בשיתוף מא"י מיחזור אלקטרוניקה
בפרק זה אירחה דנה רון את שרון ברק, מייסדת ומנכ"לית חברת סולוטום. השתיים שוחחו על ייחודיות המוצר שפיתחה החברה, כיצד הוא מתכלה באופן דומה לתפוח ומדוע היא אינה רואה בפלסטיק אויב.
החזון של חברת סולוטום הוא הרבה מעבר תחליף לשקיות הסופר הוותיקות. מדובר על הרצון לייצר תחליף לכלל המוצרים שמכילים פלסטיק – מאריזות הפסטה והקורנפלקס ועד לירקות. נשמע כמו הפתרון המושלם לבעיית הפלסטיק שמזהם את הסביבה, אז איפה הבעיה?
"לפלסטיק יש המון יתרונות כל עוד משתמשים בו נכון. אם אני משתמשת בבקבוק הרב פעמי שלי אז זה נפלא. הבעיה היא שקרוב לחצי מהשימוש שלנו בפלסטיק הוא חד פעמי", מסבירה שרון ברק, מנכ"לית חברת סולוטום ('מתמוסס' בלטינית, מהמילה Solution באנגלית). "הגעתי לנקודה שבה שאלתי את עצמי איך אפשר ליצור חומר עם כל היתרונות של הפלסטיק, אבל בלי הנזק שהוא גורם בסוף חייו?".
השוק מציע המון תחליפי פלסטיק, אך ברק משוכנעת שהמוצר שלה הוא שונה, ויש לה סיבה טובה. "זה מוצר שהוא מאה אחוז נעלם ומתכלה" חושפת ברק. "ממש כמו תפוח שהוא בעל התכלות ביולוגית. הבקטריות אוכלות ומפרקות אותו, וככה גם הפלסטיק שלנו". את הכיוון של ייצור הפלסטיק החליטה לקחת שרון לאריזות הגמישות, כמו אלו שעוטפות את המוצרים במדפים ובשקיות הסופר. "זה סוג הפלסטיק שהכי קשה למחזר", מספרת ברק. "החומר שאנחנו מייצרים אפילו חזק יותר מהפלסטיק הרגיל המקורי, ולא רק זה – הוא דק יותר, ולכן דורש פחות חומר".
המסע של שרון ושל סולוטום היה ארוך, וכעת הם הגיעו לרגע מרגש: חתימה על הסכם מסחרי ראשון. "המשמעות היא שאנחנו צריכים להתחיל בייצור בהיקפים גדולים עבור חברה משמעותית בהודו, שבקרוב נוכל לחשוף את שמה".
המטרה הבאה היא כמובן להרחיב את הפעילות ולחתום על הסכמים עם מדינות נוספות ברחבי העולם. "למדינות כמו אירופה וארה"ב יש יכולת מיחזור גבוהה יותר, בעוד מדינות מתפתחות כמו הודו מתמודדות עם אתגרים גדולים יותר בתחום."
היבט חשוב נוסף במוצר שמייצרת חברת סולוטום, הוא העמידות של המוצר לחמצן – מאפיין שהוא קריטי בתעשיית המזון. בזכות כך ניתן להאריך את חיי המדף של המוצר והבשורה האמיתית היא שהוא זול יותר מהחומר שמשתמשים בו היום למוצרי המזון. "יש לנו ערך מוסף – אנחנו מביאים פתרון ירוק וחדשני, אבל גם זול יותר".
בשיתוף מא"י מיחזור אלקטרוניקה