכב מסגמנט הסופר מיני עולים על כבישי ישראל.

קטגוריה זו של הרכב פונה לשני קהלים עיקריים: מחד, אל עבר הצעירים/ המשפחות הצעירות ומאידך, אל הקהל המבוגר יותר/ בגיל הזהב, לו כבר אין נסיעות משפחתיות עם הילדים, או צורך בתא מטען גדל מימדים באופן מיוחד.

היתרונות של מכוניות ה"סופר מיני'ז" הוא מחירם הנמוך בכ-20 אחוזים ממכוניות משפחתיות, הן קצרות מהן בכחצי מטר ויותר, מה שמקנה להן יתרון גדול בחניות עירוניות, תוך שהן שומרות על נתוני רוחב וגובה הקרובים למכוניות הגדולות יותר, לשם נוחות ושימושיות יום יומיות.

רוכשי מכוניות הסגמנט מודעים ליתרונות הללו, אך לרוב לוקחים בחשבון פשרות אופייניות בדמות אבזור דל לעומת המכוניות המשפחתיות, רמות נמוכות יותר של בטיחות פסיבית ואקטיבית לצד צריכת דלק שאינה בהכרח טובה יותר מאחיותיהן הגדולות.

ובכן, הדור השישי של הסוויפט, שמיוצר ביפן, מטפל בכל הנושאים הללו, בא לשנות את כללי המשחק ולתת מענה ללא פשרות.

צילום: יח"צ

סוזוקי היתה מאז ומעולם שם נרדף ליצרן יפני איכותי, שכלי הרכב שיצאו משערי מפעליו נהנו מרמת איכות ואמינות גבוהות מאד, תחזוקה זולה באופן יחסי, מפשטות הפעלה והתמצאות הנדרשות מנהגיו, משמירה מעולה על ערכם בשוק לאורך חייהם, ומסחירות מצוינת בקרב המכוניות המשומשות.

כעת עם הסוויפט החדשה, התועלות שברכב הועצמו אף יותר, כפי שיתואר להלן.

מחירי הסוויפט החדשה אטרקטיביים מאד, עם 101,990 ₪ לגרסה האוטומטית, כשקבוצת "מכשירי תנועה" היא אחת היבואניות היחידות שעדיין מאפשרות לצרכן לרכוש רכב שלמנועו משורך גיר ידני, שלא רק נהנה ממחיר רכישה נמוך יותר, אלא שהוא גם חסכוני יותר בצריכת הדלק (עם 1.5 ק"מ נוסף בסוויפט הידני, לכל ליטר בנזין, לעומת הדגם האוטומטי).  מחיר הגרסה הידנית לסוויפט החדשה עומד על 86,990 ₪.  

מנוע היברידי חדש

העולם מתקדם אל עבר שימוש במנועים חשמלים הפועלים כעזר למנועי הבעירה הפנימית, שבעתיד אף צפויים להחליפם כליל, באופן גורף.

שילוב המנוע החשמלי החדש של סוזוקי עם מנוע הבנזין, תרם לכך שביצועי הסוויפט החדשה השתפרו אל מול הסוויפט מהדור הקודם, נוספה זמינות הכוח המיידית הנעתרת ללחיצת הנהג על דוושת הגז, המאפיינת את אופי הפעולה של המנועים החשמליים וגם צריכת הדלק השתפרה באופן ניכר, עד כדי 7% אל מול הדור הקודם, כשהצריכה הממוצעת בסוויפט החדשה, בסיוע פלטפורמת מרכב קלת משקל, עומדת על 20 ק"מ לליטר בנזין בגרסה הידנית ו-18.5 ק"מ לליטר בגרסה האוטומטית.

מנוע הבנזין בנפח 1.2 ל' והספקו המשולב 86 כ"ס, שומר על רמת פליטת CO2 נמוכה מאד (112 ו- 122 גרם לק"מ בדגם הידני והאוטומטי בהתאמה, לפי תקן WLTP), שקיבלה דרגת זיהום נמוכה במיוחד- 3, במיסוי הירוק.

סוללת הליתיום יון בקיבולת מוגדלת של 10 אמפר לשעה, לצד המנוע החשמלי שהספקו 2.3 קוט"ש, מוסיפים למשקל הרכב משקל זניח בן קילוגרמים בודדים בלבד.

משקל הרכב בכללותו אינו גבוה, עם 921 ק"ג בלבד לגרסה הידנית ו-956 ק"ג לאוטומטית, מה שמסייע רבות בנושא צריכת הדלק המרשימה.

עיקר תפקידי מנוע העזר החשמלי הם סיוע בהאצה בתחילת תנועה או במהלכה, סיוע כגנרטור ההופך את האנרגיה הקינטית לחשמל בעת בלימה (בלימה רגנרטיבית) וכן שימוש כמתנע כל עת שמערכת ה"עצור/ סע" מופעלת בעצירה.

