האיש שהמציא מחדש את עולם התכשיטנות

התכשיטים של גיל נויהאוס נחשבים מעל שלושה עשורים לסמל סטטוס ומפארים את הכוכבות הגדולות ביותר. בשנים האחרונות הוא ממתג את החברה בצורה בינלאומית והציג גם בדובאי, אך יודע שעל אף הקדמה אין תחליף לעבודת היד הקלאסית ולתקשורת הבינאישית: “מעצב טוב חייב לדעת להקשיב, הוא כמו פסיכולוג”

גיל נויהאוס צילום :גיא הכט

בשיתוף גיל נויהאוס

זה יותר מ-30 שנה שהמונח תכשיטי יוקרה הוא שם נרדף לגיל נויהאוס. הוא עושה זאת בסגנון המיוחד שלו, ומשלב את כישרון העיצוב הייחודי שלו בזיהוי מגמות, חריצות ורצון אמיתי להגשים לכל לקוחה את החלום שלה ולעצב את הדבר המדובר הבא. “ב-2024 אני צופה התעצמות של תכשיטים ‘רוחניים’- תכשיטים עם הקדשות, חריטות ואותיות”, הוא אומר.

צילום : אורי לבני,

נויהאוס תכשיטים היא חברה בינלאומית אשר מתמחה בעיצובי טיילור-מייד בעבודת יד של תכשיטי יוקרה. כמו כן, החברה מתמחה באקססוריז, בגדים וגורמה. המותג נולד עוד בזמן לימודיו של גיל נויהאוס בבית הספר הגבוה לתכשיטנות בציריך, שוויץ, שם למד את אומנות עיצוב התכשיטים. “תוך כדי הלימודים התחלתי לעצב ללקוחות מקומיים. הסגנון שלי מושפע מהים ואוצרותיו – בעלי החיים והצמחייה המסתתרים בו. קהל הרוכשים שלי הוא בינלאומי ומגוון מאוד, לרוב בני 40 ומעלה”, הוא מספר.

צילום : אורי לבני,

ההצלחה הגדולה של נויהאוס הפכה את התכשיטים שלו לבין דוריים, סמל סטטוס יוקרתי, שבו התפארו כוכבי העל ובכירי תעשיית הקולנוע בהוליווד. בית המלאכה שהקים החל למשוך לקוחות מכל רחבי העולם, והוא סיפק לכל לקוחה את התכשיט הבלעדי שלה באהבה גדולה. אל התכשיטים המרשימים נוספו גם תארים יוקרתיים, דוגמת הכתרת מותג התכשיטים של נויהאוס כאחד מ-20 הטובים בעולם על ידי המגזין היוקרתיVOGUE JEWELRY.

יש טרנדים של תכשיטים שצברו תאוצה בשנה-שנתיים האחרונות?

“אצל נשים יש חזרה לענידת צמידי זהב, וכן הרבה שילובים עם מתכות שונות וחומרים מגוונים. אצל גברים הטרנד הנוכחי כולל יותר ענידת פנינים בקולרים וצמידים”.

יש מגמות חדשות שאתה מוביל?

“המגמה הכי חזקה שאנחנו מובילים היא יוקרה נגישה, כלומר תכשיטים מעוצבים, יפים, מיוחדים אבל כאלו שניתן לענוד כל יום, כל הזמן. עברו הימים שאנשים קנו תכשיטים רק כדי ללכת איתם לאופרה”.

מהם היתרונות העיקריים בענידת תכשיטי יוקרה?

“יש המון יתרונות, ראשית תהליך הקנייה אצלנו הוא כזה שאין שני לו, הוא כייפי, אישי, עם המון פינוקים. בנוסף, יש אפשרות לעיצוב אישי של יצירות וכך להגשים כל מיני חלומות. כשמקבלים תכשיט יוקרה זו תחושה מדהימה שרק מתחזקת עם הענידה שלו. תכשיטי יוקרה הם סמלי סטטוס ישירים ועוזרים לתווך את העונד ישירות למי שעומד מולו מבחינת הטעם שלו, הייחודיות שלו והסטטוס הכלכלי שלו במידה מסוימת”.

מעצב את הזמן

נויהאוס הוא אחד שצועד עם הזמן, תמיד מחפש להתחדש ולחדש. את החברה שלו הוא מניע קדימה בצעדים מחושבים, בונה לה קהל ומרחיב את השווקים שאליה היא פונה תוך תיעול לטובתו של כל התנאים העומדים לרשותו.

אילו מהלכים חשובים ופורצי הדרך ביצעת בשנים האחרונות?

“התמקדתי בתצוגות בינלאומיות והצגתי בדובאי ובפסטיבל הסרטים בוונציה, לאחר שבשנים האחרונות אני מציג בפסטיבל הסרטים בקאן ובשבוע האופנה בפריז. המחשבה מאחורי המהלך הזה היא להפוך את החברה ליותר בינלאומית ולהיות עם הפנים החוצה.

