75 שנה: מסע מרשים ועתיד מבטיח יותר

היום חל יום השנה ה-75 להקמת הרפובליקה העממית של סין. לידתה של סין החדשה ב-1949 פתחה עידן חדש בהיסטוריה הסינית

ב-2023, הוצאות המחקר והפיתוח של סין הגיעו ל-469.8 מיליארד דולר וההוצאה על מחקר ופיתוח עלתה ל-2.64% מהתמ"ג – קרוב לרמה הממוצעת שהיא 2.7%. סין מדורגת כעת במקום ה-12 במדד החדשנות, של ה-OECD העולמי של הארגון העולמי לקניין רוחני והיא המדינה היחידה בעלת הכנסה בינונית-גבוהה בין 30 המדינות המובילות במדד.. צילום: ללא קרדיט

בשיתוף שגרירות סין בישראל

 במהלך 75 השנים האחרונות, באמצעות מאמצים מתמשכים והתקדמות אמיצה, המפלגה הקומוניסטית הסינית הובילה את העם הסיני על כל הקבוצות האתניות שלו להשגת הישגים גדולים שמשכו את תשומת לב העולם, ופתחה בהצלחה את הדרך לסוציאליזם עם מאפיינים סיניים. המדינה צמחה והשתנתה מהיסוד באופן היסטורי מבידוד ותת-פיתוח לפתיחות וקדמה, ממחסור במזון ובגדים לשגשוג מתון בכל ההיבטים, ומחולשה לעוצמה. כל זאת מוכיח כי המפלגה הקומוניסטית הסינית, הנתמכת על ידי יותר מ- 1.4 מיליארד סינים, היא היתרון הגדול ביותר של הסוציאליזם עם מאפיינים סיניים.

מאז התחלת הרפורמות והפתיחות, סין שיפרה באופן מתמיד את חיי עמה, והשלימה קפיצת דרך מרמת פיתוח אנושי נמוכה לרמת פיתוח אנושי גבוהה. ב-2022, מדד הפיתוח האנושי הראה שסין הגיעה לרמה של 0.788. ההכנסה הלאומית הגולמית לנפש, תוחלת החיים הממוצעת ושנות הלימוד הצפויות היו כולן גבוהות מהממוצע העולמי.,

במהלך 75 השנים האחרונות, חלו שינויים גדולים בנוף הלאומי של סין ובחיי אזרחיה.

הוצאנו כמעט 100 מיליון בני אדם מעוני בקרב האוכלוסייה הכפרית, ובכך ביטלנו באופן היסטורי את העוני המוחלט בסין. במרוצת השנים, התמ"ג של סין עלה מ-30 מיליארד דולר עם קום המדינה, לכ-18 טריליון דולר ב-2023. היא נשארה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, הפכה לאומה המתועשת הגדולה בעולם ולאומת הסחר הגדולה ביותר, ותרמה יותר מ-30% לצמיחה הכלכלית העולמית במשך שנים רבות.

במחצית הראשונה של 2024, למרות הנוף הבינלאומי המורכב והמאתגר, הכלכלה הסינית רשמה צמיחה שנתית של 5%, מה שמדגים איתנות וחוסן. לקח לסין רק כמה עשורים להשלים את תהליך התיעוש שלמדינות המפותחות לקח מאות שנים.

סין היא המדינה היחידה עם כל קטגוריות התעשייה הרשומות בסיווג התעשייתי של האו"ם. אף שהמונח "תוצרת סין" צובר תאוצה בטרנספורמציה שלו לתחום הטכנולוגי, החכם והירוק, "נוצר בסין" הופך לתווית המבריקה החדשה שלנו: קיים ביקוש גלובלי גבוה ל-"שלושת התחומים החדשים" של יצוא טכנולוגיה נקיה: כלי רכב חשמליים חדשים, סוללות ליתיום ומוצרים פוטו-וולטאיים.

ההתפתחות של סין יצרה עבור כל המדינות שוק רחב, יעד השקעה מבטיח והזדמנות לצמיחה.

בתור היותה בית ליותר מ-400 מיליון בני מעמד הביניים, סין ייבאה סחורות בשווי 2.56 טריליון דולר ב-2023, כלומר יותר מעשירית מהשוק הבינלאומי. ההשקעות של סין בחו"ל היו בין שלוש הגדולות ביותר כבר למעלה מ-10 שנים רצופות, והן מקדמות כמעט 50,000 חברות ברחבי העולם ומעסיקות 2.5 מיליון עובדים מקומיים. אנו ממשיכים לייעל אמצעים לקידום חילופי אנשים ומעודדים חילופי תרבות.

