גלו את אתונה ב-5 ימים

היעד המושלם לטיול של מספר ימים נמצא במרחק טיסה קצרה, שתפתח להם צוהר לעולמות מופלאים של היסטוריה, תרבות, אוכל ואווירה יוונית-אורבנית

אתונה . צילום: pexels

בשיתוף הפניקס סמארט

מזג אוויר מעולה, אתרים היסטוריים מפורסמים, אוכל רחוב משובח וטברנות מקומיות – בכל אחד מחמשת הימים באתונה, תוכלו לצבור חוויות שונות המתאימות לכל כיס. אז איך כדאי לחלק את הזמן שלכם באתונה? ריכזנו עבורכם הצעות שוות ל- 5 ימי טיול בעיר הבירה היוונית.

אתונה צילום: שאטרסטוק,

היום הראשון: התאקלמות ובילוי קליל

אם הגעתם לאתונה בשעות היום, כדאי לנצל את הזמן לנחיתה רכה במלון ויציאה לטיול באתרים קרובים, קלילים ומעניינים. הנה כמה מהם:

סיור אוכל עם מדריך מקומי – דרך נפלאה להכיר את העיר היא דרך המאכלים המקומיים, עם מדריך או מדריכה מקומית שיספרו לכם תוך כדי הסיור גם על ההיסטוריה, האתרים, האוכל היווני והמנהגים המקומיים.

סיור אוכל, צילום: pixabay

אחרי שמילאתם מצברים (וגם את הקיבה), אפשר לסיים את הערב בסגנון רגוע ומפנק בבר קוקטיילים הצופה לנוף המרהיב של העיר: בר הקוקטיילים "A for Athens Cocktail Bar" למשל, ממוקם על גג של בית מלון במרפסת פתוחה. כדאי להגיע לקראת השקיעה ולהנות ממראות האקרופוליס והנוף הצבעוני של העיר על כוס שתייה.

היום השני: אתרים ומוזיאונים

במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם באתונה, כדאי לבקר באחד האתרים המפורסמים ביוון – האקרופוליס: מתחם של מבנים ושרידים מהעת העתיקה, הממוקמים על הגבעה הידועה. המתחם כולל מספר מקדשים, מוזיאון ותיאטראות, ביניהם גם מבנה הפרתנון המרהיב. משם אפשר להמשיך את הטיול לעיר העתיקה אגורה - Ancient Agora - ששימשה בעת העתיקה כמרכז מסחרי, תרבותי ופוליטי ונשמרה בצורה מרשימה.

אם תרצו להמשיך את המסע בזמן תוכלו לבקר במוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, המאגד בתוכו מבחר רחב של יצירות מתקופות קדומות. כדאי לבקר גם במוזיאון לאמנות קיקלדית הכולל אוסף של אמנות יוונית עתיקה. את הערב תוכלו לסיים ברובע קולונאקי היוקרתי, בו תמצאו חיי לילה תוססים ומקומות בילוי מושקעים במיוחד, בדגש על ברים שכונתיים וצבעוניים.

היום השלישי: טיול לאגם

מתחשק לכם לתת מרגוע לגוף ולנפש? אפשר לבקר באגם ווליאגמני - Vouliagmeni - השוכן במרחק של כ- 40 דקות נסיעה מאתונה. זהו אגם תרמי, שמימיו מכילים הרכב מינרלים מיוחד והם נחשבים לבעלי תכונות מרפא. האגם מוקף בחופים שונים – חלקם בתשלום וחלקם בחינם, חלקם למבוגרים בלבד וחלקם מציעים גם אטרקציות ופעילויות לילדים. מלבד הריזורטים הרבים שמצויים בסביבת האגם, תוכלו למצוא באזור מסעדות ובתי קפה. כך שמצד אחד אפשר לבלות שעות ארוכות של שלווה במים הנעימים או על החוף, ומצד שני לאכול ארוחות צהרים וערב - עד החזרה למלון באתונה.

יום רביעי: שופינג!

מי צריך את מדריד או מילאנו, כשאפשר ליהנות ממגוון אפשרויות שופינג מהנות גם בבירת יוון? הנה כמה הצעות לבילוי שופינג מהנה באתונה:

צאו לסיור ארוך ברחוב ארמו - Ermou - לכל אורכו תמצאו חנויות ורשתות גדולות, לצד חנויות מקומיות עם מותגים יווניים.

המשיכו לרחוב אתינס - Athinas - שבו תוכלו לקנות זיתים, תבלינים, גבינות ועוד.

גם בכיכר מונסטיראקי וכיכר סינטגמה פרושים רחובות מלאי חנויות, דוכנים, שוק פשפשים, תכשיטים בעבודת יד, מוצרים מקומיים ועוד.

אפשר להמשיך גם לאזור פלאקה - Plaka - עם סמטאות צרות ועמוסות חנויות מזכרות מעניינות.

צריכים הפוגה מכל הקניות?

אפשר לקפוץ לשכונת אנפיוטיקה הציורית והמקסימה, המלאה בתים צבעוניים וביניהם מסתתרות נקודות תצפית יפהפיות.

יום 5 ואחרון: לקראת הטיסה הביתה

ביום האחרון לטיול תוכלו להשלים חוסרים ולבקר באתרים שלא הספקתם, לרבוץ באחד מהחופים היפים של העיר או לטייל בפארק הלאומי של אתונה: זהו פארק גדול, ירוק ושקט, שהיה בעבר הגן המלכותי של העיר. יש בו אגמים קטנים עם ציפורים ועופות מים, גן חיות, מגרשי משחקים ומוזיאון בוטני. אם אתם חובבי מכוניות נדירות ומיוחדות כדאי לבקר גם במוזיאון רכבי אספנות - Hellenic Motor Museum - בו מציגים שלל רכבי אספנות מכל העולם ומכל התקופות, והוא נחשב לאחד המוזיאונים המיוחדים בתחום.

אם הטיסה שלכם יוצאת מאוחר בלילה או למחרת בבוקר, תוכלו לטייל בערב גם בשכונת פסירי Psiri - המשלבת בין אלמנטים מודרניים ומסורתיים: בשעות היום זו שכונה מקסימה עם גלריות אמנות וחנויות שונות, ובלילה נפתחות הטברנות והברים עם הופעות מוזיקה חיות.

איך נערכים לטיול של 5 ימים באתונה?

אתונה מציעה אפשרות לינה המותאמות לכל כיס – ממלון יוקרתי ומפנק ועד אפשרויות לינה חסכוניות יותר, המהוות בסיס נעים לטיולים רגליים באתרים הכי מבוקשים. כדאי לבחור מלון השוכן באזור מרכזי ותיירותי כמו כיכר מונסטיראקי המוקף באתרי תיירות, כזה שגם בלילות מאפשר לטייל ברגל ללא חשש. מומלץ בנוסף לחלק את הימים בין פעילויות יום לפעילויות ערב, כך שאת שעות הצהריים תוכלו להקדיש למנוחה, ארוחה והתארגנות לשעות הערב.

מתכננים את מסלול הטיול לחופשה חלומית באתונה? אל תשכחו לרכוש מראש ביטוח נסיעות ליוון, שיאפשר לכם לקבל סיוע רפואי במידת הצורך – בזמן שאתם נמצאים בחו"ל.

אל תתנו למרחק הקצר יחסית בין ישראל ליוון להטעות אתכם: ברגע שיוצאים מגבולות ישראל, חוק הבריאות הממלכתי שמעניק לנו כיסוי בארץ לא תקף בחו"ל. מכאן חשיבותו של ביטוח נסיעות, שנועד לכסות מגוון הוצאות רפואיות במהלך החופשה בחו"ל.

רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל? בדקו מראש מהי תקרת הכיסוי של הפוליסה – שההגעה אליה תיאלץ אתכם לשלם כל הוצאה רפואית נוספת מהכיס שלכם. כדי שתוכלו לטוס לחופשה בראש שקט, ביטוח הנסיעות לחו"ל של הפניקס כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא תקרה (למעט מצב רפואי קיים). לצד הרובד הרפואי של ביטוח חו"ל ניתן לרכוש הרחבות נוספות בתשלום בהתאם לאופי הנסיעה, מביטוח כבודה וכיסוי לספורט אתגרי – ועד ביטוח לקיצור או ביטול נסיעה וביטוח ייעודי לגניבת סמארטפון, מצלמה ומחשב נייד. לפני שסוגרים את ביטוח הנסיעות חשוב לעבור על ההרחבות המוצעות, ולהבין מי מהן יכולות לספק לכם מענה במהלך הנסיעה.

במרחק טיסה קצרה מהארץ, מחכה לכם חופשה חלומית (וידידותית לכיס) ביוון. על מנת שתוכלו לשמור על עצמכם וגם על הכיס, חשוב לרכוש לפני הנסיעה ביטוח נסיעות לחו"ל.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה.

האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס סמארט

כדאי להכיר