כמו כן, שמנו דגש רק על כבישת שווקים חדשים והצגה בבמות המפוארות ביותר במדינות ערב.

דבר נוסף שהתמקדנו בו הוא כל נושא הדיגיטל, מחשוב בחברה והשקעה ברשתות חברתיות”.

מהם ההזדמנויות והאתגרים הניצבים בפני הענף שלכם בימים אלו, כיצד אתם מתמודדים?

“יש עליות מחירים של חומרי הגלם כמו זהב, פלטינה ויהלומים שמייקרות שוק שממילא יקר. המצב מצריך פתרונות עיצוביים יצירתיים ושימוש בחומרים כמו עור, גומי ופלדת-אל-חלד כדי לשמור על רמת מחירים נאותה וגם עדיין לגוון את העיצובים ללקוחות. זו דוגמא קלאסית לאתגר שמביא עימו גם הזדמנות”.

רבות מדובר על הבינה המלאכותית שמאתגרת כל מיני תחומי יצירה. אתה רואה את ה-AI מאתגרת גם את עולם התכשיטים?

“בשוק שלנו אני לא צופה שבינה מלאכותית תאתגר את התחום בעתיד המאוד קרוב. אנשים עדיין נהנים לרכוש ולקבל יחס ושירות אישיים מאנשים. ייתכן שבתחום העיצוב ייעשה יותר שימוש בקרוב, אבל אני עדיין נהנה ליצור ולעצב עבור הלקוחות שלי. בסוף, אני מאמין שידם של המעצבים האישיים והיוצרים תהיה על העליונה מבחינת עבודת היד הקלאסית. הבינה המלאכותית לא רק תאתגר אותנו היא גם תהיה טובה לנו, אין דרך לעצור את הקידמה הטכנולוגית”.

כיצד משתלב העיצוב מרחוק עם עבודתך?

“אנחנו מאפשרים ללקוחות פנייה אלינו במדיות שונות כמו וידאו קונפרנס, מיילים ופנייה בוואטסאפ כדי לתת מענה לרצונות שלהם, מאחר ומדובר בלקוחות שמגיעים מכל רחבי העולם. למרות הפנייה באמצעות המדיה והמרחק, הטיפול הוא אישי וככה אני בונה את העיצוב המתאים להם ביותר”.

יש רגע שתגדיר כשיא?

“עיצובים לאנשים מפורסמים כי זה מאפשר היכרות בלתי אמצעית עם מישהו שכולם מכירים וזה תמיד נחמד. עיצבתי פעם למייקל ג’קסון – זה הרגיש בזמנו כשיא”.

אמרת פעם שמעצב הוא כמו פסיכולוג. איך זה בא לידי ביטוי?

“מעצב טוב חייב לדעת להקשיב, לדובב ולשוחח עם הלקוח.ה ולהבין לליבם. בנוסף, כשמעצבים דברים כל כך אישיים ויקרים למישהו הוא בהכרח פותח את הלב ומשתף בדברים ונוצרת אינטימיות, כמו אצל פסיכולוג”.

כיצד הצלחתך תורמת להצלחה הישראלית?

“כאמן שמופיע בבמות הכי גבוהות בעולם האופנה, בכל במה שבה אני מופיע אני מדגיש את היותי ישראלי המייצר כחול-לבן. המפגש עם אנשים מכל העולם מאפשר תמיד לספר על ישראל טובות ולהראות פנים אחרות של ישראל וישראלים. פנים של עיצוב, יופי, יוקרה והדר”.

מה החזון שלך?

“להיות חלוץ בתחום העיצוב ושלל תחומי האופנה, לגעת בכמה שיותר אנשים עם היצירות שלי”.

גיל נויהאוס - בעלים, מעצב נויהאוס תכשיטים

השכלה: פקולטה לאמנות בציריך.

תחביבים: “לרקוד ולעמול”.

מוטו מוביל: “ליצור יש מאין באנרגיות חיוביות”.

חלום אישי שרוצה להגשים: “ליצור תכשיט שטרם נראה”.

“יש עליות מחירים של חומרי הגלם כמו זהב, פלטינה ויהלומים שמייקרות שוק שממילא יקר. המצב מצריך פתרונות עיצוביים יצירתיים כדי לשמור על רמת מחירים נאותה וגם עדיין לגוון את העיצובים ללקוחות”

על השטיח האדום בפסטיבל הסרטים בוונציה עם הדוגמנית/ שחקנית אג'תה מקסימובה שעונדת מתכשיטי המעצב.,

 

ניהול והפקה עינת פרידמן

 

בשיתוף גיל נויהאוס

כדאי להכיר