abra השחקן החדש והצומח ביותר בשוק אינטגרציית מערכות המידע

“למנהלים שלנו יש מכנה משותף: כולם ווינרים שרוצים לנצח ולהטביע חותם בשוק הישראלי. כשמצליחים לחבר בין אנשים כאלה למטרה משותפת - השמיים הם הגבול”, אומר מנכ”ל abra, שי אוזון, ומספר איך חברה בת שנתיים מסוגלת לרכוש ולהטמיע 11 חברות

שי אוזון, מנכ"ל abra, צילום: ליבי קטן נאור

בשיתוף abra

לבנות בישראל חברה שלא נבנתה כמותה 30 שנה. זה היה האתגר שהגדיר לעצמו היזם שי אוזון כשייסד ביחד עם קרן אלפא, לפני כשנתיים את חברת abra, המספקת שירותי אינטגרציית מערכות מידע. “הבשורה שאנחנו מביאים לשוק היא לאפשר לארגונים ליישם את האסטרטגיה שלהם תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות, וזאת האסטרטגיה שמבדלת אותנו מהאחרים”, הצהיר אז. מאז הספיקה החברה לעשות דרך ארוכה שאינה אופיינית לחברות צעירות כל כך, הכוללת רכישה של 11 חברות ומיזוגן לכדי חברה אחת גדולה, שהיא abra.

“ב-2022, השנה השנייה לקיומנו, הדבר המשמעותי ביותר שעשינו הוא בניית הנהלת ארגון שעובדת ביחד למען מטרה משותפת ורתומה כולה להצלחת החברה”, אומר אוזון. “התוצאה היא ש abra היא אחת מהחברות הבולטות, המובילות והצומחות בתעשיית מערכות המידע בישראל. אנחנו במקום הראשון בצמיחה מבין החברות המובילות בהייטק ע”פ דירוג Dun’s, ומקום 8 בדירוג המעסיקים לפי סקר שפורסם בגלובס, מובילים על כל המתחרים שלנו. השנה חצינו את רף ה-1,000 עובדים, הגענו לקצב מכירות של קרוב לחצי מיליארד ש”ח בשנה ויצרנו סינרגיה בין כל החברות אותן רכשנו ומיזגנו ב- abra. כיום אנחנו מציעים ללקוחותינו פתרון טכנולוגי לאתגרים העסקיים שלהם, הפתרון אותו אנו מציעים כולל שילוב טכנולוגיות מידע, הניתן על ידי צוות הומוגני, דבר המעניק שקט נפשי ללקוח והבטחה שכלל ההיבטים הפרויקטאליים מקבלים מענה. - וזה ההישג הגדול ביותר שלנו בשנה החולפת: לבנות ארגון שיודע לתת פתרונות מקצה לקצה בתחום טכנולוגיות המידע”.

מה זה אומר בפועל?

“מה שאנחנו עושים זה לקחת טכנולוגיות מתקדמות בתחום מערכות המידע ולחבר אותן ביחד כדי לתת פתרון טכנולוגי מקיף לאתגר העסקי של הלקוח. כך לדוגמא פרוייקט של פיתוח מערכת דיגטאלית עבור לקוח דורש – שירותי ענן עבור התשתית המחשובית ואנשי devops, דורש יכולות פיתוח בדיגיטאל ולעיתים דורש יישום מערכת ניהול לקוחות או חיבור למערכות הארגוניות. לקוח המבצע פרוייקט מסוג זה יש אתגרים רבים מעבר לפיתוח אתר או אפליקציה, ועל האתגרים האלו abra יודעת לתת מענה מקיף.

נדרשת עבודת צוות, אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר ותרבות ארגונית שמאפשרת את החיבור הזה.  כל פרויקט בו הצלחנו לשלב את הדברים נכון - הוא מבחינתנו עוד ניצחון ועוד הישג של החדרת השפה ה’אבראית’ לשוק. זו שפה קצת שונה ממה שדיברו בתחום עד היום, שפה בה הטכנולוגיה צריכה לשרת את האתגר העסקי, תוך ייצור חיבורים טכנולוגיים ואנושיים בהצלחה”.

רכישת מספר דו-ספרתי של חברות בשלב כה מוקדם של חיי חברה הוא נדיר. גם חברות ותיקות בדרך כלל לא רוכשות 11 חברות בשנתיים.

“אפשר לומר ש- abra לא הגיעה לאן שהגיעה בשנתיים, אלא בזכות ניסיון רב שיש לנו בניהול חברות IT וברכישת חברות ומיזוגן, מדובר בתהליכים מורכבים בהיבטים רבים, גם פיננסיים וגם בינאישיים. בנינו ארגון עם ה-DNA הנכון ועם אנשי המקצוע הנכונים, אנחנו עובדים במתודולוגיות עבודה מוכחות. כל חברה שאנו רוכשים עוברת תהליך אונבורדינג מובנה. בנינו מנגנונים שיודעים לקחת חברות, לחבר אותן ביחד ולתת להן ולכלל הארגון את הערך המוסף. אנחנו יודעים לאתר את החברות המתאימות עם המנהלים הנכונים - הרי בסוף הכל זה אנשים. זה הסוד. זה לא קרה במקרה שכולם פה עובדים בהרמוניה ביחד. יש להם מכנה משותף: כולם ווינרים שרוצים לנצח ולהטביע חותם בשוק הישראלי. כשמצליחים לחבר בין אנשים כאלה למטרה אחת - השמיים הם הגבול. שם המשחק אצלינו זה סינרגיה, איך ביחד, על ידי שיתוף פעולה אנחנו מצליחים לייצר יותר הכנסות ויותר רווחים מכל חברה שרכשנו”.

מ-0 ל-100 ב-8 רבעונים

כשאוזון הבין את הצורך בהקמת חברה כמו abra, שתדע לחבר בין טכנולוגיות שונות לכדי פתרון שיספק ערך מוסף ללקוח, הוא פנה לקרן אלפא, בניהולו של גבי דישי. הייתה לו אמונה ששם ימצא את אלו שיסייעו לו להגשים את חזונו. החיבור היה מיידי ושני הצדדים ראו עין בעין את הנושאים שעל הפרק. כיום קרן אלפא היא בעלת השליטה בחברה ואוזון מעיד שהעבודה ההרמונית עם מנהלי הקרן ועם גבי דישי בפרט היא ללא ספק אחד מיסודות הצלחתה.

כיצד הצלחת abra משתלבת בהצלחת התעשייה והכלכלה הישראלית?

“ברבעון הקודם פרסמנו דו”חות כספיים עם הכותרת ‹מ-0 ל-100 ב-8 רבעונים’, מכיוון שזה רבעון בו הגענו להכנסות של מעל ל-100 מיליון ש”ח. כיום אנחנו בכיוון הכנסות של חצי מיליארד ש”ח בשנה ללא רכישות נוספות שאני מניח שיהיו גם בשנת 2023. הסיוע שאנו נותנים לארגונים משפר גם כן את המשק הישראלי. ארגונים מבינים כיום את הקריטיות של הצד הטכנולוגי בשירות יעדיהם העסקיים. הם מבינים שאם רוצים להגביר את המכירות באון-ליין - צריך מערכות טכנולוגיות מאחור, כגון Marketing Automation ו-CRM ושיש לחבר אותן לדיגיטל של הארגון. ההבנה הזאת הביאה לפריחה ושגשוג של תעשיית מערכות המידע, שהפכה מגלגל עזר למנוע שמניע את הארגון. כמובן שהקורונה האיצה את התהליך הזה. abra נולדה לתוך ההתפתחות הזאת ומשרתת אותה היטב - ומכאן שגם את כלל המשק”.

מה היו האתגרים העיקריים שחווה הענף בשנה האחרונה וכיצד התמודדתם עמם?

“האתגר המרכזי שחווינו בתחילת השנה היה רמת השכר. ברבעון הראשון של 2022 הייתה השתוללות בתחום. בחציון השני היא נרגעה, בשל המצב הכלכלי והפיטורים ההמוניים. זיהינו את ההזדמנות שהתווסף לשוק  כוח אדם מאוד איכותי שכעת אנחנו יכולים להעסיק. לגבי ההאטה בשווקים בעולם: חברות מהסוג שלנו פחות מושפעות מהאטה במגזר כזה או אחר במשק, משום שאנו משרתים מגזרים מגוונים ולא קיימת תלות במגזר אחד או לקוח מסוים“.

מהם הקווים המנחים שלך בשגרה ובניהול משברים?

“בשגרה abra היא חברה עם שני ערכים: שיתוף פעולה פנימי ותחרותיות. שמנו לעצמנו מטרה לכבוש את פסגת תחום מערכות המידע בישראל ולהוות גוף גדול ומשמעותי - ואנחנו בדרך לשם. יחד עם זאת, אנחנו גם חברה זהירה שלא לוקחת סיכונים מיותרים. עוד לא חווינו משבר אבל בנינו תסריטים לכאלו. תמיד אנחנו מכינים שלוש תוכניות עבודה: למצב אופטימלי, למצב ריאלי ולמצב  פסימי. אם יתחולל משבר - נשלוף את התוכנית של המצב הפסימי ונדע בדיוק מה לעשות”.

ספר על רגע מכונן בחיי הקריירה שלך.

“המעבר מניהול למנהיגות - בתחילת שנות ה-2000 הקמתי את החברה הראשונה שלי. גדלנו וצמחנו מהר מאוד מחברה של שני אנשים לחברה שמעסיקה עשרות עובדים, עם פרוייקטים ולקוחות, יש את הרגע הזה שאתה מבין שצריך לבנות ארגון – המילה ארגון משמעותה לעבוד בצורה מסודרת מתודולוגית, הגדרת תפקידים, מתן אחריות וכו׳. ואז אתה הופך ממנהל שעושה חלק גדול מהעבודה למנהיג שמוביל ארגון קדימה, אני פוגש את זה כמעט עם כל המנהלים שאני עובד איתם, ועוזר להם לעשות את המעבר הזה, אני קורא לו: From the bricklayer to the architect “.

ת.ז.

שי אוזון – מנכ”ל abra

גיל: 52

מצב משפחתי: נשוי + 4

מקום מגורים: עין ורד

השכלה: תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה, תואר שני במנהל עסקים.

תפקידים קודמים: מנכ”ל וואן 1

תחביבים: ספורט מוטורי

מוטו מוביל: תהיה הכי טוב במה שאתה עושה ותסיים על הפודיום.

חלום אישי שרוצה להגשים: לעשות את ראלי דקר.

בשיתוף abra

כדאי להכיר