בשיתוף מקסימדיה מערכות שיווק
עריכת מחקר שוק
הצעד הראשון ואולי החשוב שבצעדים הוא ביצוע מחקרי שוק מעמיקים. לפני הכל, הוא יענה על השאלה הכי חשובה שלכם: האם יש טעם להמשיך? השאלה הזו מתחלקת לכמה תתי שאלות: האם יש ביקוש למוצר? האם קיימים מוצרים דומים בשוק? האם יש דרך לייצר אותו באופן רווחי? וכו'. בנוסף מחקר שוק יסייע לכם להבין ולהתעמק בקהל היעד שלכם, ויספק לכן תובנות יקרות ערך שיאפשרו לעם לבנות מוצר העונה על הצרכים והציפיות של הלקוחות העתידים שלכם. לפני שאתם בכלל מתחילים לפתח מוצר, חייבת להיות לכם הבנה ברורה של קהל היעד והצרכים שלו.
כתיבת אפיון, בחינת קונספטים ותכנון poc
לאחר שביצעתם מחקר שוק, השלב הבא הוא סיעור מוחות ומחקר נוסף של הרעיון שלכם. תהליך זה כולל זיהוי התכונות והיכולות של המוצר שלכם, כמו גם העיצוב והמיתוג שלו. חשוב שתבחנו ותשקלו את האפשרויות השונות, כך תוכלו לחדד את הרעיון שלכם ולהפוך אותו לאטרקטיבי עבור קהל היעד. עוד בטרם החלתם בבניית המוצר, אתה צריכים לפתח אסטרטגיית מוצר מוצקה. האסטרטגיה צריכה לכלול את הגדרת תכונות המוצר, היתרונות והצעת המכירה ייחודית (USP). בנוסף, האסטרטגיה שלכם צריכה גם לכלול תוכנית עתידית לתמחור, הפצה וקידום.
פיתוח אב טיפוס
פיתוח אב טיפוס הוא שלב מכריע בפיתוח המוצר. הוא כרוך ביצירת מודל עובד של המוצר, שניתן לבדוק ולחדד לפני ההשקה הסופית. אב טיפוס מאפשר לכם לזהות ולתקן פגמים או בעיות במוצר לפני שהוא יוצא לשוק. זיהוי כזה הוא קריטי ויכול לחסוך מכם עלויות כואבות ונזק תדמיתי. לאחר פיתוח האב-טיפוס, המוצר שלכם צריך לעבור לשלב ה-MVP מוצר בר קיימא מינימלי. מדובר גרסה בסיסית של המוצר שלכם שאתם יכולים להשיק במהירות כדי לבדוק את השוק. זה יסייע לכם לקבל משוב מהלקוחות ולבצע שיפורים על סמך המשוב שלהם.
שיווק ומכירה
ברגע שיש לכם MVP, הגיע הזמן לשווק ולמכור את המוצר שלכם. זה דורש פיתוח אסטרטגיה שיווקית (אותה כבר התחלתם לפתח בשלב השלישי) שתעזור לכם למשוך את הצרכנים. לכל מוצר וקהל יעד, יש את הערוצים שמתאימים לו: כך למשל מוצר טיפוח לנערות אפשר לקדם באינסטגרם ובטיקטוק, לעומת זאת תוכנה שעוזרת לבצע חישוב של מיסים עבור משרדים גדולים, עדיף לפרסם בעיתונות הכלכלית. שימו לב שעליכם להקים ערוצי הפצה שיאפשרו ללקוחות לגשת למוצר, זה יכול להתבצע דרך אתר אינטרנט, דרך אפליקציה ייעודית, דרך חנויות פיזיות, דרך "סוכנים" או בשילוב של כמה דרכים במקביל.
ולידציה (תיקוף)
לאחר השקת המוצר שלכם, חשוב לעקוב אחר הביצועים שלו ולאסוף משוב מתמיד מלקוחות. זה קריטי עבור היכולת שלכם לזהות בעיות, לשפר את המוצר ולבצע בו את השינויים הנדרשים. ניטור ושיפור מתמידים יסייעו לכם לשמור על המוצר רלוונטי ותחרותי בשוק.
אז איך עושים את זה?
שימו לב, פיתוח המוצר על כל שלביו דורש צוות מיומן הכולל: מעצבים, מפתחים, אנשי שיווק וכו'. ללא הצוות המתאים, יהיה קשה עד בלתי לייעל את תהליך פיתוח המוצר, להפחית עלויות ולהבטיח השקת מוצר מוצלחת. הבעיה היא, שרבים מהיזמים, יצירתיים ומבריקים ככל שיהיו, מתקשים לבנות צוות "מ-אפס". על הפער הזה בדיוק מגשרות חברות לפיתוח מוצר. מדובר בחברות הנכנסות לשותפות עם היזם ומהוות למעשה את הצוות הדרוש לפיתוח המוצר. בשיתוף עם היזם, החברות דואגות לכלל ההיבטים של פיתוח המוצר החל בגיוס הון ומשקיעים ועד לעיצוב, בנייה, שיווק והשקה. חברות אלה, מאופיינות בדרך כלל בניסיון וידע נרחבים בתחום, מה שמעניק ליזם יתרון תחרותי, ביחס לשאר היזמים המתחילים.
אחת מפירמות פיתוח המוצר הבולטות בישראל היא קבוצת Geomatrix . הקבוצה, שהוקמה על ידי יוצאי 8200, מפתחת רעיונות חדשניים של יזמים פרטיים וחברות סטארט-אפ בסקטורים שונים ( מכשור רפואי, קוסמטיקה, ערים חכמות, תעשייה ביטחונית, צרכנות וכו'.
הקבוצה מציגה מציגה מודל מימון חדשני המציע לראשונה בתחום, את האפשרות להשקיע בתשלומים באופן הממזער את הסיכון. בנוסף, המודל מאפשר להשקיע בפיתוחים בשלבי הרעיון (Pree Seed ו-Seed ), כדי למקסם את התשואה של המשקיע. מבנה הקבוצה מורכב ממספר חטיבות מרכזיות: מכניקה אלקטרוניקה והנדסת חומרים, תוכנה, הכנה לייצור המוני, בניית מעטפת שיווקית, לווי עסקי ומסחרי, עיצוב מוצר וממשק משתמש, זרוע מימון וגיוס משקיעים ועוד.
ברזומה העשיר של Geomatrix ניתן למנות פיצוחים פורצי דרך כדוגמת: מכשור לניתוחי מוח (Alpha Omega) , מכשיר לרכישת ביגוד המייתר את הצורך בקופאי (PayTag) , מסיכת פנים שהוצגה בסופר בול (Veu Shild ) , כיסוי לפלאפון שמונע פריצה והאזנות (Cirotta), מעיל שמתאים את עצמו למזג האוויר (+C), נרתיק חכם המאפשר שליטה ובקרה על האקדח מרחוק (Smart Holster) ועוד.
בשיתוף מקסימדיה מערכות שיווק