צילום: יח"צ

מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות  

אחד הסעיפים החשובים בהם שופרה הסוויפט החדשה אל מול קודמתה, הוא סעיף הבטיחות. אם ברכב הקודם הותקנה מערכת התראה חיצונית בלבד, בסוויפט החדשה הושם דגש רב על הנושא, והרכב מגיע כיום עם מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות האפשריות בשוק הרכב, כשהן מקוריות מהיצרן,. רשום שמרבית אז אין צורך לציין מה לא

מערך הבטיחות המקיף בסוויפט החדשה מקבל ציון 7 בסולם דרגת הבטיחות (מתוך 8 מירבי), המציב אותה כאחת המכוניות הבטוחות ביותר בקטגוריית רכבי הסופר מיני העירוניים, וכמכונית בטוחה מאד בכל קנה מידה.

מערך הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית (מבוססת רדאר ומצלמה) ובקרת שיוט אדפטיבית, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, מערכת לניטור "שטח מת", שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התראה על רכב חוצה מאחור וגם התראה על עייפות נהג.

מראה צעיר, מושך ודינאמי

עיצוב הסוויפט היה מאז ומתמיד נקודת חוזקה אל מול המתחרות וקרץ ללקוחות הצעירים, בגופם או ברוחם. כעת, הקווים החיצוניים קיבלו תוספות של כרום, פנסי LED מלפנים ומאחור, צביעה חיצונית עם אפשרויות מגוונות מאד של צבעים ססגוניים ושמחים כאדום, כתום וצהוב חלמון, ושילובים אפשריים עם גג שחור או כסוף.

חישוקי 16" קלים עם גימור מושחר, חלונות כהים מאחור, פנסי ערפל מלפנים ומשחק מעניין של הקורות החיצוניות המקנות תחושה של "גג צף", רק מעצימים את המראה הייחודי והמושך של הסוויפט.

העיצוב המיוחד ממשיך גם לתוך הרכב ולסביבת הנהג, בהם נעשה שימוש נאה בחומרים איכותיים ובשילוב הצבעים.

המראה הצעיר והצבעים הססגוניים מתאימים במיוחד לרוח התקופה של עידן האינסטגרם, הפייסבוק ותרבות הצילום המרובה, והסוויפט החדשה יכולה להשתלב בהם באופן מושלם.

אבזור עשיר במיוחד      

את העיצוב הפנימי המיוחד מגבה אבזור נדיב, שחלקו נלקח היישר מקטגוריות רכב גבוהות יותר.

הסוויפט משווקת ברמת גימור אחת, GLX, שהיא גבוהה לכשלעצמה.

ברכב מקבלים כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, מצלמת נסיעה לאחור מקורית, מסך מולטימדיה מקורי בן 7 אינטש בקונסולה המרכזית, הכולל תמיכה בApple car play וב- Android Auto, מנופים להעברת הילוכים מההגה ומסך צבעוני במרכז לוח המחוונים הנותן אינפורמציה רבה, לרבות מצב טעינת הסוללה של המנוע החשמלי.  

בנוסף, נמצא פה גם הגה מצופה עור, קיפול חשמלי של מראות הצד וחיישני חניה אחוריים.

הסוזוקי סוויפט ניחנה מאז שהושקה, אי שם בשנת 1986, בקסם רב, שסייע לה להיות אחד מרכבי הסופר מיני הנחשקים והנחשבים ביותר בקרב קהל היעד שלה.

לצד המעלות הרבות שלו כרכב קטן, נוח, כזה שעלויות רכישתו, אחזקתו וביטוחו היו תמיד נוחות גם לכיסם של לקוחותיו הצעירים, היו מספר נושאים בהם נאלצו הרוכשים להתפשר.

האבזור היה עשיר פחות מכלי רכב השייכים לקטגוריות גבוהות יותר, רמת הבטיחות של הרכב הצריכה התקנת מוביילאיי, ומערכת ההנעה לא בהכרח הלכה עקב לצד אגודל עם קידמת הטכנולוגיה.

וכעת, עם הסוויפט החדשה, הדור השישי לדגם המוצלח של סוזוקי, אין יותר פשרות בקרב הרוכשים.

מערכת הנעה היברידית מודרנית מייצרת קצב תנועה וחיסכון שלא היו מוכרים להם עד כה, האבזור המקורי העשיר ברכב נותן תחושה של נהיגה בכלי רכב מקטגוריה גבוהה יותר, מערך מערכות הבטיחות האקטיביות המלא בהן מצוידת הסוויפט הינן העדכניות ביותר בתעשייה והמראה הצעיר והדינאמי אף שודרג באמצעות מספר אלמנטים עיצוביים וצבעי מרכב ססגוניים.

ובכן, נראה כי דגם הסוויפט החדשה הצליח להם, לסוזוקי, וגם שיעד המכירות שהציב היבואן לעצמו, לחצות את קו 2,000 המסירות בשנת 2021, לפי דברי אורן אוחנה, סמנכ"ל רכב פרטי בקבוצת "מכשירי תנועה", אינו שאפתני יתר על המידה. 

צילום: יח"צ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר