השירות המטאורולוגי מזהיר: עוצמות גשם חריגות עם הצפות ושיטפונות

השירות המטאורולוגי צופה כי כמות המשקעים בחורף הקרוב תהיה נמוכה מהרגיל • ייתכנו מטחי גשם רבי עוצמה העלולים לגרום להצפות ולשיטפונות • עליית טמפרטורת המים בים התיכון עשויה להגביר את עוצמת הגשמים

גשם ברעננה. צילום: יהושע יוסף

השירות המטאורולוגי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם היום (שני) תחזית לחורף הקרוב. על פי התחזית, החודשים הראשונים של החורף צפויים להיות עם כמות משקעים נמוכה מהרגיל, אך ייתכנו מטחי גשם רבי עוצמה העלולים לגרום להצפות ולשיטפונות.

מנהל השירות המטאורולוגי, ד"ר עמיר גבעתי, ציין כי עונת הגשמים לשנים 2024 ו-2025 צפויה להתחיל בימים הקרובים. כבר בתחילת השבוע ירדו גשמים קלים באזורים שונים בארץ. עם זאת, תחזית ארוכת הטווח לחודשים אוקטובר עד דצמבר צופה כמויות משקעים הנמוכות מהממוצע הרב-שנתי.

פחות גשמים, יותר רוחות, צילום: דודי ועקנין

השירות המטאורולוגי מזהיר כי בתקופה הקרובה קיים חשש לאירועי גשם בעוצמה חריגה, בעיקר באזור החוף והשפלה הקרובים לים. עליית טמפרטורת המים בים התיכון עלולה לגרום לאירועי גשם חזקים במיוחד, ולכן יש להיערך בהתאם לאפשרות של הצפות באזורים העירוניים.

עונת הגשם הקודמת, לשנים 2023 ו-2024, הייתה גשומה מהממוצע בצפון הארץ ובמרכזה, בעוד שבמזרח הארץ ובדרומה כמויות הגשם היו קטנות מהממוצע. בגליל, בדרום הגולן, בכנרת, בעמק יזרעאל, בשומרון ובמישור החוף הצפוני והמרכזי נרשמו כמויות גשם של 130% עד 165% מהממוצע.

השירות המטאורולוגי מזכיר כי תחזיות משקעים לטווח של מעל שלושה חודשים אינן מדויקות כמו תחזיות קצרות טווח, ולכן יש להמשיך ולעקוב אחר העדכונים השוטפים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר