דונלד טראמפ בדרך חזרה לבית הלבן

הקרב על עתיד הסביבה שיכול לשנות את אמריקה והעולם

בשיתוף מא"י מיחזור אלקטרוניקה

במסגרת הפודקאסט "דיבור נקי" אירחה דנה רון את פרופ' אלון טל, מהחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב. מייסד אדם טבע ודין ולשעבר יו"ר ועדת הסביבה והאקלים בכנסת, שהסביר על השוני במדיניות הסביבתית של שני המתמודדים לנשיאות ארה"ב.

מערכת הבחירות הקרובה בארצות הברית היא מהגורליות אי-פעם. אחרי כהונה סביבתית במיוחד מצד ג'ו ביידן, המועמד המוביל בסקרים, דונלד טראמפ, הוא מכחיש ידוע של משבר האקלים, ובמהלך כהונתו הוא הוציא לפועל כמה וכמה צעדים הרסניים לסביבה – בהם יציאה מהסכם פריז להפחתת השפעותיו של משבר האקלים, פגיעה בבעלי חיים בסיכון ועוד.

מלבד האידיאולוגיה האנטי-סביבתית שלו, טראמפ משרת אינטרסים של בעלי הון מתעשיות מזהמות – אבל צעדיו של ממשל ביידן נתנו למדינות ארה"ב תמריצים רבים להמשיך עם מדיניות סביבתית. לכן, גם אם טראמפ ייבחר – עדיין ייתכן שתתקיים פעילות סביבתית ברמה המדינתית. ועדיין, מוקדם לומר מה יהיו התוצאות הסביבתיות של חזרתו האפשרית של הנשיא לשעבר לחדר הסגלגל.

ומה המצב אצלנו? בישראל היו שרים מוצלחים מאוד להגנת הסביבה הן מהשמאל והן מהימין. להבדיל מבארה"ב, בארץ נושא איכות הסביבה אינו פוליטי – וגורמים משני הצדדים מעוניינים לחיות בעולם נקי.

בשיתוף מא"י מיחזור אלקטרוניקה

כדאי להכיר