יותר ויותר חברים זרים מבקרים בסין, והתווית "טיול בסין" נהפכה בהדרגה למילת באזז ברשתות החברתיות הגלובליות. משחק הווידאו הסיני החדש "Black Myth: Wukong" הפך ללהיט גלובלי מידי והשיג ביקורות נהדרות לנוכח עולם המיתולוגיה המזרחית המדהים שלו, שבו חברים זרים רבים מכירים ומעריכים את התרבות הסינית.

במהלך 75 השנים האחרונות, סין דבקה בנתיב ההתפתחות השלווה, ועבדה קשה כדי לתרום מחוכמתה ופתרונותיה למען השלום ולמען ההתפתחות של כלל האנושות. אנו מקדמים יצירת קהילה עם עתיד משותף לאנושות ומקדמים שיתוף פעולה איכותי ב”יוזמת החגורה והדרך".

אנחנו השקנו את יוזמת הפיתוח הגלובלי וגם פועלים על פיה, וכך גם לגבי יוזמת הביטחון הגלובלי ויוזמת הציוויליזציה הגלובלית. סין תמיד הייתה אומה של בניית שלום עולמי שתורמת לפיתוח גלובלי ומגינה על הסדר הבינלאומי.

כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, סין היא התורמת השנייה בגודלה לתקציב הקבוע של האו"ם ולכוח שמירת השלום, ושלחה את המספר הגדול ביותר של כוחות שמירת שלום מבין החברות הקבועות במועצת הביטחון. סין תמשיך למלא תפקיד בונה בקידום השלום, היציבות והשגשוג במזרח התיכון.

ביולי השנה, הוועד המרכזי ה-20 של המפלגה הקומוניסטית הסינית כינס את ישיבת המליאה השלישית. יותר מ-300 תכניות רפורמה הושקו בה, והישיבה שרטטה את תכניתה של סין להעמקת הרפורמה באופן מקיף ולהמשך המודרניזציה הסינית.

זה היה אות ברור לעולם שסין בעידן החדש תישאר מחויבת לרפורמה ולפתיחות.

המודרניזציה הסינית מצביעה על כך שסין תמשיך בדרך ההתפתחות השלווה ותביא תועלת לעולם. בהסתכלות לעתיד, במקום להגיע ל"שיא", סין תמשיך להציג את חיוניותה ואת הפוטנציאל שלה באמצעות פיתוח, ותזריק יציבות גדולה יותר ואנרגיה חיובית לעולמנו השרווי באי-ודאויות.

בהנחיית הגותו של שי ג'ינפינג על סוציאליזם עם מאפיינים סיניים לעידן חדש, עמנו ישאף באופן נחרץ להגשים את החלום הסיני של התחדשות לאומית.

במהלך יותר מ-30 השנים שחלפו מאז שסין וישראל כוננו יחסים דיפלומטיים, הקשרים הבילטרליים שלנו שמרו על מומנטום בריא של התפתחות. מנהיגי המדינות שלנו שמרו על תקשורת הדוקה. תוצאות פוריות הושגו בשיתוף הפעולה המעשי שלנו בתחומים שונים.

סין משמשת כשותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באסיה, שותפת הסחר השנייה בגודלה בעולם, והמקור הגדול ביותר לייבוא סחורות. כלי רכב חשמליים סיניים הפכו פופולריים בשוק הישראלי והפכו למנוע צמיחה חדש בסחר הדו-צדדי. בהשתתפות חברות סיניות, פרויקטי תשתית ישראליים כמו נמל חיפה החדש והקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב נבנו והופעלו, ותרמו לפיתוח הכלכלי והחברתי של ישראל. חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס היא בין חברות התעופה ששמרו על טיסות לישראל מאז ה-7 באוקטובר. פארק החדשנות בצ'אנגז'ו ופארק החדשנות בשנגחאי, שהוקמו במשותף על ידי סין וישראל, פועלים בצורה חלקה. שיתוף הפעולה בחדשנות הפך לנקודת אור ולמאיץ ביחסים הבילטרליים שלנו. באולימפיאדת פריז שהסתיימה בחודש שעבר, ספורטאים מסין ומישראל נלחמו קשה וזכו בתהילה למדינותיהם. בתחרות הקבוצתית בהתעמלות אמנותית, נבחרות סין וישראל זכו שתיהן במדליות, והוסיפו סיפור נוסף לידידות סין-ישראל.

הידידות בין העם הסיני והעם היהודי משמשת כבסיס איתן ליחסי סין-ישראל. עם יתרונות התפתחות משלימים שמיטיבים באופן הדדי ותוצאות של ווין-ווין, לשיתוף הפעולה בין סין וישראל יש פוטנציאל עצום ואופקים רחבים. אנו מוכנים לעבוד יחד עם כל הידידים בישראל כדי ליישם את ההסכמות שהושגו על ידי מנהיגי שתי המדינות וליצור יחד עתיד טוב יותר ליחסי סין-ישראל.

בשיתוף שגרירות סין בישראל

כדאי להכיר